loading...
عکس,دانلود,فیلم | خبرنیوز
admin بازدید : 390 نظرات (0)

تفاوت کافر و مشرک از دیدگاه قرآن

 

کافر و مشرک ، فرق کافر و مشرک

کافر و مشرک چه فرقی با یکدیگر دارند و هرکدام در قرآن به چه منظوری تعبیه شده اند؟اقسام شرک چند نوع است؟ پاسخ این سوالات را در ادامه مشاهده کنید.

 
بازدید : 151 نفر

 

 

فرق کافر و مشرک از منظر قرآن

«کفر» در لغت به معنای پوشاندن شیء است. شب را کافر می گویند به خاطر آن است که اشخاص را می پوشاند و به زارع کافر گفته می شود به خاطر ان است که تخم را در زمین می پوشاند. واژه «کفر» در انکار دین و واژه «کفران» در انکار نعمت به کار می رود. همچنین کفر به معنای برائت و بیزاری نیز آمده است. (عنکبوت، آیة 25)

تفاوت کافر و مشرک ، فرق کافر و مشرک ، تفاوت بین کافر و مشرک

«کفر» در شریعت به معنای، انکار آن چه خدا معرفت آن را واجب کرده می باشد، از قبیل وحدانیت، عدل الهی، پیامبر و هر کس آن پیامبران آورده اند را انکار کند، کافر است.

به عبارت دیگر، کافر کسی است که اصول یا ضروریات دین را انکار کند. بعضی از مشتقات «کفر» عبارتند:

«کفر» برای کسانی استعمال می شود که در کفران نعمت مبالغه می کنند، یعنی بسیار ناسپاس هستند. «اِنّه لَیَؤُس کفور» و کفور در قرآن 12 بار آمده است.

«کفور» مصدر و به معنی انکار دین و نعمت آمده است و 3 بار در قرآن آمده است. «فابی اکثر الناس الّا کَفوُراً».

«کَفّار» مبالغه کافر هم در کفر دین و هم نعمت آمده است.

«کُفّار» جمع کافر است و استعمال آن بیشتر در انکار دین است و 21 دفعه در قرآن بیان شده است.

«کَفّاره» آن است که گناه را با حسن وجه می پوشاند و جبران می کند «ذلک کفارة ایمانکم» ، آن کفاره قسم های شماست.

«کوافر» جمع «کافره» به زنان کافر اطلاق می شود و فقط یک بار در قرآن آمده است. «و لاتُمسِکوُا بِعِصَمِ الکوافر؛ نکاح زنان کافر را نگاه ندارید».

تفاوت کافر و مشرک ، تفاوت بین کافر و مشرک ، تفاوت کافر و مشرک

در این جا سوالی مطرح است که آیا قرآن واژه «کافر» را در حق کسانی که از روی عناد و عمد، حق را پرده پوشی کرده اند استعمال کرده یا از روی جهل و نادانی حق را پوشاندند به کار برده است؟ با بررسی در آیاتی که مشتقات «کفر» در آن آمده است روشن می شود که لفظ «کافر» شامل حق پوسی از روی عناد و عمد و هم از روی جهل و نادانی می شود: «انّ الذین کفروا سواءٌ علیهم أَأَنذرتهُم اَم لَم تٌنذِرهُم لا یُؤمنون». به آنهایکسانی که کافرشدند چه انذار کنی و چه نکنی برای آنها مساوی است و ایمان نمی آورند.» آیه به صراحت بیان می کند که کفر آنها از روی عناد و لجاجت است: «و جحَدوُا بها و استیقَنَتها انفُسهُم؛ کفار این نشانه ها را انکار می کنند در حالی که از باطن به آن یقین دارند.»

اما در مسئله عذاب اخروی کفار جاهل در حکم مستضعفان فکری هستند، و آیات عذاب شامل حال کسانی است که از روی علم و لجاجت به حق تسلیم نشده و ایمان نیاوردند و قرآن نیز بعد از «کفروا» «کذّبوا»و «صدّوا عن سبیل الله» را بیان کرده نشان می دهد که پیامبری بوده و آن را تکذیب کرده اند و مانع پیشرفت دین شده اند در این جا عذاب اخروی محرز است.

