loading...
عکس,دانلود,فیلم | خبرنیوز
admin بازدید : 522 نظرات (0)

درمان پرانتزی بودن پا با انجام حرکات ورزشی

 

پا پرانتزی ، درمان پا پرانتزی

هنگامی که زانوهای یک فرد از حالت طبیعی به سمت خارج تغییر شکل بدهد وی دچار عارضه پای پرانتزی شده و فشار زیادی به زانونان وی وارد می کند.بهترین روش درمان برای این عارضه ورزش کردن است.

 
بازدید : 337 نفر

 

 

ورزش درمانی مناسب برای پا پرانتزی ها

زانوهای پرانتزی در چند حالت اتفاق می افتد. در افراد جوان تر اگر فقط یک زانو به این شکل باشد، علت آن احتمالا ناهنجاری های رشدی، عفونت که استخوان های ران یا درشت نی را درگیر می کند، ضربه به صفحه رشد و در نتیجه تخریب صفحه رشد و وجود تومورهای استخوان های ران یا درشت نی است.

ولی اگر هر دو زانو به این شکل باشد (البته در چهار سال اول زندگی این حالت طبیعی است)، می تواند به دلیل ناهنجارهای مادرزادی، اختلالات راستای قامت، اختلال های تکاملی، کمبود ویتامین D در کودکی، اختلال هورمونی، ابتلا به آرتروز (شایع ترین علت)، اختلال های ناشی از شغل (مثل سوارکاران) و ابتلا به کلیه بیماری های استخوانی مثل پاژه یا بیماری بلانت باشد.

ممکن است در افراد مسن و به خصوص در خانم ها ببینید که زانوها از هم فاصله گرفته اند، حالتی که به آن زانوی «کمانی» گفته می شود. علت آن هم اغلب تخریب قسمت داخلی کندیل استخوان ران و یا درشت نی و یا هر دو در اثر آرتروز است.

اگر از کسی که زانوی پرانتزی دارد بخواهید صاف بایستد، حتما متوجه این مشکل در دو سطح داخلی پاهای او می شوید.درست در قسمت داخلی مفاصل زانوها قوس بیش از حدی دیده می شود و استخوان های ران و ساق پاها در یک خط نیستند!

در اصطلاح زانوی پرانتزی به نوعی از تغییرشکل های زاویه دار زانو می گویند که در آن دو کندیل داخلی ران از یکدیگر فاصله گرفته و نمایی شبیه به کمان یا پرانتز ایجاد می کنند.

ورزش برای پا پرانتزی ها ، درمان پا پرانتزی ، درمان پا پرانتزی با ورزش

پا پرانتزی بودن از همان ابتدای زندگی مشخص می شود

زانوی من پرانتزی است؟
برای این که بتوانید زانوی پرانتزی را تشخیص دهید، باید از فرد بخواهید به صورت طاقباز روی کمر خود دراز بکشد. سپس هر دو پا را در حالت آزاد، کنار هم قرار داده تا بتوانید فاصله دو کندیل داخلی ران ها را اندازه گیری کنید.

تشخیص زانوی پرانتزی برای کسی که اطلاعات درستی از این ناهنجاری ندارد سخت تر است؛ مگر این که این تغییرشکل آن قدر زیاد شده باشد که حتی افراد غیرمتخصص نیز بتوانند زانوی پرانتزی را از زانوی سالم تشخیص دهند.
فاصله دو کندیل داخلی ران در زانوی پرانتزی درجه های مختلفی دارد. در درجه اول این ناهنجاری، فاصله دو کندیل داخلی ران به 2.5 سانتی متر می رسد.

در درجه دوم این فاصله 2.5 تا 5 سانتی متر بوده و اگر همین فاصله بیشتر از 5 تا 7.5 سانتی متر باشد، زانوی پرانتزی وارد درجه سوم خود می شود. در درجه چهارم، فاصله دو کندیل داخلی ران از 7.5 سانتی متر نیز می گذرد. حتی در صورتی که میزان فاصله دو کندیل داخلی ران کم باشد، تغییر شکل در این ناحیه توسط متخصص پزشکی ـ ورزشی قابل تشخیص است.

