loading...
عکس,دانلود,فیلم | خبرنیوز
admin بازدید : 305 نظرات (0)

درمان بیماری با اینترنت درست یا غلط؟

 

درمان بیماری با اینترنت ، جستجو در اینترنت

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که با کوچکترین علام بیماری که مشاهده می کنید سریعا به اینترنت رجوع کرده و روش درمان را جستجو می کنید؟تا چه اندازه به روش درمان با اینترنت اطمینان دارید؟

اعتبار درمان بیماری با اینترنت تا چه حد؟

با پیشرفت تکنولوژی ها ی ارتباطاتی به مرور زمان و دسترسی به انواع و اقسام اطلاعات ، اغلب مردم قبل از مراجعه به پزشک برای درمان بیماری ، سری به اینترنت زده و شاید روش درمانی را نیز امتحان کنند.

«عمل کم شبیه پول خرد است؛ ارزشش کم و سر و صدایش زیاد» این جمله را پزشکی که همیشه به او مراجعه می کنم در توصیف دانسته های پزشکی بیماران با اتکا به منابع اینترنتی می گوید. دانسته هایی که حالا در ذهن بسیاری از ما وجود دارد و به محض مواجهه با بیماری اغلب پیش از مراجعه به پزشک سری به اینترنت می زنیم و با جست و جوی علایم بیماری گویا به تشخیص می رسیم و در مواردی حتی درمان را آغاز می کنیم. 

طی کردن روند تشخیص تا درمان با استناد به اطلاعات پزشکی که از منابع مختلف اینترنتی به دست آورده ایم گاه چندان هم بی هزینه نیست چرا که این روند با تکیه بر دانسته هایی طی شده که در بسیاری موارد موثق نیست، ممکن است آمیخته با تجربیات شخصی افراد در مواجهه با بیماری ها باشد یا بر پایه یافته هایی است که هنوز کاربرد آنها در علم پزشکی به اثبات نرسیده است. 

بسیاری از ما تجربیات شخصی هم از این سرچ دردسرساز داشته ایم؛ نمونه آن مادری که با دیدن علایم اولیه یک بیماری در فرزندش استرس های خود را صدچندان می کند و گاه با تصور اینکه تشخیص او بر پایه اطلاعات اینترنتی درست است کودکش را پیش چند پزشک می برد تا شاید تشخیص یکی از آنها به تشخیص خودش نزدیک شود و خطر جایی دو چندان می شود که شیوه درمان را هم جست و جو کرده و اقدام به خوددرمانی می کند. حتما پزشکان با موارد زیادی از این دست مواجهند؛ مشاهدات ما در بخش کودکان یکی از بیمارستان های تهران بخش کوچکی از این معضل را نشان می دهد. 

در یک مورد کودکی که دچار عفونت دستگاه گوارش شده بود براساس اطلاعات پزشکی پدر و مادر یک هفته در منزل تحت درمان قرار گرفت و بعد از آن با تب و نهایتا تشنج راهی بیمارستان شد و یا کودک دیگری که عفونت گوش میانی داشت و بر اثر آنتی بیوتیکی که والدین برایش تجویز کرده بودند، دچار نارسایی قلبی شده بود و حالا تحت درمان قرار داشت. 

دسترسی به اطلاعات ناقص پزشکی در اینترنت آسیب هایی به همراه دارد؛ اول اینکه ممکن است فرد دچار خودبیمار پنداری شود و یا درباره بیماری خود به تشخیص غلط برسد، مشکل دیگری که پیش می آید همان مثال پول خردی است که پزشک ما می گفت؛ اطلاعات سطحی پزشکی در اینترنت اعتماد به نفس کاذبی به بیمار می دهد که به دانش پزشکی کاملی درباره بیماری اش رسیده است و در معرض خودرمانی قرار گیرد و از سوی دیگر ممکن است در دام تبلیغات شرکت های دارویی گرفتار شود.

روش درمان بیماری با اینترنت ، جستجو در اینترنت ، روش درمان بیماریها در اینترنت


در جست و جو بیماری و نتایج گمراه کننده

این مساله در سال های اخیر به عنوان یک چالش جدی مطرح شده و با فراگیر شدن اینترنت جدی تر هم می شود. مطالعات چند سال اخیر انتشارات Wolters Kluwer Health نشان می دهد که یکی از مهم ترین چالش های پیش روی پزشکان، بیماران دارای اطلاعات غلط پزشکی است. این مطالعه که بر روی 300 پزشک انجام گرفت، نشان داد 53 درصد پزشکان از وجود اطلاعات غلط در بین بیماران شکایت دارند. 

محققان می گویند بیش از 50 درصد از 10 نتیجه برتر برای جست و جوهای انجام شده بر مبنای علایم بیماری، کاملا بی ربط هستند. مسوولین گوگل برآورد می کنند که یکی از هر 20 جست و جوی انجام شده از طریق این موتور جست و جو (که تعداد آن به حدود 100 میلیارد جست و جو در ماه می رسد) برای به دست آوردن اطلاعاتی در مورد مسایل مربوط به سلامتی است. اما بررسی موتورهای جست و جوی پرکاربر مانند گوگل و بینگ نشان می دهد که اکثریت قریب به اتفاق این نتایج، ناصحیح هستند و می توانند به تشخیص غلط و حتی خوددرمانی بر پایه آن تشخیص انجامیده و مشکل ساز شوند. 

از سوی دیگر به دلیل یکسان نبودن شرایط بیماران، تکیه بر اطلاعات تک بعدی در اینترنت از جهتی دیگر هم می تواند گمراه کننده باشد چرا که در جست و جوی اینترنتی، هیچ کدام از این شرایط بیمار سنجیده و دیده نمی شود. این متغیرها که شما در طول روز چند ساعت می خوابید، تا چه حد ورزش می کنید، چه غذایی می خورید و حتی در کدام نقطه جغرافیایی زندگی می کنید، می تواند فرایند تشخیص بیماری را تغییر دهد و پزشک را کاملا به نتیجه ای خارج از پیش بینی ذهنی شما برساند. 

