loading...
عکس,دانلود,فیلم | خبرنیوز
admin بازدید : 440 نظرات (0)

 

زندگی نامه فردوسی شاعر بزرگ ایرانی

 

زندگی نامه فردوسی

بر پایهٔ دیدگاه بیشتر پژوهشگران امروزی، فردوسی در سال ۳۲۹ هجری قمری برابر با ۳۱۹ خورشیدی (۹۴۰ میلادی) در روستای پاژ در شهرستان توس در خراسان دیده به جهان گشود. نام او همه جا ابوالقاسم فردوسی شناخته شده‌است. نام کوچک او را در بن‌مایه‌های کهن‌تر «حسن» نیز نوشته‌اند. پدرش از دهقانان طوس بود که ثروت و موقعیت قابل توجهی داشت. وی از همان زمان که به کسب علم و دانش می پرداخت، به خواندن داستان هم علاقه مند شد .

 

چنان كه مي دانيم "دهقانان" يك طبقه از مالكان بودند كه در دوره ي ساسانيان (و چهار پنج قرن اول از عهد اسلامي) در ايران زندگي مي كردند و يكي از طبقات اجتماعي فاصل ميان طبقه كشاورزان و اشراف درجه اول را تشكيل مي دادند و صاحب نوعي "اشرافيت ارضي" بودند.

 

زندگانی آنان در كاخهايي كه در اراضي خود داشتند مي گذشت. آنها به وسيله ي "روستاييان" از آن اراضي بهره برداري می نمودند و در جمع آوري ماليات اراضي با دولت ساساني و سپس در عهد اسلام با دولت اسلام همكاري داشتند و حدودا تا زمان حمله مغول به تدريج بر اثر فتنه ها و آشوبها و تضييقات گوناگون از بين رفتند.

 

همانطور که در زندگی نامه فردوسی آمده است، آغاز زندگی وی هم‌ زمان با گونه‌ای جنبش نوزایش در میان ایرانیان بود که از سدهٔ سوم هجری آغاز شده و دنباله و اوج آن به سدهٔ چهارم رسید و گرانیگاه آن خراسان و سرزمین‌های فرارود بود.

 

در درازنای همین دو سده شمار چشمگیری از سرایندگان و نویسندگان پدید آمدند و با آفرینش ادبی خود زبان پارسی دری را که توانسته بود در برابر زبان عربی پایدار بماند، توانی روزافزون بخشیدند و به صورت زبان ادبی و فرهنگی درآوردند. فردوسی از همان روزگار کودکی بینندهٔ کوشش‌های مردم پیرامونش برای پاسداری ارزش‌های دیرینه بود و خود نیز در چنان زمانه و زمینه‌ای پا به پای بالندگی جسمی به فرهیختگی رسید و رهرو  سخت‌گام همان راه شد.

 

زندگی نامه فردوسی- دوران کودکی و نوجوانی 
درباره دوران کودکی و جوانی فردوسی نه خود شاعر سخنی گفته و نه در بن‌مایه‌های کهن جز افسانه و خیال‌بافی چیزی به چشم می‌خورد. با این حال از دقت در ساختار زبانی و بافت تاریخی - فرهنگی شاهنامه، می‌توان دریافت که او در دوران پرورش و بالندگی خویش از راه مطالعه و ژرف‌نگری در سروده‌ها و نوشتارهای پیشینیان خویش سرمایهٔ کلانی اندوخته که بعدها دست‌ مایهٔ او در سرایش شاهنامه شده‌ است. هم‌چنین از شاهنامه و زندگی نامه فردوسی این گونه برداشت کرده‌اند که فردوسی با زبان عربی و دیوان‌های شاعران عرب و نیز با زبان پهلوی آشنا بوده‌است.

 

بیوگرافی فردوسی,زندگی نامه فردوسی،شاهنامه

بیوگرافی و زندگی نامه فردوسی سراینده کتاب شاهنامه

 

سروده‌های فردوسی

کودکی و جوانی فردوسی در زمان سامانیان سپری شد. شاهان سامانی از دوستداران ادب فارسی بودند. آغاز سرودن شاهنامه را بر پایهٔ شاهنامه ابومنصوری از زمان سی سالگی فردوسی می‌دانند اما با مطالعه زندگی نامه فردوسی می‌توان چنین برداشت کرد که وی در جوانی نیز به سرایندگی می‌پرداخته‌ است و چه بسا سرودن داستان های شاهنامه را در همان زمان و بر پایهٔ داستان‌های کهنی که در داستان‌های گفتاری مردم جای داشته‌اند، آغاز کرده‌است. از میان داستان های شاهنامه که گمان می‌رود در زمان جوانی وی گفته شده باشد می‌توان داستانهای بیژن و منیژه، رستم و اسفندیار، رستم و سهراب، داستان اکوان دیو و داستان سیاوش را نام برد.