شرک 
«شرک» و شرکت و مشارکت به معنای شریک شدن است: «و لم تکن له شریکٌ فی المُلک.».در حکومت و تدبیر عالم شریکی نداشته است و «شرک» اسم است، یعنی عمل شرک و به معنی شریک و نصیب آمده است.«ام لهم شرک فی السموات...».و مشرک کسی است که برای خدا شریک قرار بدهد و چنین شخصی قابل آمرزش نیست مگر آنکه در دنیا توبه کند:«ان الله لایَغفِر اَن یُشرَک به؛ کسانی که به خدا شرک می ورزند خداوند آن ها را نمی بخشد».

اقسام شرک:

1. شرک در خلقت: مانند: عقیده ایرانیان قدیم که خیرات را از یزدان و شرور را از اهریمن می دانسته اند. «وَ جَعَلُو اللهِ شرکاءَ الجنّ».برای خدا شرکایی از جن قرار داده اند»

2. شرک در تدبیر عام: گروهی هستند که معتقدند برای هر یک از انواع عام به یک تدبیر کننده وجود دارد. مانند: اعتقاد به خدای دریا، خدای صحرا و ... در سورة شعراء آیة 27، آمده است: چون موسی خدا را رب العالمین خواند فرعون گفت: او دیوانه است.

3. شرک در عبادت: و آن اینکه خدا را عبادت نمی کردند، بلکه بتها، آفتاب، ماه، دریا، حتی اشخاص را و ... پرستش می کردند. در حالی که جز خدا خالقی نیست و او خالق و آفریننده تمام اشیاء است: «و خلق کلّ شیء و هو بکل شیء علیم».

لازم به ذکر است: مشرکان معتقد به خدا هستند و می دانند که خداوند همه چیز را خلق کرده است، اما شرکایی برای خدا درست کردند، تا اینکه شفیع آنها قرار بگیرند.

حاصل سخن اینکه؛ کافر به کسی گفته می شود: می داند این جهان دارای خالقی همانند خدا است، ولی از روی عناد و عمد پرده پوشی می کند و منکر می شوند و دارای اقسامی نیز است. اما مشرک: برای این جهان خالقی را همچون خدا می پذیرد اما شرکایی برای خدا از جهت عبادت، تدبیر و ... قرار می دهد.

تفاوت کافر و مشرک از دیدگاه قرآن  

 

 فرق كافر و مشرك از نظر قرآن كريم چيست؟ - اندیشه قم؛ تنها ...

www.andisheqom.com/public/application/index/viewData?c=248&t...

«كفر» در لغت به معناي پوشاندن شيء است. شب را كافر مي گويند به خاطر آن است كه اشخاص را مي پوشاند و به زارع كافر گفته مي شود به خاطر ان است كه تخم را در زمين مي ...

تفاوت کافر و مشرک از دیدگاه قرآن - نمناک

namnak.com/26455-تفاوت-کافر-و-مشرک.html

کافر و مشرک و فرق کافر و مشرک و تفاوت کافر و مشرک و تفاوت بین کافر و مشرک و کافر در قرآن و مشرک در قرآن و شرك در خلقت و شرك در عبادت را در نمناک مشاهده ...

فرق کافر و مشرک - پایگاه اطلاع رسانی حوزه نت

www.hawzah.net/fa/Question/View/63402/فرق-کافر-و-مشرک

کلمات کلیدی ماشینی : مشرکین، شرک، اهل الکتاب و المشرکین، قرآن، خدا، اهل ... پنهان می کنند و از نظر دیگران می پوشانند از این رو آنها را کافر یعنی پنهان کننده می نامند.

تفاوت کافر و مشرک از دیدگاه قرآن كريم - تالاب

www.talab.ir/religion/religious-orders/infidels-pagan-quran.html

از دیدگاه قرآن کریم کافر و مشرک چه تفاوتی دارند كفر در لغت به معناي پوشاندن شيء است شب را كافر مي گويند به خاطر آن است كه اشخاص را مي پوشاند.

تفاوت کافر و مشرک از دیدگاه قرآن - جوونی

javuni.ir/news/30641

۴ ساعت پیش - کافر و مشرک چه فرقی با یکدیگر دارند و هرکدام در قرآن به چه منظوری تعبیه شده اند؟اقسام شرک چند نوع است؟ پاسخ این سوالات را در ادامه مشاهده کنید.