آنچه کاربران با توجه به جست و جوهای اینترنتی خود پیدا می کنند، واقعیت بیماری آنها را به مسیری غیرواقعی سوق می دهد. 

خودبیمارپنداری آنلاین

خودبیمارپنداری یکی دیگر از آسیب های دسترسی به اطلاعات پزشکی در اینترنت است که در این مورد برخی افراد دچار استرس بیماری می شوند؛ مشکلی که برخی با اطلاع از علایم بیماری به آن دچار می شوند و در اینجا دانشمندان نام آن را سایبر کندریا و نوع آنلاین خودبیمارپنداری گذاشته اند. 

جست و جوی اینترنتی مداوم درباره بیماری ها به ویژه بیماری های روانی، وسواس ابتلا به یک بیماری را ناخودآگاه به فرد منتقل می کند. در همین زمینه براساس بررسی مجله تخصصی اوت جورنال افراد دچار سایبر کندریا، با مطالعه علایم بیماری ها حتی وضعیت سلامت شان بدتر و یا حتی مبتلا به بیماری می شوند. توماس فارگوس، استادیار روان شناسی و علوم اعصاب در دانشگاه بیلور و سرپرست این تحقیق می گوید: «فرد در این شرایط ممکن است مضطرب تر شود، جست و جوی اینترنتی بیشتری انجام دهد، بدنش را بیشتر تحت نظر بگیرد، بیشتر به نزد دکتر بود و هرچه بیشتر در اینترنت جست و جو می کند، احتمال های بیشتری به نظرش می رسد. 

به گفته فارگوس برخی از اطلاعات پزشکی آنلاین از منابع غیرمعتبری هستند و می توانند نسبت به اطلاعاتی که راهنماهای پزشکی یا از پزشکان به دست می آید، بیشتر باعث نگرانی افراد شوند. او می گوید: «وقتی یک کتاب پزشکی را نگاه می کنید، ممکن است همه احتمالات را به یکباره نبینید، اما در جست و جوی آنلاین، احتمالات بسیاری به یک باری به شما عرضه می شود.»

روش درمان بیماری با اینترنت ، روش درمان بیماریها در اینترنت ، داروخانه اینترنتی


یافته هایی که با یافته های بعدی نقض می شوند!

اما بخش عمده ای از اطلاعات پزشکی منتشر شده در اینترنت نتایج پژوهش هایی است که گاه ضد و نقیض هم هستند. یک مثال دم دستی که بین افراد رایج است این که ما بالاخره نفهمیدیم چای سرطان زاست و یا از بروز سکته جلوگیری می کند! براساس نتایج یک بررسی که از سوی دکتر لیزا شوارتز استادیار دانشکده پزشکی دارت موث در ماساچوست آمریکا و همکارانش انجام شده، گرچه اکثر مطالبی که در رسانه ها در مورد پژوهش های پزشکی در اختیار شما می گذارند، براساس تحقیقاتی است که در نشریات معتبر به چاپ رسیده است، اما برخی از هیجان انگیزترین پژوهش ها در کنفرانس های پزشکی مورد بحث قرار می گیرند، یعنی در جاهایی که پژوهشگران، ایده های مقدماتی و هنوز کاملا بررسی نشده خود را با دیگران در میان می گذارند. 

این ایده های جدید ممکن است در آینده فرد را مستحق دریافت جایزه نوبل کند یا اینکه کاملا غلط از آب دربیاید. نتایج این بررسی نشان می دهد رسانه ها اغلب حقایق اصلی را در گزارش های خود از این کنفرانس ها حذف می کنند. 

یک بررسی در سال های اخیر نشان داد که از 45 تحقیق پزشکی که در رسانه ها به میزان زیاد به آنها استناد شده است و در نشریات عمده پزشکی به چاپ رسیده اند، نتایج هفت تای آنها با تحقیقات بعدی نقض شده اند. 

دام تبلیغات و مداخله شرکت های دارویی

آسیب جدی و مهم دیگری که مراجعان به اینترنت برای تشخیص بیماری را تهدید می کند گرفتار شدن در دام تبلیغات و اطلاعات اغراق شده ای است که با مداخله شرکت های دارویی منتشر می شود و به طور مستقیم و غیرمستقیم تبلیغات هدف دار دارویی است. 

در مطالعه ای که توسط محققان دانشگاه کلیولند انجام گرفت، 100 ویدیو در مورد بیماری های التهابی روده که در یوتیوب بیشترین بیننده را داشت، مورد بررسی علمی توسط تیم 12 نفره از متخصصان گوارش و کبد و داخلی قرار گرفت. به طور کلی میزان صحت علمی این 100 ویدیو ضعیف توصیف شد. دلیل این امر ارایه اطلاعات جهت دار پزشکی در اینترنت توسط شرکت های دارویی است. اکثر این ویدئوها یا اطلاعاتی که توسط این شرکت ها ارایه می شوند به صورتی در اینترنت آپلود می شود که گویی بیماری که تجربه درمان دارد در حال ارایه اطلاعات است. این درحالی است که در حقیقت بیماری وجود ندارد و فرد گوینده بازیگری است که دیالوگ های شرکت دارویی را اجرا می کند. 

درمان خود را به پزشک بسپارید نه اینترنت 

با این همه مراجعه به اینترنت برای کسب اطلاعات درباره همه چیز به خصوص مباحث پزشکی و سلامت حالا دیگر گریزناپذیر است هر چند پزشکان آن را مخل کار خود بدانند به همین دلیل است که برخی پزشکان سعی می کنند با آموزش هایی شیوه درست مواجهه با اطلاعات پزشکی در اینترنت را آموزش دهند. یکی از راه های پیشنهادی آنها اعتبارسنجی مطالب است، آنها می گویند در صورت امکان اطلاعاتی را که از طریق اینترنت به دست آورده اید با منایع دیگر مثل کتب و مجلات معتبر مقایسه کنید چرا که اعتبار مطالب کتاب معمولا از مطالب درج شده در اینترنت بیشتر است. 