چرا پا پرانتزی شدم؟

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث ایجاد زانوی پرانتزی می شود؛ بررسی های علمی نشان داده است استفاده زیاد و بی رویه از پوشک بچه می تواند باعث زانوی پرانتزی در نوزاد شود! یکی دیگر از دلیل هایی که امروز بیشتر از گذشته شاهد آن هستیم، چاقی در کودکان است. این چاقی علاوه بر هزار و یک دردسری که در حال و آینده فرزندانمان ایجاد می کند، زانوی پرانتزی را نیز به ارمغان می آورد!

از آنجا که در کودک نوپا هنوز استخوان و ماهیچه ها بخوبی شکل نگرفته و تحمل وزن او را ندارند، اضافه وزن می تواند براحتی در پاها تغییر شکل ایجاد کرده و او را دچار زانوی پرانتزی کند.
از سویی اگر اضافه وزنی هم در کار نباشد، همین که بچه ها زودتر از سن رشد خود شروع به راه رفتن کنند، این موضوع نیز می تواند باعث زانوی پرانتزی شود. به جز این، مواردی مانند راشیتیسم (نرمی استخوان)، شکستگی استخوان پا، بخصوص در نزدیکی سطوح مفصلی و همچنین چرخش پاها به سمت داخل، از دیگر دلایل ایجاد زانوی پرانتزی هستند.

البته نباید مشکلات عضلانی پاها را فراموش کنیم. ضعف ماهیچه همسترینگ خارجی (دو سر رانی) یا کوتاهی ماهیچه همسترینگ داخلی (نیمه غشایی و نیمه تاندونی)، همچنین پارگی لیگامان جانبی ـ خارجی زانو نیز می توانند زانوی پرانتزی را به دنبال داشته باشند. موارد زیادی در ایجاد این ناهنجاری سهیم هستند؛ بنابراین بهتر است برای شناسایی هر چه سریع تر چنین مشکلاتی به متخصصان پزشکی ـ ورزشی مراجعه کنید تا مانع پیشرفت آن شوید.

مهم نیست این شکلی ام

متاسفانه بعضی از مردم یا والدین اصلا به ساختار قامتی خود و فرزندانشان توجهی نشان نداده و تصور می کنند بدن آنها از اول نیز به همین شکل بوده، پس هیچ اشکالی ندارد که به همین صورت هم باقی بماند! در صورتی که بعضی از همین مواردی که آنها به عنوان یک ویژگی منحصر به فرد شخصی می دانند، با اصلاح نشدن عوارض جبران ناپذیری به همراه دارد. یکی از عوارضی که زانوی پرانتزی برای افراد ایجاد می کند، وارد شدن فشار زیاد به سطح داخلی مفصل زانوست.

این مشکل همیشه با ایجاد درد همراه است و شخص را بی طاقت می کند. البته کار به همین جا ختم نمی شود و زانوی پرانتزی در قسمت داخلی زانو نیز با کشش بافت های نرم، درد مضاعفی را به دنبال می آورد. همچنین تغییرات فرسایشی زود هنگامی که با این ناهنجاری پدید می آید، باعث ایجاد آرتروز زودرس می شود. علاوه بر این زانوی پرانتزی باعث تغییرشکل در ساختمان پا شده و در مراحل پیشرفته تر ظاهر ناخوشایندی پیدا می کند. دست آخر نیز، فرد نمی تواند درست راه برود.

ورزش برای پا پرانتزی ها ، درمان پا پرانتزی با ورزش ، پا پرانتزی در کودکان

ورزش همیشه حرف اول را می زند

برای این که خود و کودکمان از مصائب و سختی های زانوی پرانتزی نجات پیدا کنیم، بهتر است در هر سنی برای کنترل و کاهش وزناقدام کنیم. البته ناگفته نماند همان طور که زانوی پرانتزی از دلایل مختلفی نشأت گرفته است، اصلاح کردن آن نیز روش های مختلفی دارد. در صورتی که فردی قبل از داشتن زانوی پرانتزی، پایش دچار مشکل دیگری شده، مثلا پاهایش به سمت داخل چرخیدگی پیدا کرده باشد، ابتدا باید این تغییر شکل را اصلاح کرد و بعد از آن سراغ اصلاح زانوی پرانتزی رفت، اما در حالتی که پارگی لیگامان جانبی ـ خارجی زانو دلیل اصلی ایجاد پای پرانتزی است، باید به تقویت ماهیچه های چهارسر رانی پرداخته تا بتوانید از بروز تغییرشکل زانوها جلوگیری کنید.