وجه تمایز و تفاوت کافر از مشرک | مرکز اشاعه‌ی ایمان

imancenter.ir/وجه-تمایز-و-تفاوت-کافر-از-مشرک/

۱۱ تیر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - و کسي كه به خدا و قرآن ايمان دارد ولي دستورات الهي را به درستي انجام. ... وجه تمایز و تفاوت کافر از مشرک. دیدگاه توحیدی مصباح و مطهری. وجه تمایز و ...

فرق كافر و منافق و مزدور و مشرك و مؤمن چيست؟

porseman.org/q/show.aspx?id=111302

كسي كه براي خدا همانندي قائل است(مشرك). هر كس با هر عقيده اي به خاطر پول ومانندآن كاري انجام دهد (مزدور) ب) پاسخ تفصيلي: ايمان : 1- از ديدگاه قرآن، ايمان امرى اختيارى ...

فرق کفر و شرک از ديدگاه قرآن و احاديث - تبیان

library.tebyan.net/fa/Viewer/Text/62041/1

در مباحث مربوط به کفر از ديدگاه قرآن و احاديث دو سؤال اساسي وجود دارد که لازم است ... منافاتي ندارد کسي که کافر نباشد و در عين حال نيز مؤمن واقعي نبوده مشرک باشد به ...

تفاوت كافر و مشرك از دیگاه قرآن كريم

www.iq9.ir/ssearch/9050/تفاوت-كافر-و-مشرك-از-دیگاه-قرآن-كريم/

۲۱ آذر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - تفاوت کافر و مشرک از دیگاه قرآن کریم کُفّار جمع کافر است و استعمال آن بیشتر در انکار دین ... فرق بین کافر و مشرک از دیدگاه قرآن کریم چیست؟

اخبار روز » Blog Archive » تفاوت کافر و مشرک از دیدگاه قرآن

nchse.ir/تفاوت-کافر-و-مشرک-از-دیدگاه-قرآن/

ارسال شده در تاریخ 2016/02/03 | مرتبط با : اخبار | تعداد بازدید : 0 | دیدگاه‌ها برای تفاوت کافر و مشرک از دیدگاه قرآن بسته هستند. کافر و مشرک چه فرقی با یکدیگر ...

فرق كافر و منافق | پرسمان دانشجويي - علوم قرآن و معارف قرآن

www.quran.porsemani.ir/node/3361

از ديدگاه قرآن، كافران علاوه بر آن كه از برهان و دليل پيروى نمى كنند، براى اثبات مدعاى .... 10- گاهى آيات قرآن مشركان را همسو و همسان با كافران تلقى كرده است، (توبه/30 و ...

مشرک در قران

avayemelal.ir/+مشرک+در+قران

كافر از نگاه قران كیست ؟ hoseinali: در قران به چه کسی کافر میگویند؟ بارها در قران آمده کافران . ... تفاوت کافر و مشرک از دیدگاه قرآن كريم از دیدگاه قرآن کریم کافر و ...

مقايسه ي شرك و كفر، هر کافری مشرک است، ولی هر مشرکی ...

eslahe.com › عقیده

۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ه‍.ش. - اگر اوصاف مشرک و کافر را که در قرآن آمده است با هم مقایسه کنیم، تفاوت آن ها .... منبع: کفر و ایمان از دیدگاه علما و بزرگان / مؤلف: محمد صالح دهقان زاده ...

فرق کافر و منافق و مزدور و مشرک و مؤمن چیست؟ - پرسشکده

www.porseshkadeh.com › پرسشکده › مذهب

کسی که برای خدا همانندی قائل است(مشرک). هر کس با هر عقیده ای به خاطر پول ومانندآن کاری انجام دهد (مزدور) ب) پاسخ تفصیلی: ایمان : 1- از دیدگاه قرآن، ایمان امرى اختیارى ...

كافر از نگاه قران كیست ؟ | پرسمان قرآن

www.porsemanequran.com/node/22353

و کسی که با تحقیق و بنابر عقل خود کافر شده، قران ان را هم کافر میخواند و عذاب خواهد ... اینان در دیدارهایی كه پیش از این با مشركان مدینه داشتند، از آمدن پیامبر خدا به .... چرا كه واژه كفر یك واژه نسبی است كه با تفاوت متعلقات خود، گوناگونی حاصل می‌كند.