اطمینان پیدا کردن از اعتبار نویسنده مطلب راه دیگری است که پیشنهاد می کنند و البته تاکید دارند که به هیچ وجه به اطلاعاتی که افراد بدون آموزش پزشکی در تالارهای گفت و گو یا فوروم ها یا در چت روم ها می نویسند اعتماد نکنید به این مطلب که درمان خاصی برای فرد خاصی مفید بوده توجه نکنید چون این اظهارات برداشت های شخصی نویسنده است که ممکن است فقط در مورد وی مفید بوده و اصلا ثابت شده علمی نباشد. 

به خاطر داشتن اینکه محصولی که تبلیغ می شود فارغ از جنبه های درمانی که مشخص نیست با چه کیفیتی اثربخشی آن سنجیده شده، صرفا تبلیغات است و باید درباره آن تحقیق کنید و درباره اثربخشی آن با پزشک خود مشورت کنید؛ توصیه دیگری است که پزشکان در این شرایط دارند. در عین حال اینکه اجازه دهید نسخه نهایی را پزشک حاذق برایتان بپیچد نه دکتری به نام اینترنت.

درمان بیماری با اینترنت درست یا غلط؟

 

 

درمان بیماری با اینترنت درست یا غلط؟ - نمناک

namnak.com/28350-درمان-بیماری-با-اینترنت.html

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که با کوچکترین علام بیماری که مشاهده می کنید سریعا به اینترنت رجوع کرده و روش درمان را جستجو می کنید؟تا چه اندازه به روش درمان ...

درمان بیماری با اینترنت درست یا غلط؟ - سرگرمی جدید

downloadfun7.ir/news/6202

۳ ساعت پیش - آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که با کوچکترین علام بیماری که مشاهده می کنید سریعا به اینترنت رجوع کرده و روش درمان را جستجو می کنید؟

درمان بیماری با اینترنت درست یا غلط؟ | عکس های داغ جدید

kosmodisk.ir/درمان-بیماری-با-اینترنت-درست-یا-غلط؟2016-03-15/

۱۲ ساعت پیش - آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که با کوچکترین علام بیماری که مشاهده می کنید سریعا به اینترنت رجوع کرده و روش درمان را جستجو می کنید؟

طرز تهیه خوراک راگوی مرغ - جوونی

www.javuni.ir/news/56943

۵ ساعت پیش - این خوراک را میتوانید همراه با نان ، اسپاگتی یا برنج سرو کنید.آموزش تهیه را در آشپزخانه نمناک ببینید. ... درمان بیماری با اینترنت درست یا غلط؟

روش طبیعی برای خوشبو کردن خانه در ایام عید نوروز - جوونی

www.javuni.ir/news/56940

۵ ساعت پیش - روشهای خوشبو کردن خانه ، روش خوشبو کردن خانه ، خوشبو کردن خانه با مواد غیرشیمیایی. 1 : می توان به کمک ... درمان بیماری با اینترنت درست یا غلط؟

روضه ماهانه بنیامین بهادری در هند + عکس - جوونی

www.javuni.ir/news/56938

۵ ساعت پیش - بنیامین بهادری با انتشار تصاویری از روضه ماهانه اش در بمبئی در صفحه اینستاگرامش نوشت: بنیامین ... درمان بیماری با اینترنت درست یا غلط؟

طرز تهیه لازانیای تنوری با پپرونی - جوونی

www.javuni.ir/news/56942

۵ ساعت پیش - پنیر ریکوتا یا پنیر گودا 450 گرم ... لازانیای تنوری با پپرونی ، طرز تهیه لازانیا ، لازانیای تنوری ... درمان بیماری با اینترنت درست یا غلط؟

هفت صبح | اگر در رابطه جنسی مشکل دارید این مطلب را ...

7sobh.com/content/اگر-در-رابطه-جنسی-مشکل-دارید-این-مطلب-را/

در اینترنت درباره مشکلم جستجو کردم و فهمیدم دچار پارافیلیای یادگارخواهی هستم. ... فارغ از درست یا غلط بودن تصورش، با وجود عصر تکنولوژی حاضر، وقتی صحبت در مورد ... وی با تاکید بر اینکه این بیماران برای درمان، نیاز به جلسات سایکوتراپی- ...

بهترین متخصص جراح کمر و ستون فقرات | متخصص دیسک و ...

drmoayednia.ir/بهترین-متخصص-جراح-کمر-و-ستون-فقرات/

مناسب‌ترین و بهترین متخصص ستون فقرات و یا گروهی از متخصصین با توجه به ماهیت، شدت و مدت ... اطلاعات فراوانی را می‌توان با جستجو در اینترنت یافت. بیماران آشنا با جستجوی اینترنتی به راحتی می‌توانند از تحصیلات پزشک، دوره‌های ... بسیاری از پرسش‌های مرتبط با درمان کایروپراکتیک پاسخ درست یا غلط ندارند، اما درک بهتر ...

رابطه قدیمی پزشک و بیمار تحت تأثیر نفوذ اینترنت ...

www.persianpersia.com/health/hdetails.php?articleid=2600...63...

جدا بودن اتاق خواب كودكان از والدین؛ درست يا غلط؟ ... رابطه پزشک و بیمار امروزی هم دیگر سنخیتی با آن ارتباط ماورایی و پدرسالارانه ... به اعتقاد من بحث در مورد اینکه آیا بیماران باید علائم ناخوشی خود را در گوگل جست وجو کنند یا نه اساسا بحث پوچ و بی ...


رابطه عاشقانه در اینترنت ، درست یا غلط ؟ - ماتیلدا

www.matilda.ir › روانشناسی

۲۲ شهریور ۱۳۹۴ ه‍.ش. - اینترنت , رابطه عاشقانه در اینترنت ، درست یا غلط ؟ , عشق اینترنتی ... در واقع ذهن دختر یا پسر در لحظه چت ، تصویر ذهنی را با تصویر عینی .... قبلی با بیماری لوپوس چقدر آشنا هستید ؟ ... درمان افسردگی با این ۱۰ روش طبیعی.