برای این کار باید حرکت هایی مانند لگد زدن به توپ، زانو بلند، اسکات (نشستن روی صندلی خیالی) و بشین و پاشو را برای تقویت ماهیچه های خود انتخاب کنید. البته ناگفته نماند مقدار و درجه ای که در کندیل زانوها ایجاد شده اند، باید توسط متخصص پزشکی ـ ورزشی اندازه گیری و دقیقا دلیل اصلی زانوی پرانتزی ضعف ماهیچه چهارسر رانی شناخته شود. در غیر این صورت از این تمرین ها تأثیرهای مطلوبی به دست نمی آورید.

حال اگر زانوی پرانتزی بر اثر کوتاهی ماهیچه های همسترینگ داخلی باشد، می توانید این کارها را انجام دهید. فرد یا کودک را طاقباز می خوابانید و از او می خواهید پاهایش را دراز کند. شما مچ پای او را با دست گرفته و به سمت خارج چرخانده، همچنین به طور همزمان به سمت بالا نیز می آورید. در این حالت ماهیچه های همسترینگ داخلی کشیده شده و با تمرین و تکرار روزانه مشکل برطرف می شود.

ضعف ماهیچه

اما در صورتی که ضعف ماهیچه دوسر رانی مشکل ساز شده باشد، باید این روش را به کار بگیرید: فرد یا کودک را به شکم بخوابانید. از مچ پایش گرفته و ساقش را به خارج بچرخانید. از فرد بخواهید زانویش را کم کم خم کرده و به سمت باسنش نزدیک کند. در مقابل این حرکت شما نیز به طور همزمان با دستتان از این کار جلوگیری می کنید. توجه داشته باشید باید بتدریج و در جلسه های مختلفی، میزان مقاومت را افزایش دهید! در غیر این صورت فرد دچار آسیب و درد زیادی می شود.

نکته ای که باید درباره زانوی پرانتزی حتما مد نظر داشته باشید، ایجاد تغییر شکل استخوانی است. اگر کار به تغییرشکل استخوانی برسد یا مدت زمان زیادی از این موضوع بگذرد، دیگر قابل اصلاح نیست. همان طور که گفته شد؛ شناسایی این نوع ناهنجاری ها و آسیب هایی که به بدن وارد می کند، همیشه اولویت دارند. پس بهتر است از همین امروز به فکر فردا باشید و با مراجعه به متخصص پزشکی ـ ورزشی به بازیابی سلامت خود بپردازید.

 

  تقریباً ۱۴۴٬۰۰۰ نتیجه (۰٫۶۰ ثانیه) 

اگر امکان دارد آن را به فارسی ایمیل کنید

کدام ورزش‌ها پای پرانتزی را اصلاح می‌کنند؟ - تبیان

www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=270910

۲۳ بهمن ۱۳۹۲ ه‍.ش. - پرانتزی بودن پای نوزاد در بدو تولد به علت شکل قرار گرفتن وی در شکم مادر است. این وضعیت با رشد ... در تجویز ورزش، ابتدا باید عضلات کوتاه بلند شوند. ... دو دقیقه استراحت کنید و بار دیگر این حرکت را با پای دیگر انجام دهید.

درمان زانو و پای پرانتزی بدون جراحی(ورزش و حرکات اصلاحی ...

www.kneepain.ir/درمان-زانو-و-پای-پرانتزی-بدون-جراحیورز/

درمان زانو و پای پرانتزی کودکان با ورزش و حرکات اصلاحی،بدون عمل ... خمیدگی یا پرانتزی بودن پاها درکودکان رایج است، کودکانی بزرگسالانی که دچار زانو .... یکی ازروش هایی که برای درمان پای پرانتزی انجام می‌شود صاف کردن پا وسپس خم کردن آن به ...

آموزش حرکات اصلاحی برای پای پرانتزی (همراه با ... - ورزشی

sportfa.ir › آموزش

۲۵ بهمن ۱۳۹۰ ه‍.ش. - در این مطلب بهترین روش درمان زانوی پرانتزی بدون عمل جراحی با تمرینات اصلاحی به همراه تصاویر (عکس) منتشر شده است.