فرق کافر و مشرک از نظر قرآن کریم چیست؟ | تودی

saaali.tudi.ir/page-498449.html

فرق کافر و مشرک از نظر قرآن کریم چیست؟ «کفر» در لغت به معنای پوشاندن شیء است. شب را کافر می گویند به خاطر آن است که اشخاص را می پوشاند و به زارع کافر ...

فرق بین کافر و مشرک فرق بین کافر و مشرک «كافر - کلوب

www.cloob.com/u/azizgianan/43841571

۱۱ شهریور ۱۳۹۱ ه‍.ش. - فرق بین کافر و مشرک «كافر» كه در برابر مؤمن قرار دارد به كسی گفته می‌شود، ... چه انصاب و اصنام، و چه جبت و طاغوت، قرآن می‌فرماید: سنلقی فی قلوب الذین .... بوونت لی پیروز بیت تفاوت انسان دینی با انسان قانونی از دیدگاه علّامه.

کافر و مشرک کیست ؟ آیا مسیحیان و یهودیان از کافرانند؟

https://fa-ir.facebook.com/.../کافر-و-مشرک...کافرانند/1046884063058...

از نظر قرآن تمام کسانیکه انکار کننده ی اسلام هستند و آیات الهی را باور ندارند کافر هستند . قرآن از مسیحیان و ... در آل عمران/19 قران به صراحت کسانیکه دینی غیر از اسلام را بعد از آمدن اسلام اختیار کنند کافر میخواند . همچنین در ... اما تفاوت آنها در چیست ؟

مشرک در قران

quranblogging.ir/مشرک-در-قران/

تفاوت کافر و مشرک از دیدگاه قرآن ... در قرآن کریم به مناسبت‌های مختلف از مسئله «شرک» و «مشرکان» سخن به میان آمده است و در آیات متعددی از آنها سخن گفته شده است.

شرک چیست، مشرک کیست؟! - كانون گفتگوی قرآنی

www.askquran.ir › ... › تفسیر › تفسیر موضوعی

۱۹ شهریور ۱۳۸۸ ه‍.ش. - 10پست - ‏6 نویسنده

1 - تعریف قران از شرک غیر خدا هست که توسط مومن همراه با خدا پرستیده می شود 2 - شرک ظلم بزرک است 3 ... خود خبر ندارد ایا مسلمان مشرک وجود دارد چرا مومن مشرک می شود تفاوت مشرکین با مسلمین چیست. ... ایا مشرک کافر است ..... معجزه · معجزات پیامبر · اعجاز قرآن · تحدی و هم آورد طلبی قرآن · دیدگاههای مختلف در باره اعجاز ...


فرق بین کافر و مشرک از دیدگاه قرآن کریم چیست؟ | linkahang

linkahang.ir/page-195620.html

منبع : شارژ رایگان لارکتونفرق بین کافر و مشرک از دیدگاه قرآن کریم چیست؟ منبع : اس ام اس لارکتونفرق بین کافر و مشرک از دیدگاه قرآن کریم چیست؟ برچسب ها ...

فرق کافر و مشرک از نظر قرآن کریم چیست؟

saaali.alakiblog.ir/news/167417.html

«کفر» در لغت به معنای پوشاندن شیء است. شب را کافر می گویند به خاطر آن است که اشخاص را می پوشاند و به زارع کافر گفته می شود به خاطر ان است که تخم را در زمین ...

تفاوت کفر و شرک در قرآن - وب سایت تبیان استان اردبیل

www.tebyan-ardebil.ir/description.aspx?id=31354

۱۴ اسفند ۱۳۹۰ ه‍.ش. - اما کفر يک معناي وسيع تري از همه ي اين ها دارد، يعني کافر ممکن است مشرک باشد(دو خدايي، سه خدايي باشد) ممکن هم هست اصلاً به خدايي اعتقاد نداشته ...

فرق بین کافر مشرک از دیدگاه قرآن کریم چیست؟ - atuo-link.ir

atuo-link.ir/list.php?key=فرق+بین+کافر+مشرک+از+دیدگاه+قرآن...

فرق بین کافر و مشرک از دیدگاه قرآن کریم چیست؟ «كفر» در شریعت به معنای، انكار آن چه خدا معرفت آن را واجب كرده می باشد «كفر» در لغت به معنای پوشاندن شیء است.