خودت را کچل نکن/ درمان بیماری کندن مو – جديدترين اخبار ...

www.momtaznews.com/خودت-را-کچل-نکن-درمان-بیماری-کندن-مو/

دکتر سیف‌الاسلامی در ارتباط با اختلال وسواسی کندن مو می‌گوید: ماجرا ممکن است از همان آغاز کودکی شروع شود یا در دوره نوجوانی اولین .... کندن “موی سفید”، درست یا غلط؟ .... میتونین از این مدلای کج که یه طرفش بلندتره رو از تو اینترنت انتخاب کنین…

سوالهای شایع و نهایی - صفحه اصلی

ehda.ibto.ir/Lists/deffer/AllItems.aspx

ازطرفي بيماران سرطاني كه تحت شيمي درماني يا اشعه درماني قراردارندنیز، ازجمله ... اي انساني و معنوي، اطمينان از سلامتي خون خود و ارائه اطلاعات درست و دقيق در هنگام ... در واقع از دست رفتن خون از طريق اهدا ی خون، فرقي با خون دماغ شدن ، خونريزي ماهانه و .... و دستيابي به كارت اهدا از طريق اينترنت جهت اهداي خونهاي آتي قابل پيگيري مي باشد.

شيدايي - همسريابي - فروشگاه اينترنتي

p30far30.nikablog.ir/

۱۶ آذر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - فارغ از درست يا غلط بودن تصورش، با وجود عصر تكنولوژي حاضر، وقتي صحبت در ... در اين باره با كسي صحبت كنند يا صرفا از طريق ماهواره يا اينترنت در جستجوي پاسخ ... وي با تاكيد بر اينكه اين بيماران براي درمان، نياز به جلسات ...

باور های اشتباه در مورد همه چیز

www.khorafat3000.blogfa.com/

بهتر است مسواك را بیرون توالت در كابینت دارو یا یكی از كابینت های آشپزخانه نگهداری كنید. .... بعنوان مثال، درست نیست که وقتی عطسه می‌کنید قلبتان می‌ایستد. ... سرطان های خون و سینه نیز ۸۰ تا ۹۰ درصد علاج پذیرند و بیماران پس از درمان قطعی، به زندگی ... جواب قطعی در این باره وجود ندارد ولی اکثر افراد با این تصور غلط مخالفند.

مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی

www.bartarinha.ir/

لیزر مو زائد و هایفوتراپی و لیفت صورت با نخ، PRP، درمان ریزش مو ... سبزي پلو با ماهي يكي از آيين‌هاي قشنگ نوروز هستش كه شب چهارشنبه سوري يا شب عيد خورده ...

باورهای درست و غلط درباره افسردگی | پزشكي و ... - همراه با علم

baelm.ir › پزشكي و سلامت ، آشنايي با روش هاي درمان بيماري ها

این بیماری در زنان دو برابر مردان شایع است اما ممکن است علت آن، این باشد که زنان بیشتر به دنبال درمان و ابراز بیماری هستند. اغلب در اواخر جوانی یا اوایل دهه بیست ...

چاق شدن با دارو ، درست یا غلط ؟ - صفحه نخست

roshanayi.com/healthy/چاق-شدن-با-دارو-،-درست-یا-غلط-؟.html

دارو , چاق شدن با دارو ، درست یا غلط ؟ , چاق شدن با دارو , چاقی با دارو , دانستنیهای چاقی , دانستنیهای چاق شدن , سلامت , سلامت بدن , بیماری ها , سلامت انسان. ... کامپیوتر و اینترنت ... اگر فکر میکنید داروهای ضد افسردگی تان موجب اضافه وزن در شما شده، درباره ایجاد تغییراتی در برنامه درمانی خود با پزشک صحبت کنید اما هرگز هرگز بدون ...

ایدز - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/wiki/ایدز

روبان قرمز نماد همیاری با افراد مبتلا به HIV یا ایدز است ... ۱۱.۱ داغ ننگ; ۱۱.۲ تأثیرات اقتصادی; ۱۱.۳ مذهب و ایدز; ۱۱.۴ تصویرسازی رسانه‌ها; ۱۱.۵ انکار و تصورات غلط ... پس از علائم اولیه، بیمار وارد مرحله‌ای به نام دوره نهفتگی یا HIV بی‌نشانه یا HIV مزمن ...

انحراف جنسی خطرناک به نام پارافیلیا - جزیره ها

jazireha.com/1225/انحراف-جنسی-حطرناک-به-نام-پارافیلیا/

۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - در اینترنت درباره مشکلم جستجو کردم و فهمیدم دچار پارافیلیای یادگارخواهی هستم. ... فارغ از درست یا غلط بودن تصورش، با وجود عصر تکنولوژی حاضر، وقتی ... وی با تاکید بر اینکه بیماران پارافیلیا برای درمان، نیاز به جلسات ...

لق شدن دندان ها با جرمگیری صحیح یا غلط؟

www.samatak.com/health/.../tooth-loss-with-scaling-true-or-false.html

لق شدن دندان ها با جرمگیری صحیح یا غلط داندانپزشکان معتقدند که جرمگیری ... پدید می آید اما خوشبختانه با پیشرفت علم پزشکی این بیماری در ایران قابل درمان است.

نظرات مقاله «پيامدهاي خود ارضايي و مبارزه با آن - پرسمان

porseman.org › روانشناسی و مشاوره

ولي در هر صورت هر مشكلي و بيماري، راه درمان و حل دارد. .... از سن 16 سالگي كه به دليل رشته ام با اينترنت سروكار داشتم اطلاعاتم در اين زمينه ها افزايش يافت . ... و درست يا نادرست بيد بگم بري امثال من و تو، ين درمانهيي كه ينجا واسه تركش گفتن چندان اثري نداره. ...... خواهش می کنم اگه غلط یا درست هست به ما هم تو همین صفحه جواب بدین .