حرکات اصلاحی برای پای پرانتزی - اداره کل تربیت بدنی ...

sport.um.ac.ir/index.php/forum/24--/1176-----.html

10پست

اگر انجام این عمل برای شما امکان پذیر نیست و نمی توانید انگشتان پای خود را .... با سلام. در ارتباط تاثیر حرکات اصلاحی بر پای پرانتزی در تمام سنین باید اشاره کرد که در ابتدا باید مشخص شود که آیا علت ایجاد پای پرانتزی، ساختاری است یا عملکردی. ... عملکردی باشد، یعنی بر اثر انجام فعایت ها بصورت نادرست ایجاد شده است، ورزش ...

ورزشی مخصوص زانوی پرانتزی - مجله پزشکی دکتر سلام

www.hidoctor.ir/6833_ورزشی-مخصوص-زانوی-پرانتزی.html/

۲۳ شهریور ۱۳۹۲ ه‍.ش. - ورزشی مخصوص زانوی پرانتزی ,:بهتر است قبل از انجام این تمرینات ۱۰ تا ... Ø چاق بودن و زود راه افتادن بچه ... حرکات اصلاحی (درمان) پای پرانتزی ... بر روی یک نیمکت بنشینید و مطابق تصویر زیر سعی کنید دو پا را با کمک دست از ...

حالت پرانتزی پاها را با ورزش از بین ببرید

www.delgarm.com/.../13352-حالت-پرانتزی-پاها-را-با-ورزش-از-بین-بب...

۲۷ تیر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - حالت پرانتزی پاها را با ورزش از بین ببرید. ... *براي اصلاح اين عارضه ضمن انجام حركات درماني و ورزشي بايد توصيه هايي را نيز مدنظر قرار داد: 1.

علم ورزش | زانو پرانتزی و حرکات اصلاحی آن

www.elmevarzesh.com/knee-genovarum-and-corrective-exercise/

۱۲ فروردین ۱۳۹۱ ه‍.ش. - در این عارضه به علت زاویه داخل ران و ساق پا، خط اعمال وزن به سمت داخل .... همچنین تمرین های دیگری باید انجام داد که باعث کشش و انعطاف عضلات جانب خارجی پا مثل ... اصلاح زانوی پرانتزی ساختاری، عمدتا" با استفاده به موقع از بریس در ...

درمان پرانتزی بودن پا با انجام حرکات ورزشی - نمناک

namnak.com/26515-درمان-پرانتزی-بودن-پا.html

پا پرانتزی و علت پا پرانتزی بودن و پرانتزی بودن پاها و درمان پا پرانتزی با ورزش و ورزش پرانتزی پا و پا پرانتزی بودن کودکان و درمان پرانتزی بودن پا را در نمناک ...

حرکات اصلاحی زانوی ضربدری + تصاویر - بیتوته

www.beytoote.com/sport/darman/corrective2-actions1-photos.html

حرکات اصلاحی زانوی پرانتزی حرکات اصلاحی پای پرانتزی پای پرانتزی عوامل ایجاد پای پرانتزی,وزش برای درمان پای پرانتزی,ورزش برای ... ورزش و تندرستیدرمان با ورزشحرکات اصلاحی زانوی ضربدری + تصاویر ... از انجام این 4 اشتباه هنگام ورزش کردن خودداری کنید ..... بازگشایی گره تقلبی‌ بودن ترانه «شهرزاد» در دستان ابتهاج ...

درمان زانو و پای پرانتزی در کودکان و بزرگسالان - متخصص ...

www.doctorafshar.com/درمان-زانو-و-پای-پرانتزی-کودکان-و-بزر/

درمان زانو و پای پرانتزی کودکان با راه های غیر جراحی مانند و فیزیوتراپی و روش ... 4.1 فیزیوتراپی، ورزش و حرکات اصلاحی; 4.2 درمان‌های دستی و ماساژ; 4.3 بریس های مخصوص .... بدین ترتیب بعد از انجام عمل با رشد طبیعی پاها ، حالت پرانتزی بودن آن ها ...