فرق بین کافر مشرک از دیدگاه قرآن کریم چیست؟ | جستجو ...

atuo-link.ir/list.php?key=فرق+بین+کافر+و+مشرک...دیدگاه+قرآن...

فرق بین کافر و مشرک از دیدگاه قرآن کریم چیست؟ «كفر» در شریعت به معنای، انكار آن چه خدا معرفت آن را واجب كرده می باشد «كفر» در لغت به معنای پوشاندن شیء است.

روابط حقوقى مسلمانان با كفار از نگاه قرآن - مركز تعليمات ...

iec-md.org/.../ravaabet_huquqi_mosalmaanaan_koffaar_moosavi-moball...

پيش از پرداختن به اصل بحث, لازم است مفهوم كفر واقسام كافر را از ديد مفسران وعالمان ... فرق چندانى با مشركان ندار ند, ولى در ترتب احكام شرعى با آنان يكسان نيستند.

مجله اینترنتی آوای زندگی - فرق كافر و مشرك از نظر قرآن كریم ...

avayezendegi.com/.../فرق-كافر-و-مشرك-از-نظر-قرآن-كریم-چیست؟.htm...

۵ روز پیش - «كفر» در لغت به معنای پوشاندن شیء است. شب را كافر می گویند به خاطر آن است كه اشخاص را می پوشاند و به زارع كافر گفته می شود به خاطر ان است كه ...

نگاه قرآن به کافران، مشرکان و بی دینان - آفتاب

www.aftabir.com/articles/.../نگاه-قرآن-به-کافران-مشرکان-و-بی-دینان

۱۰ بهمن ۱۳۸۸ ه‍.ش. - نگاه قرآن به کافران، مشرکان و بی دینان. نگاه قرآن به کافران، .... دیدگاه نخست مربوط به باطن، … ... تفاوت های توحید وهابیت با توحید اسلام راستین.

فرق بین مشرک و کفّار در چیست؟ | پایگاه اطلاع رسانی اصلاح

www.islahweb.org/node/3389

۳۰ شهریور ۱۳۸۹ ه‍.ش. - «کافر» که در برابر مؤمن قرار دارد به کسی گفته می‌شود، که به نسبت ... اگر در قرآن ظاهر آیاتی با آنچه گفته شد، در تضاد بود، مثلاً مشرکین بدون ...

نوع روابط مسلمانان با کفار و مشرکین از نظر قرآن - طهور

tahoor.com/fa/article/view/26962

نوع روابط مسلمانان با کفار و مشرکین از نظر قرآن ... واقع شده است به نام موالات مؤمنین یکدیگر را و در مقابل، دستور رسیده است به منع موالات مؤمنین و مسلمین کافران را.


تفاوت كافر و مشرك از دیگاه قرآن كريم - رسانه ی خبری وبلاگی

irannaz.rasanetv.ir/page-661574.html

مزیت های واتس آپ و وایبر از دیدگاه پزشکی .... جدید ترین مطالب دینی و مذهبیبیشتر بخوانید تفاوت كافر و مشرك از دیگاه قرآن كريم دل نوشته د چراكه خودرن هر خاكى جز ...

فرق کافر و مشرک از نظر قرآن کریم

varzeshonline.hostik.ir/فرق-کافر-و-مشرک-از-نظر-قرآن-کریم.html

۲۱ دی ۱۳۹۴ ه‍.ش. - فرق کافر و مشرک از نظر قرآن کریم,فرق کافر و منافق و مزدور و مشرک و مؤمن چيست؟ الف )پاسخ اجمالی: انسان یا با ظاهر و باطن ...

آیا تجاوز به زنان کافر از منظر اسلام جایز است؟ | شهر سوال

www.soalcity.ir/node/2082

۶ خرداد ۱۳۹۲ ه‍.ش. - برای دیگران حلال است به غیر از همسرش، به درستی که ازدواج مشرکین نیز مشروع است. ... با زن کافر ذمی زنا کند، حکم او همان حکم زنا با زن مسلمان است؛ یعنی اگر ... و ععل الخصوص قرآن مجید خداوند از ستمگران متنفر است شایان ذکر است ...