چک کردن گوشی موبایل همسر: صحیح یا غلط؟ - بیتوته

www.beytoote.com/psychology/zanashoe/czech3-mobile-phones.html

روانشناسیروانشناسی زناشوییچک کردن گوشی موبایل همسر: صحیح یا غلط؟ ... درمورد میل شدید و وحشتناک به چک کردن گوشی موبایل همسر و درست یا غلط بودن آن با یک روانشناس صحبت کرده‌ایم. .... کامپیوتر و اینترنت .... درمان بیماری پوستی.

ازدواج با پسر کوچک تر درست است یا غلط!! - بوشهرنیوز

www.bushehrnews.com › صفحه نخست › نیم رخ

۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ه‍.ش. - بنابراین ازدواج یک مرد یا زن سالخورده با یک دختر یا پسر جوان به دلیل ... آنان سریع‌تر است زودتر بالغ و برای ازدواج آماده می‌شوند به همین علت در اسلام ...

رستوران الیزه - لقمه

loghmeh.ir/Restaurant/Restaurant_Info.aspx?ResId=39

نخوردن شام درست یا غلط؟ ... همراه با گلچینی از بهترین غذاهای کشورهای مختلف, رســتوران الــیزه با همکاری شرکت ماتریس ... می‌باشند که شما به راحتی می توانید در اینترنت به جستجو و یا گفتگو با دوستان و یا حتی نشان دادن عکس‌های فیس بوک خود بپردازید. ... رژیم غذایی مناسب ام اس بیماری ام اس (M.S) یك بیماری پیش‌رونده است و درمان.

پایتخت - روانشناسی اختلالات جنسی همسران

www.paytakhtpress.ir/fa/doc/news/.../روانشناسی-اختلالات-جنسی-همسران

۷ مرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - در اینترنت درباره مشکلم جستجو کردم و فهمیدم دچار پارافیلیای یادگارخواهی هستم. ... فارغ از درست یا غلط بودن تصورش، با وجود عصر تکنولوژی حاضر، وقتی صحبت در ... وی با تاکید بر اینکه این بیماران برای درمان، نیاز به جلسات ...

اينترنت درماني سلامت بيماران را هدف گرفته است - ettelaat ...

www.ettelaat.com/.../index.asp?...اينترنت%20درماني%20سلامت%20بيم...

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ ه‍.ش. - بنابراين ممکن است بيماري براثر انتقال پيام‌هاي ناقص يا غلط از طريق اينترنت، ... وي با اشاره به عوارض «خود درماني از طريق اينترنت» مي‌افزايد: در حال حاضر ... اين تبليغات قرار مي‌گيرند و در نتيجه از درمان درست سرباز مي‌زنند و در ...

[PDF]مادرم‌را‌پیش‌‌14متخصص‌بردم! ‌برخی‌از‌پزشکان‌هیچ‌تصویری‌از‌

iran-newspaper.com/Newspaper/PagePDF/21514

۴ آذر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - واقعیت این است که احتماال همه این اقدامات درست و در جهت درمان بیماری است، اما مشکل اینجاست که. بسیاری از بیماران و همراهان شان، عیاری برای سنجش درست و غلط و پس از آن، ادامه درمان با اعتماد و ... و طول دوره ای که منجر به بهبودی یا بهبودی نس بی می ش ود به من داده شود. ... مادرم، ب ا اینکه با جس ت وجو در اینترنت.

روان شناسی.دلهره.خشم.افسردگی .وسواس.اختلالات شخصیتی ...

robabnaz.persianblog.ir/

۳ آذر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - فرد مبتلا به این نوع خطای فکری، امور را غلط یا درست می بیند؛ بر روی این یا .... افراد با نگه داشتن این باورهای غیرمنطقی، اضطراب، خشم، افسردگی و ..... بیمار در وهله اول سعی کند برنامه ریزی مناسب و دقیق برای درمان خود داشته باشد .

در خدمت و خیانت اینترنت- بخش یک – Med Apple

medapple.com/11707/اینترنت-خوب-بد/

۱۱ آبان ۱۳۹۱ ه‍.ش. - امروز می خواهیم با هم به مرور جنبه های مختلف این قضیه بپردازیم. ... و با غلط از منابع آنلاین، دست به خوددرمانی می زنند یا از پذیرش درمان خودداری می کنند. ... بیمار یا همراهش می روند و بعد از جستجو در اینترنت اطلاعاتی در مورد آن دارو به دست می آورند. ... به خود درمانی بزنند، بدون اینکه تشخیص درست یا بررسی مناسبی از ...


توجه: «اینترنت» نه دکتر است نه داروخانه! - آی تی اصفهان | آی ...

www.isfictnews.ir/1394/12/17/توجه-اینترنت-نه-دکتر-نه-داروخانه.html

۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ه‍.ش. - طی کردن روند تشخیص تا درمان با استناد به اطلاعات پزشکی که از ... است فرد دچار خودبیمارپنداری شود و یا درباره بیماری خود به تشخیص غلط برسد، ... می‌کنند با آموزش‌هایی شیوه درست مواجهه با اطلاعات پزشکی در اینترنت را آموزش دهند.

باورهای غلط درباره یک هورمون مردانه - در بی نهایت

airnet.ir/page3.php

این مشکلی است که در مردان به تدریج با افزایش سن رایج تر می‌شود، ولی می تواند در هر سنی ... زیر نرمال دارند و بیماری خاصی مانند بزرگی پروستات یا نشانه سرطان پروستات ... این به ویژه وقتی درست است که چربی، دور شکم یا عضله های شکم را فرا می گیرد. ... غلط. تجویز تستوسترون برای مردانی که تستوسترون پایین دارند، یک درمان ...

پزشکی و دین - سینا

drharrison.persianblog.ir/post/43/

من هم از مکانیسم ایجاد تا راه‌های درمانی و درمانهای جدید و درمانهایی که در آینده ممکنه بیاد ... "متأسفانه جامعه پزشکی ما توجهی به نقش دین و منابع و تعالیم دینی، در درمان بیماران ندارد. ... به پزشکی‌ ( که منابعش در اینترنت هم موجوده) ، دانشمندی علت همه عفونتهای صورت ... خواستم با ندیده گرفتن این اصل و استناد به حرفهایی که درست یا غلط بودنش ...