علل به وجود آمدن زانوی پرانتزی و حرکات اصلاحی آن (1) + تصاویر

www.beytoote.com/sport/darman/causes2-braces1-exercises.html

ورزش و تندرستیدرمان با ورزشعلل به وجود آمدن زانوی پرانتزی و حرکات اصلاحی .... انجام داد که باعث کشش و انعطاف عضلات جانب خارجی پا مثل عضله کشنده پهن نیام شود.

علت و درمان زانو (پا) پرانتزی بدون جراحی - ارتوپدی فنی مرکز ...

orped.ir/علت-و-درمان-زانو-پا-پرانتزی-بدون-جراحی/

درمان زانو (پای) پرانتزی در کودکان و بزرگسالان بدون جراحی با استفاده از ... هیچ گونه نگرانی ندارد و وقتی کودک بزرگتر شد، پرانتزی بودن پا برطرف می شود. .... در ادامه حرکات و تمرین های ورزشی مناسب برای بیماران مبتلا به زانوی پرانتزی ذکر شده است. بهتر است قبل از انجام این حرکات اصلاحی با پزشک و یا فیزیوتراپ مشورت کنید.

"پرانتز" پاها - پایگاه تخصصی پینگ پنگ(تنیس روی میز)

ttraket.com/?p=16253

*برای اصلاح این عارضه ضمن انجام حرکات درمانی و ورزشی باید توصیه هایی را نیز .... میکنم میخواستم ببینم پرانتزی بودن پا با فو تبال بازی کردن بیشتر میشه؟

پای پرانتزی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/wiki/پای_پرانتزی

در حالت طبیعی ایستاده با زانوهای صاف، زمانی که قوزک‌ها کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، ... به علت کمانی شدن پاها در این بیماری اصطلاح پای پرانتزی به کار می‌رود. ... به این نوع از پرانتزی شدن زانوها، اصطلاح فیزیولوژیک بودن به کار می‌رود. ... بهتر است تمرینات اصلاحی را زیر نظر کارشناسان ارشد یا دکتری حرکات اصلاحی انجام دهید.

درمان پرانتزی بودن پا با انجام حرکات ورزشی - جوونی

www.javuni.ir/news/31366

۵ ساعت پیش - هنگامی که زانوهای یک فرد از حالت طبیعی به سمت خارج تغییر شکل بدهد وی دچار عارضه پای پرانتزی شده و فشار زیادی به زانونان وی وارد می کند.

پای پرانتزی - نکاتی برای افرادی با پای پرانتزی - افزایش قد

afzayesheghad.ir/.../397-پای-پرانتزی-تاثیر-افزایش-قد-پای-پرانتزی...

در حالت دیگری پرانتزی شدن پاها یکی از عوارض کمبود کلسیم و نرمی استخوان هاست که در افراد زیرسن بلوغ مشاهده می شود. ... علاوه براین با انجام ورزش های مکرر و مخصوصی که برای افرادی که پاهای پرانتزی دارند توصیه ... درمان چنین معضلی از طریق استفاده از کفی و تقویت عضلات مفصل و با انجام حرکات مخصوص ورزشی صورت می گیرد.

آیا ورزشی هست که با انجام دادنش پرانتزی از بین برود

www.iranorthoped.ir/fa/news/357

آیا ورزشی هست که با انجام دادنش پرانتزی بودن پا از بین بره؟ ... پرانتزی بودن زانو ها معمولا به علت تغییر شکل و انحنایی است که در قسمت بالایی استخوان درشت نی ...

درمان پا (زانو) ضربدری | دکتر اقدامی

drorthoped.com/درمان-پا-زانو-ضربدری/

درمان پا و زانوی ضربدری (ژنوواروم، ژنو واروم) در کودکان و بزرگسالان با عمل جراحی و ورزش و نرمش و حرکات اصلاحی،فیزیوتراپی،لیزردرمانی،زانوبند و علت و تشخیص و. ... غیر طبیعی بودن میتوانید با انجام جراحی این حالت غیر طبیعی را تصحیح کنید.

پای پرانتزی ودرمان آن - وبسایت تخصصی ام اس سنتر

mscenter.ir › توانبخشی › فیزیوتراپی › تمرینات تقویتی-توانبخشی

۱۰ مهر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - 1 پست - ‏1 نویسنده

و ج) حرکات اصلاحی ورزشی ( correction exercises ) برای موارد خفیف تر باشد . ... طریق انجام حرکات ورزشی اصلاحی نسبت به درمان غیر جراحی آن اقدام ورزید . ... اگرچه در موارد پا پرانتزی انجام تمرینات یوگا آسان نیست ولی برای انجام ... برای این حرکت بر روی پد چهار دست و پا قرار گیرید و دست و پای چپ را با چرخش بدن ...