فرق کافر و منافق و مزدور و مشرک و مؤمن چیست؟ - نسخه‌ی قابل ...

najiforum.ir/printthread.php?tid=19116

۷ تیر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - کسی که برای خدا همانندی قائل است(مشرک). هر کس با هر عقیده ای به خاطر پول ومانندآن کاری انجام دهد (مزدور) ب) پاسخ تفصیلی: ایمان : 1- از دیدگاه قرآن، ...

معیار کفر و کافر از دیدگاه فقهای شیعه و اهل سنت

www.nahad.info/old/index.php?option=com...id...

پس بنابر دیدگاه وهابیان، خود آنان نیز مشرک خواهند بود. ... بر اینکه تمام فرقه های مخالف خودشان را کافر، مشرک و اهل بدعت می دانند مخالف قرآن، سنت، عقل و عرف می باشد.

مشركان

www.pajoohe.com/fa/index.php?Page=definition&UID=39376

نویسنده : محمد مؤذني كلمات كليدي : قرآن، مشركان، شرك، اعتقاد، شفاعت، عذاب، قيامت ... مُشرک از دیدگاه قرآن. از آنجا که قرآن کریم به مسألهی ... «ولى اشرافيان (خودخواه) از قوم او كه كافر بودند، و ديدار آخرت را تكذيب مى كردند، گفتند:... آيا او به شما وعده مى دهد ...

انواع کافر کدام است؟ - گنجینه پاسخ‌ها - اسلام کوئست - مرجعی ...

www.islamquest.net › خانه › گنجینه پاسخ‌ها › فقه و احکام

[1] البته در تعیین مصادیق کافر دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد.[2] کافر فقهی ... [6]. منظور از کافر توحید ذاتی، همان مشرک است که برای خداوند شریکی قرار داده و خدا را واحد احد نمی‌داند. [7]. ..... در فرهنگ قرآن واژه «تحت» با «اسفل» چه تفاوت دارد؟ 1012 لغت ...

ALL-BLOG.IR | فرق کافر و مشرک از نظر قرآن کریم چیست؟

www.all-blog.ir/post/.../-فرق-کافر-و-مشرک-از-نظر-قرآن-کریم-چیست؟

پشتیبان رایگان وبلاگ های ایرانی - فرق کافر و مشرک از نظر قرآن کریم چیست؟ «کفر» در لغت به معنای پوشاندن شیء است. شب را کافر می گویند به خاطر آ ...

زندگی - فرق کفر و شرک از دیدگاه قرآن مجید - نسخه متنی

11mbarati.mihanblog.com/post/147

۲۰ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - در مباحث مربوط به کفر از دیدگاه قرآن و احادیث دو سؤال اساسی وجود دارد که ... کسی که کافر نباشد و در عین حال نیز مؤمن واقعی نبوده مشرک باشد به این ...

ناپاكى كافران و مشركان از نگاه دليل اجماع

www.shareh.com/persian/magazine/figh/07-08/07-08_04.htm

ناپاكى كافران و مشركان از نگاه دليل اجماع ... در نتيجه دو حجت ديگر, به نام: قرآن و پيامبر(ص) براى مردم پيدا شد, تا امور جزئى را كه عقل توان تشخيص ..... با اين تفاوت كه در جاهايى روايتهاى گوناگون موجود بوده, يكى از آنها ترجيح داده شده و ياد شده و از باقى ...

 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سال 99,سال 99,سال 1399,سایت خبرنیوز,دانلود عکس,,دانلود عکس 99,,عکس هنرمندان,عکس هنرمندان 99,عکس هنرمندان جدید,جدیدترین اخبار روز,سایت جدیدترین اخبار روز,جدیدترین اخبار روز در سال 99,نوروز 99,دانلود رایگان,خبر جدید,دانلود فیلم,خبر 99,خبر های داغ 99,بهترین سایت خبری,بهترین سایت خبری در سال 95,دانلود عکس full hd,دانلود عکس full hd جدید,مدل رنگ سال99,رنگ مو,رنگ مو 95,رنگ مو 1395,رنگ مو 96,رنگ مو 2020,رنگ مو 1399,سایت خبر نیوز
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 5243
  • کل نظرات : 16
  • افراد آنلاین : 273
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 412
  • آی پی دیروز : 414
  • بازدید امروز : 916
  • باردید دیروز : 796
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4,208
  • بازدید ماه : 4,208
  • بازدید سال : 134,323
  • بازدید کلی : 8,101,758