شستن صورت با صابون؛ درست یا غلط؟ - سایت پاساژ ...

amaziran.com › سلامت و زیبایی › پوست، مو و ناخن

۹ اسفند ۱۳۹۴ ه‍.ش. - شستن صورت با صابون؛ درست یا غلط؟ ... آب باید ولرم یا کمی خنک باشد. ... شادابی را به موهای رنگ شده و دکلره بازگردانید/ شیوه هایی برای درمان موهای آسیب ... سلامتی دهان و دندان را جدی بگیرید/ رابطه بیماری های دهان و دندان با سایر .... موبایل, نرم افزار, وب و اینترنت, لوازم التحریر, نرم افزار و بازی کامپیوتری, آموزش علوم ...

"ازدواج با پسر کوچکتر از خود" درست یا غلط؟ - تفريح24 ...

tafrih24.ir/ازدواج-با-پسر-کوچکتر-از-خود-درست-یا-غلط/

۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ه‍.ش. - بنابراین ازدواج یک مرد یا زن سالخورده با یک دختر یا پسر جوان به دلیل ... آنان سریع‌تر است زودتر بالغ و برای ازدواج آماده می‌شوند به همین علت در اسلام ...

با یک معتاد چگونه باید برخورد کرد؟ - پارسینه

www.parsine.com/fa/news/62128/با-یک-معتاد-چگونه-باید-برخورد-کرد

۱۳ خرداد ۱۳۹۱ ه‍.ش. - باید بدانیم که برخورد اولیه خانواده با بیمار از اهمیت ویژه ای برخوردار ... زمان ابراز آگاهی و دعوت به درمان نباید از کلماتی که بار منفی دارند و یا .... مخفي كردن رفتارهاي غلط بيمار )براي مثال با رفتار شخص مانند يک راز ..... شما رو به خدا با یک مشاوره و تصمیم درست منو راهنمایی کنید منتظرم. .... کاسبی جالب در اینترنت.

مرکز جامع سرطان > >مقالات>با سرطان پیشرفته چگونه كنار ...

www.ncii.ir › مقالات

فرض کنید شما با دورۀ تشخیص بیمـاری، درمان و شاید عود آن کنار آمـده‌اید و حال پزشـک به شـما می‌گوید که سرطان ..... در سوگواری کردن هیچ راهی غلط یا درست نیست.

پیک شفا - درمان بیماری دیابت از دیدگاه طب سنتی

www.peykshafa.ir/Site/Article.aspx?id=1155

۱۶ بهمن ۱۳۹۲ ه‍.ش. - علاج دیابت را باید با تنظیم مزاج از روی دستگاه گوارش پیگیری کرد. .... یا نه حتما باید ویزیت بشوند وبسته به شدت بیمار ی درمان ودارو بگیرند؟ .... از بحث به آن نمی پردازم ولی با جستجو در اینترنت می توان به این حقیقت پی برد. ... اصطلاحی مانند اسیدی و قلیائی بودن غذاها آنان را به باورهای غلط یا درست کشانید.

90-3-22-دکتر امام - فوق تخصص روماتولوژی-باور های نادرست ...

salamat.tv3.ir/index.php?option=com_content&view...id...

۲۲ خرداد ۱۳۹۰ ه‍.ش. - وقتی که یک نقطه از بدن سرما می خورد بدن با افزایش جریان خون در آن ... برخی از بیماری های رماتیسمی و البته نه تمام آنها ، اگر درست درمان نشوند می توانند مفصل ها را خراب کنند . ... و نظر بخواهید تا ببینید که داروی خود را درست مصرف می کنید یا غلط . ... من در این خصوص یک بررسی در اینترنت انجام دادم و دیدم که دوغ و ماست ...

حقایق و باورهای غلط درباره‌ی واکسن زدن کودکان - الو دکتر

www.alodoctor.ir/.../حقایق-و-باورهای-غلط-درباره-ی-واکسن-زدن-کودکان

۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - آیا این درست است که کودکان قبل از تزریق نباید شنا کنند؟ در ارتباط با ایمنی واکسن‌‌ها باورهای غلط بسیاری وجود دارد. حقایق 1- اگر بیمار هستید واکسن نزنید در صورتی که کودک شما مریض است یا تب دارد از واکسن زدن خودداری نمایید. ... در صورتی که کودک برای درمان سرطان تحت شیمی درمانی یا پرتو درمانی است.


آیا رژیم لاغری 15 روزه یا کانادایی قابل اعتماد است؟ - راستینه

rastineh.ir › سلامتی

۳۰ شهریور ۱۳۹۳ ه‍.ش. - تا به حال اسم «رژیم 15 روزه» یا «رژیم کانادایی» به گوشتان خورده است؟ ... در اینترنت هم درباره این رژیم جستجو کردم و دیدم برخی افراد با این رژیم ... از کاهش چربی نخواهدبود و ممکن است به علت از دست دادن آب و الکترولیت‌های .... استفاده از رژیم‌های غذایی غیرعلمی، درست نیست و کاهش وزن ناشی از آنها دوام و پایداری کمی دارد.