ورزش برای از بین بردن پرانتزی پا - پزشکین

pezeshkin.ir/ورزش-برای-از-بین-بردن-پرانتزی-پا/

*برای اصلاح این عارضه ضمن انجام حرکات درمانی و ورزشی باید توصیه هایی را نیز مدنظر ... برچسب : به هم جفت نشدن پا, بین بردن پرانتزی پا, پرانتزی بودن پا, تست ...

درمان پاهای پرانتزی و ضربدری – جديدترين اخبار ايران و جهان ...

www.momtaznews.com/درمان-پاهای-پرانتزی-و-ضربدری/

درمان و حرکات اصلاحی زانوی پرانتزی + عکس گردآوری توسط گروه سلامت ... نیوز: یک جراح استخوان و مفاصل با بیان اینکه :« کشف سبب پرانتزی بودن پاها مخصوصا در ... پرانتزی بودن پای نوزاد در بدو تولد به سبب شکل قرار گرفتن وی در شکم مادر است. ... رییس انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی نسبت به بروز مشکلات ...

علت پرانتزی شدن پا و راه درمان آن با ورزش - مرجع کامل عکس ...

rk7.blogsky.com/1394/09/21/post-2772/

۲۱ آذر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - درمان زانو و پای پرانتزی بدون جراحی(ورزش و حرکات اصلاحی) - زانو درد .... آیا ورزشی هست که با انجام دادنش پرانتزی بودن پا از بین بره؟ ... پرانتزی ...

پای ضربدری - کلینیک فیزیوتراپی

aptclinic.ir/درمان-زانو-و-پای-ضربدری-با-فیزیوتراپی،/

درمان زانو و پای ضربدری در کودکان و بزرگسالان با راه و روش های بدون عمل جراحی با حرکات اصلاحی و ... درمان زانو و پای ضربدری با فیزیوتراپی،حرکات اصلاحی و ورزش .... نحوه قدم زدن در هنگام راه رفتن (به منظور بررسی عادی بودن راه رفتن کودک) ... بیمار می تواند بدن خود را در وضعیت صحیح قرار داده و تمام انواع تمرینات ورزشی را انجام دهد.

درمان فیزیوتراپی و طب سوزنی | حرکات اصلاحی زانوی ضربدری

omidrehab.com/حرکات-اصلاحی-زانوی-ضربدری/

۱۰ آذر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - شما میتوانید کج بودن زانو را با اندازه گیری فاصله بین مچ پا ها هنگام ایستادن ... دربزرگسالان و درموارد شدید کجی زانو، انجام حرکات اصلاحی می تواند به استقامت واستحکام مفصل زانو کمک کند. .... درمان درد مچ پا با فیزیوتراپی و ورزش.

دكتر دقاق زاده-متخصص طب فيزيكي وتوانبخشي - پای پرانتزی

www.drdaghaghzadeh.blogfa.com/tag/پای-پرانتزی

یا پرانتزی بودن پاها قرینه نباشد یا پای پرانتزی بجای کاهش ، افزایش پیدا کند. ... درمان پای پرانتزی و پا ضربدری انجام میشود از جمله :تمرین درمانی ،کفش ..... نكته بسيارمهم:حركات ورزش درماني را فقط با مشورت وصلاحديد پزشك معالج خود انجام دهيد.

پا یا زانوی ضربدری، درمان و دلایل آن - کلینیک فیزیوتراپی ...

baztavanpt.ir/درمان-پا-یا-زانوی-ضربدری-و-دلایل-ان/

درمان پا یا زانوی ضربدری در کودکان و بزرگسالان با ورزش و فیزیوتراپی. ... آن در مقایسه با پای ضربدری رخ داده در حین انجام حرکات اسکات که به دلیل کمتر بودن ...

