loading...
عکس,دانلود,فیلم | خبرنیوز
admin بازدید : 298 نظرات (0)

مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۸/جام ملتهای آسیا ۲۰۱۹، گروه D

ساعت 19 ورزشگاه آزادی تهران

به گزارش وب سایت نود، فردا در ورزشگاه آزادی دیدارهای مقدماتی ایران به پایان می‌رسد و ایران که پیش از این صعود خود از این گروه را قطعی کرده، میزبان قوی‌ترین همگروه خود یعنی عمان است.

 

در حال حاضر در گروه D ایران با ۱۷ امتیاز اول است و عمان با ۱۴ امتیاز دوم؛ با این حال آن‌قدر تفاضل گل ایران بهتر است که عمان شانسی برای اول شدن ندارد و باید به دنبال صعود به عنوان تیم دوم گروه باشد.

 

هشت تیم نخست و چهار تیم دوم برتر گروه های هشت گانه به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی صعود می‌کنند تا در قالب دو گروه شش تیمی به رقابت بپردازند. در نهایت چهار تیم به‌طور مستقیم به جام جهانی راه پیدا می کنند.این ۱۲ تیم صعود کننده به مرحله بعدی انتخابی جام جهانی، جواز حضور در جام ملتهای آسیای ۲۰۱۹ را هم کسب می کنند.

 

با اینکه نتیجه بازی فردا بیشتر برای عمان مهم است، اما این بازی یک محک جدی برای تیم ملی ایران به شمار می رود. یوزهای ایرانی پنجم فروردین با چهار گل هند را در تهران شکست دادند که قاعدتا آن بازی محک مناسبی برای تیم ایران محسوب نمی شد.عمان هم در همان روز با یک گل گوام را برد، این در حالی است که عمان همیشه حریفی سرسخت برای ایران بوده است.

 

طلسم ۱۵ ساله

عمان در سالهای اخیر همواره برابر ایران مقاومت کرده است. ۱۶ مهر سال گذشته بازی رفت دو تیم در مسقط یک-یک شد، عمان در آن بازی نسبت به ایران بهتر بازی کرد.تیم‌های ایران و عمان تا به حال ۱۱ مرتبه برابر هم صف آرایی کردند که حاصل آن ۵ برد برای ایران، ۴ تساوی و ۲ برد برای عمان بوده است. آخرین برد ایران به رقابتهای جام ال‌جی در سال ۱۳۸۰ باز می‌گردد که آن بازی را باید یک دیدار دوستانه دانست. آخرین برد ایران در یک دیدار رسمی مقابل عمان هم در سال ۱۳۷۵ در رقابتهای انتخابی جام ملتهای آسیا رقم خورد. از سال ۱۳۸۰ به بعد ایران و عمان چهار بار با هم بازی کردند که در هر چهار بار ایران موفق نشده حریفش را شکست دهد.

 

آخرین بازی کی روش

این احتمال وجود دارد بازی فردا آخرین حضور کارلوس کی روش روی نیمکت ایران باشد. چندی پیش سرمربی پرتغالی تیم ملی استعفایی به تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ تحویل رئیس فدراسیون داد، اگر قرار باشد پس از انتخابات فدراسیون فوتبال کی روش از ایران جدا شود، بازی فردا مقابل عمان آخرین حضور او روی نیمکت ایران خواهد بود.  البته سال گذشته هم در بازی یازدهم فروردین دربرابر سوئد گفته می شد آن مسابقه آخرین دیدار کی روش است اما او ماند.

 

دوئل سرمربیان سابق رئال

 سرمربیان ایران و عمان یک نقطه اشتراک دارند، آنها در دهه گذشته سرمربی رئال‌مادرید بوده‌اند. پس از اخراج دل بوسکه در پایان فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۲ در شرایطی که رئال قهرمان لالیگا شده بود هیچ کس تصور نمی کرد که پرس، دستیار فرگوسن را به عنوان سرمربی کهکشانی ها انتخاب کند. کی روش سوابقی سرمربی گری در کشورهای مختلف همچون پرتغال، امارات، آمریکا و آفریقای جنوبی داشت اما انتخاب به عنوان سرمربی رئال کمی تعجب برانگیز بود.کی روش با وجود شروع خوبش در رئال، کارنامه خوبی از خودش در این تیم در فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۳ به جا نگذاشت و در نهایت در پایان فصل اخراج شد. رئال پس از کنار گذاشتن کی روش به انتخاب های بدون نتیجه اش ادامه داد. پس از حضورهای کوتاه مدت خوزه آنتونیو کاماچو، ماریانا گارسیا رمون و واندرلی لوکزامبورگو نوبت به خوان لوپز رسید.او که سرمربی تیم دوم رئال بود در اواسط فصل جانشین لوکزامبورگو شد. کارنامه لوپز هم خیلی درخشان نبود. لوپز کارو هم مثل کی روش فصل را با ۷۰ امتیاز به پایان رساند اما با این تفاوت که رئال لوپز کارو دوم شد. خوان لوپز در لالیگا سرمربی لوانته و سلتا ویگو بوده است و پیش از سرمربی گری عمان هدایت عربستان را برعهده داشته است.

بدون محروم

تیم ملی ایران نیز برخلاف بازی مقابل هند، محروم ندارد هرچند که علیرضا حقیقی، آندرانیک تیموریان و رضا قوچان نژاد همچنان مصدوم اند. این بازی برای استقبال بیشتر هواداران، رایگان اعلام شده است.

نتیجه بازی رفت:عمان یک-ایران یک.

جایگاه در جدول:ایران با ۱۷ امتیاز و تفاضل ۲۱ اول، عمان با ۱۴ امتیاز و تفاضل ۶ دوم.

نتیجه بازی قبلی:ایران۴-هند صفر، عمان یک-گوام صفر.

جایگاه در رده بندی فیفا: ایران؛۴۴، عمان؛۹۷.

دانلود 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سال 99,سال 99,سال 1399,سایت خبرنیوز,دانلود عکس,,دانلود عکس 99,,عکس هنرمندان,عکس هنرمندان 99,عکس هنرمندان جدید,جدیدترین اخبار روز,سایت جدیدترین اخبار روز,جدیدترین اخبار روز در سال 99,نوروز 99,دانلود رایگان,خبر جدید,دانلود فیلم,خبر 99,خبر های داغ 99,بهترین سایت خبری,بهترین سایت خبری در سال 95,دانلود عکس full hd,دانلود عکس full hd جدید,مدل رنگ سال99,رنگ مو,رنگ مو 95,رنگ مو 1395,رنگ مو 96,رنگ مو 2020,رنگ مو 1399,سایت خبر نیوز
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 5243
  • کل نظرات : 16
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 48
  • آی پی دیروز : 158
  • بازدید امروز : 62
  • باردید دیروز : 256
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 528
  • بازدید ماه : 1,968
  • بازدید سال : 100,294
  • بازدید کلی : 8,067,729