چهار تفاوت اساسی بین بیماری ای ال اس و بیماری لایم

www.alsiran.com/?p=403

۳ فروردین ۱۳۹۱ ه‍.ش. - چرا که گاها علائم آن با یکسری از بیماری ها، از جمله بیماری ای. ... یک تشخیص غلط، نه تنها تفاوتی با عدم معالجه ندارد، بلکه حتی ممکنست منجر ... مطالبی در اینترنت درباره مقایسه بیماری لایم و ALS آشنایی مختصری با این بیماری ها داریم. ... من در مورد لایم چیزی نمیدونستم و هنوز نمیدونم که واقعأ تشخیص درست بوده یا نه؟

با بیماران سرطانی چگونه رفتار کنیم؟ - سپیده دانایی

sepidedanaei.com/Content/.../با-بیماران-سرطانی-چگونه-رفتار-کنیم؟

اگر بیمار مبتلا به سرطان از قبل مشکل روانی مانند مصرف مواد داشته باشند و یا ... که گاهی با علائم افسردگی و گاهی با علائم اضطراب و یا هر علائم دیگر ممکن است خود را ... بدهیم و یا غذایی درست کنیم و برای او ببریم بنابراین بدون اینکه به ما بگوید .... در خانواده‌های کم جمعیت بیشتر است · ازدواج پسران با زنان مطلقه درست است یا غلط؟

پسوریازیس؟! خونسردیتان را حفظ کنید - تبیان

www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=151297

۲۲ دی ۱۳۸۹ ه‍.ش. - پسوریازیس یک بیماری شایع پوستی است که در آن روی پوست برخی قسمت‌های ... دست دادن با آن‌ها امتناع کند، یا در مکان‌های عمومی مثل استخرها به غلط تصور کنند که ... بسیاری از داروهای مورد استفاده در درمان این بیماری تحت پوشش بیمه هستند. ..... خوردن شیر سویا که خودم از طریق اینترنت روش درست کردن ان را یاد گرفتم.

در قرض دادن این لوازم شخصی تان خسیس باشید!! - جالبناک

jalebnak.com/در-قرض-دادن-این-لوازم-شخصی-تان-خسیس-باشی/

۲ ساعت پیش - در غیر این صورت حوله تان تبدیل به محل امنی برای رشد عوامل بیماری زا مانند قارچ ها می شود و مشکلاتی مانند ... درمان بیماری با اینترنت درست یا غلط؟

هنـوز عضلات غيـرتم فلج نشده - سبقت مجاز

sebghatmojaz.ir/index/post/65

امير محمود يكي از ناقلان ژن اين بيماري است؛ نوجواني با روحيه‌اي شگفت‌انگيز كه گويي جزو ... تا همين چند وقت پيش مجبور بود براي تأمين مخارج درمان و زندگي، تمام وقت كار كند. ... خودم با گفتن نام بيماري به فردي و تحقيق در اينترنت متوجه مشكل پسرم شدم.» ... درست يا غلط، ذهن مادر مدتي درگير اين خرافه بوده است؛« شبي كه امير به دنيا آمد ...

جست و جوی همسر خوب در اینترنت: درست یا غلط؟! | کوکا

www.coca.ir/search-spouse-internet/

۱۴ شهریور ۱۳۹۴ ه‍.ش. - آیا همسریابی اینترنتی راهکار صحیح و مناسبی است؟، زندگی مشترک موفق، ازدواج با دوام و ابدی،رابطه زناشویی،ازدواج به سبک اینترنتی، طرح ...

مشاوره و روانشناسی

hbromand.blogfa.com/

2- تعداد : اين اختلال را نمي توان با يك يا دو مورد از علائم گفته شد تشخيص داد حتماً مي ..... پس حالا ديگر دليل تراشي و فرار از واقعيت درست نيست چون اساتيد بايد هر روز ..... 7ـ برنامه ريزي نامناسب و نحوه غلط درس خواندن و اصرار بر اشتباه به علت هاي مختلف ..... جالب است دقیقآ اندک زمانی بعد دچار همان بیماری می شویم (باعرض پوزش از ...

افسردگی در بيماران با آسيب نخاعی

www.isaarsci.ir/eduartsci%20folder/eduartsci36.htm

اگر فردی با آسيب نخاعی می شناسيد که حائز علائم زير است ، او را برای ملاقات با يک ... درست در زمانی که من فکر می کردم ديگر قادر به ايجاد زندگی مستقل هستم، مجبور ... اختلال خلق مثل افسردگی حالتی است که در افراد مبتلا به يک بيماری مزمن و يا .... ما می توانيم اين افسانه ها و باورهای غلط را نقض کنيم و نشانه های افسردگی را شرح دهيم.

کک و مک پوست را چطور درمان کنیم ؟ - پزشکین

pezeshkin.ir/کک-و-مک-پوست-را-چطور-درمان-کنیم-؟/

شما اینجایید: خانه » بیماری ها, بیماری های پوستی » کک و مک پوست را چطور ... ایجاد، پیشگیری یا درمان كك و مك ارتباط چندانی با تغذیه ندارد. ... یا پررنگ‌تر شود اما اینكه قاعدگی یا بارداری باعث ایجاد كك و مك شود، درست نیست. ... لایه‌برداری؛ درست یا غلط! ... شاهد در اختیار داشتن اینترنت باشیم که همه را کوچک و بزرگ به خود جذب کرده و در ...


قارچ سیلوسایبین Psilocybin برای درمان بیماری افسردگی - ...

persianpsyforum.com/showthread.php?10-قارچ...برای-درمان-بیماری...

۹ اسفند ۱۳۹۲ ه‍.ش. - قارچ جادویی ( سیلوسایبین ) یا قارچ مقدس یا مجیک ماشروم دارای ماده موثره ... بعد ها دانشگاه جانز هاپکینز با تحقیقات بیشتری اثرات درمانی قارچ های .... اطلاعات بسیار غلط و خطرناکی را به زبان فارسی و در فضای اینترنت فراهم آورده است. ... موضوع درباره ی دکتر مورد نظر یا هرکس دیگه درست باشه یا غلط ، یه مثل قدیمی ...

اختلال کم توجهی و بیش فعالی در بزرگسالان

adultadhd.persianblog.ir/

۲۸ شهریور ۱۳۹۴ ه‍.ش. - برای درک علت این خوش بینی باید توجه کنیم که بیش فعالان به دلیل برخورد ... آنها با رفع نگرانی فرد باعث میشوند که فرد به جای انجام دادن کارهای ضروری به ... برای بهبود وضعیت لازم نیست که به بررسی درست یا نادرست بودن افکار ...... گفت، تا بر نشانه های «بیماری» اختلال بیش فعالی و کم توجهی تاکید کرد.