درمان صافی کف پا با ورزش های اصلاحی و فیزیوتراپی ...

asadiclinic.ir/درمان-صافی-کف-پا-با-ورزش-های-اصلاحی-و-فی/

... مچ پا, – پارگی مینیسک و خالی کردن زانو, – پای ضربدری, – پای پرانتزی ... درمان صافی کف پا با فیزیوتراپی، ورزش های کف پای صاف و حرکات اصلاحی ... عمودی بودن مادرزادی استخوان تالوس (قاپ) پا: در این عارضه هیچ قوسی در کف پا .... فیزیوتراپیست احتمالاً انجام ورزش ها و حرکت‌های اصلاحی صافی کف پای زیر را پیشنهاد خواهد داد:.

درمان پرانتزی بودن پا با انجام حرکات ورزشی - اخبار روز

nchse.ir/درمان-پرانتزی-بودن-پا-با-انجام-حرکات-ور/

هنگامی که زانوهای یک فرد از حالت طبیعی به سمت خارج تغییر شکل بدهد وی دچار عارضه پای پرانتزی شده و فشار زیادی به زانونان وی وارد می کند.بهترین روش درمان برای ...

اصلاح پاهای پرانتزی | کافه لینک

www.cofelink.com/اصلاح-پاهای-پرانتزی-دانلود-فایل/

۱۱ آبان ۱۳۹۴ ه‍.ش. - در این مقاله در ابتدا پای پرانتزی ، علت و علائم آن گفته شده است. ... پزشک ارزیابی کودک را با معاینه فیزیکی کامل وی آغاز خواهد کرد. ... معمولا، این مشکل جای هیچ گونه نگرانی ندارد و وقتی کودک بزرگتر شد، پرانتزی بودن پا برطرف می شود. .... *برای اصلاح این عارضه ضمن انجام حرکات درمانی و ورزشی باید توصیه هایی ...

تشخیص و درمان زانوی پرانتزی - ,ورزشی

varzshimelod.blogfa.com/post/26

در این عارضه به علت زاویه داخل ران و ساق پا، خط اعمال وزن به سمت داخل مرکز زانو منتقل می شود. ... ارائه حرکات تقویتی برای عضلات جانب خارجی ساق و ران ... علاوه براین با انجام ورزش های مکرر و مخصوصی که برای افرادی که پاهای پرانتزی دارند توصیه می ...

زانوی ضربدری - زانو درد

zanoodard.ir/درمان-زانو-و-پای-ضربدری-بدون-جراحی/

درمان زانو و پای ضربدری در کودکان و بزرگسالان با راه و روش های بدون عمل جراحی با حرکات اصلاحی و ورزش ، تشخیص علل و عوارض زانوی ضربدری در زنان ، و اصلاح آن ... ژنووالگوم، گویند که هنگام مماس بودن دو زانو، فاصله زیادی را بین زانوها و پاها ایجاد می‌کند. .... اصلاح نمود که با هدف پایدارسازی و تنظیم مجدد و هم‌محور کردن زانوها انجام می‌شوند.

پرانتزی - آکاایران

www.akairan.com/health/tag/پرانتزی/

پرانتزی بودن پا,پرانتزی شدن پا,پرانتزی شدن پاها,پرانتزی هم برای من,پرانتزی بودن ساق پا ... در ابتدای جلسات تمرینی به انجام حرکات کششی مخصوص این ناهنجای بپردازید و سپس تمرینات تقوت عضلانی را انجام دهید. ... درمان پا پرانتزی‌ها با ورزش.

ورزشی مخصوص زانوی پرانتزی

tasalamati.com/e/gdX5N/

در ابتدای جلسات تمرینی به انجام حرکات کششی مخصوص این ناهنجاری بپردازید و ... شدن Ø ضعیف بودن عضله همسترنیگ خارجی که در پشت ران قرار دارد Ø چرخش پا به داخل Ø ... Ø نامناسب نشستن ها دوران کودکی حرکات اصلاحی (درمان) پای پرانتزی تمرینات ... بنشینید و مطابق تصویر زیر سعی کنید دو پا را با کمک دست از هم دور کنید.

دکتر بیژن فروغ - روش های درمان پرانتزی بودن پاها

www.bijanfr.blogfa.com/cat-161.aspx

۱۵ اسفند ۱۳۹۱ ه‍.ش. - دکتر بیژن فروغ - روش های درمان پرانتزی بودن پاها - - دکتر بیژن فروغ. ... کاهش درد ستون فقرات با ورزش های شکمی .... آموزش حرکات اصلاحی .... گفتگو با خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران گفت: پرانتزی بودن یا به اصطلاح علمی ...