بهترین راه درمان هرنی دیسکال چیست | جدید ترین های اینترنت

hitit.ir/tag/بهترین-راه-درمان-هرنی-دیسکال-چیست/

۳ آذر ۱۳۹۱ ه‍.ش. - ... چه درمان بشوند، چه نشوند، چه درمان درست یا غلط بشوند و چه استراحت بکنند یا ... این نکته‌ی مهمی است و باید مردم بدانند کمردرد با بیماری دیسک کمر ...

ما همه معتادیم، اما وایبر و تلگرام درد بی درمان نیست؛ خوب می شود!

www.khabaronline.ir/detail/409968/society/social-damage

۳۰ فروردین ۱۳۹۴ ه‍.ش. - زهرا مهاجری: اگر مجبور باشید هر روز در جیب یا کیف و یا دست هایتان، چند گرم ماده ... اینترنت که تمام می شد و پیغام برقرار شدن ارتباط که می آمد، با کندی سایت .... افسردگی و سندرم زنگ تلفن هم علاوه بر اعتیاد و نوموفوبیا، از بیماری های شایع ..... پشت خظوط موبایل تفریحات گمشده خود را دنبال کننده حالا چه درست په غلط.

نوجوانان چطور از فضای اینترنت درست استفاده کنند؟، نوجوان و ...

www.akairan.com/nojavan/tarbiat1/201210911618.html

۹ اسفند ۱۳۹۳ ه‍.ش. - نوجوانان و اینترنت,نوجوان اینترنت,نوجوان و اعتیاد به اینترنت,نوجوان ... اما مسلماً تمام این اطلاعات برای شما با ارزش و مفید نیستند و تنها اطلاعات ویژه ای از آن به کار یا زندگی شما مرتبط است. ..... لجبازی کودکان، کودک لجباز، علل لجبازی کودکان، درمان لجبازی کودک، کودک لجوج ... با کودک بیمار خود چگونه رفتار کنیم.

سگ کشی در شهرداری رشت، درست یا غلط؟؟!! - خزرآنلاین

www.khazaronline.com/سگ%20کشی%20در%20شهرداری%20رشت،%20د...

۳ تیر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - پربیننده ترین سایت خبری تحلیلی استان گیلان همراه با تحلیل آخرین ... سگ کشی در شهرداری رشت، درست یا غلط؟ ... باز هم سکوت شب اما با یک تفاوت! .... این دستورعمل با سرچ در اینترنت به شهرداری ها ابلاغ شده و بندی در خصوص کشتار نداره. ... نمودن آنها و درمان حيوانات بيمار تا حد امكان وظيفه شرعي و اخلاقي ماست.

بررسی انواع خودکشی | خبرگزاری پردیس

www.pardisnews.com/1389/07/suicide/

به طور کلی بیماری های سخت جسمی و درازمدت ، بیماری هایی که ایجاد معلولیت های حرکتی ... علائم خطر. حداقل ۷۰ درصد کسانی که اقدام به خودکشی می‌کنند، قبل از اقدام ، به .... ما نمی خواهیم بگوییم خودکشی غلط یا درست است بلکه می خواهیم شما را متوجه ... آنها هم در محل سکونت شما هستند و هم می توانید از طریق اینترنت با آنها تماس حاصل کنید.

«شفایافته ها» - دکتر خرسند

www.khorsand.org/main/archives/cat_oeuoeuoeuoeu_uoe.html

فعلا شروع میکنیم بامراجعین ما با: بیماریهای مقعدی ( شقاق - بواسیر - هموروئید - آنال ) ... تا اينكه با از طريق جستجوي اينترنت با سايت جناب پروفسور خرسند و روش درماني ... اصولا به یاد ندارم که خیلی منظم بوده باشه یا عقب میرفت یا جلو. ... از سنوکرافی برگشتم و با ناباوری کیستم را درست کردید و در سنوگرافی جدید من کیست ندارم.

واریز عیدی 200 هزار تومانی دولت به مردم واقعیت دارد؟ - تیتر24

www.titr24.com/...==/واریز-عیدی-200-هزار-تومانی-دولت-به-مردم-واقعیت...

۲ ساعت پیش - اخیرا پیامی با عنوان واریز 200 هزار تومان عیدی توسط دولت به مردم دست به دست می .... حقوق در 2 ماه اول سال 1395درمان بیماری با اینترنت درست یا غلط؟

کاهش روابط عاطفی خانواده‌های ایرانی با تکنولوژی‌های نوین ...

www.sinanews.ir/news/?id=25159

۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - یک روانشناس با اشاره به تاثیر اینترنت بر کم شدن روابط عاطفی میان ... سایت درست است یا غلط، پس به دنبال جواب برای بسیاری از سوالات خواهد بود. ... حق نداریم کیفیت درمان بیماران را به دلیل تأمین هزینه‌های آموزشی پایین بیاوریم.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سال 99,سال 99,سال 1399,سایت خبرنیوز,دانلود عکس,,دانلود عکس 99,,عکس هنرمندان,عکس هنرمندان 99,عکس هنرمندان جدید,جدیدترین اخبار روز,سایت جدیدترین اخبار روز,جدیدترین اخبار روز در سال 99,نوروز 99,دانلود رایگان,خبر جدید,دانلود فیلم,خبر 99,خبر های داغ 99,بهترین سایت خبری,بهترین سایت خبری در سال 95,دانلود عکس full hd,دانلود عکس full hd جدید,مدل رنگ سال99,رنگ مو,رنگ مو 95,رنگ مو 1395,رنگ مو 96,رنگ مو 2020,رنگ مو 1399,سایت خبر نیوز
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 5243
  • کل نظرات : 16
  • افراد آنلاین : 277
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 489
  • آی پی دیروز : 414
  • بازدید امروز : 2,622
  • باردید دیروز : 796
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5,914
  • بازدید ماه : 5,914
  • بازدید سال : 136,029
  • بازدید کلی : 8,103,464