درمان پرانتزی بودن پا با انجام حرکات ورزشی | وطن

vatann.com › عمومي

۶ ساعت پیش - هنگامی که زانوهای یک فرد از حالت طبیعی به سمت خارج تغییر شکل بدهد وی دچار عارضه پای پرانتزی شده و فشار زیادی به زانونان وی وارد می کند.

حرکات اصلاحی

www.3gam.blogfa.com/

نسبت آن با سایر گرایشهای درمانی در طب ورزشی و علوم ورزشی کدام است؟ ... در انجام دادن تمارین حرکات اصلاحی باید به چند نکته توجه کرد: ۱- آگاهی از اثرات حرکات ۲- ... دهد که به ترتیب به زانوی بهم چسبیده (والگوم زانو) و پای پرانتزی (پای کمانی) معروف است. ..... فرد ورزشکار مصدوم قادر به انجام کارهایی که در آن پابرجا بودن تاندون و عضله ...

پای پرانتزی - تالارهای گفتگوی دندان پزشکی

irden.ir/forum/f40/t2235/

۱۹ مهر ۱۳۸۷ ه‍.ش. - 20پست

چه اقدامات درمانی انجام شده، نتایج آن چه بوده؟ 4. ... آیا در این سن می توانم با حرکات ورزشی اصلاحی این مشکل را بر طرف کنم.در ضمن مشکل من .... علت پرانتزی بودن پاها مربوطه به عدم آمادگی جسمانی و وارد آوردن فشارهای غیر معقول می¬باشد. 3.

درمان پای پرانتزی - شمسه

salam98.ir/tag/درمان-پای-پرانتزی/

مجموعه: درمان با ورزش علل به وجود آمدن زانوی پرانتزی و حرکات اصلاحی آن(2) به همراه ... به انجام حرکات کششی عمومی بپردازید و اگر برایتان مقدور است مقداری هم نرم بدوید.

ورزش هایی برای از بین بردن "پرانتز" پاها - مرکز رسانه ای ...

irsport24.com/?PageName=news&Action=Subjects_Details&ID...

اما از عوامل بوجود آمدن ناهنجاري پاي پرانتزي مي توان به كشيدگي و پارگي رباطهاي زانو، ... پنجه ها و قوزك پاها با يكديگر برخورد مي كنند و محدوديت حركتي بوجود مي آورد. *براي اصلاح اين عارضه ضمن انجام حركات درماني و ورزشي بايد توصيه هايي را نيز مدنظر ...

ٰوبلاگ ورزشی فرهنگیان قوچان - پای پرانتزی و درمان با حرکات ...

sportkhdu.blogfa.com/post/106

۱۰ مهر ۱۳۹۱ ه‍.ش. - ٰوبلاگ ورزشی فرهنگیان قوچان - پای پرانتزی و درمان با حرکات ورزشی ... كه نسبت زاویه ساق و ران آنها خیلی متفاوت است، می‌توان با انجام چند آزمایش و ...

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سال 99,سال 99,سال 1399,سایت خبرنیوز,دانلود عکس,,دانلود عکس 99,,عکس هنرمندان,عکس هنرمندان 99,عکس هنرمندان جدید,جدیدترین اخبار روز,سایت جدیدترین اخبار روز,جدیدترین اخبار روز در سال 99,نوروز 99,دانلود رایگان,خبر جدید,دانلود فیلم,خبر 99,خبر های داغ 99,بهترین سایت خبری,بهترین سایت خبری در سال 95,دانلود عکس full hd,دانلود عکس full hd جدید,مدل رنگ سال99,رنگ مو,رنگ مو 95,رنگ مو 1395,رنگ مو 96,رنگ مو 2020,رنگ مو 1399,سایت خبر نیوز
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 5243
  • کل نظرات : 16
  • افراد آنلاین : 232
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 352
  • آی پی دیروز : 414
  • بازدید امروز : 658
  • باردید دیروز : 796
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,950
  • بازدید ماه : 3,950
  • بازدید سال : 134,065
  • بازدید کلی : 8,101,500