 

فردوسی پس از آگاهی یافتن از مرگ دقیقی توسی و نیمه‌کاره ماندن گشتاسب‌نامه سرودهٔ او (که به زمانهٔ زرتشت می‌پردازد)، به نگاشته شدن شاهنامه ابومنصوری که به نثر بوده و بن‌مایهٔ دقیقی توسی در سرودن گشتاسب‌نامه بوده‌است پی برد و به دنبال آن به بخارا، پایتخت سامانیان («تختِ شاهِ جهان») رفت تا آن را بیابد و بازمانده آن را به شعر در آورد. فردوسی در این سفر «شاهنامهٔ ابومنصوری» را نیافت اما در بازگشت به توس، امیرک منصور، که از دوستان فردوسی بوده‌است و «شاهنامه ابومنصوری» به دستور پدرش ابومنصور محمد بن عبدالرزاق یکپارچه و نوشته شده بود، نسخه‌ای از آن را در اختیار فردوسی نهاد.

 

زندگی نامه فردوسی-سُرایش شاهنامه

شاهنامه پرآوازه‌ترین سرودهٔ فردوسی و یکی از بزرگ‌ترین نوشته‌های ادبیات کهن پارسی است. فردوسی سرودن شاهنامه را بر پایهٔ نوشتار ابومنصوری در حدود سال۳۷۰ هجری قمری آغاز کرد و سر انجام آن را در تاریخ ۲۵ سپندارمذ سال ۳۸۴ هجری قمری (برابر با ۳۷۲ خورشیدی) با این بیت‌ها به انجام رساند:

 

 سر آمد کنون قصهٔ یزدگرد                             به ماه سفندارمذ روز ارد

ز هجرت سه صد سال و هشتاد و چار            به نام جهان داور کردگار

 

این ویرایش نخستین شاهنامه بود و فردوسی نزدیک به بیست سال دیگر در تکمیل و تهذیب آن کوشید. این سال‌ها هم‌زمان با برافتادن سامانیان و برآمدن سلطان محمود غزنوی بود. فردوسی در سال ۳۹۴ هجری قمری (برابر با ۳۸۲ خورشیدی) در سن شصت و پنج سالگی بر آن شد که شاهنامه را به سلطان محمود اهدا کند، و از این رو دست به کار تدوین ویرایش تازه‌ای از شاهنامه شد. فردوسی در ویرایش دوم، بخش‌های مربوط به پادشاهی ساسانیان را تکمیل کرد. پایان ویرایش دوم شاهنامه در سال ۴۰۰ هجری قمری در هفتاد و یک سالگی فردوسی بوده‌است:

 

چو سال اندر آمد به هفتاد و یک               همی زیر بیت اندر آرم فلک
ز هجرت شده پنج هشتاد بار                  به نام جهان داور کردگار

 

فردوسی شاهنامه را در شش یا هفت دفتر به دربار غزنه نزد سلطان محمود فرستاد. به گفته خود فردوسی، سلطان محمود «نکرد اندر این داستانها نگاه» و پاداشی هم برای وی نفرستاد. از این رویداد تا پایان زندگانی، فردوسی بخش‌های دیگری نیز به شاهنامه افزود که بیشتر در گله و انتقاد از محمود و تلخ‌ کامی سراینده از اوضاع زمانه بوده‌است. در روزهای پایانی زندگی فردوسی از سن خود دو بار یاد کرده، و خود را هشتاد ساله و جای دیگر هفتاد و شش ساله خوانده‌است.

 

زندگی نامه فردوسی,بیوگرافی فردوسی,آرامگاه فردوسی

آرامگاه فردوسی در شهر توس

 

درگذشت و آرامگاه فردوسی
محمد امین ریاحی، با درنگریستن در زندگی نامه فردوسی و گفته‌های وی از سن و ناتوانی خود، این گونه نتیجه‌ گیری کرده‌است که فردوسی می‌بایست پس از سال ۴۰۵ هجری قمری و پیش از سال ۴۱۱ هجری قمری از جهان رفته باشد.

 

پس از مرگ، واعظ طبرستان به دلیل شیعه بودن فردوسی از به خاکسپاری پیکر فردوسی در گورستان مسلمانان جلوگیری کرد و به ناچار در باغ خود وی در توس به خاک سپرده شد. آرامگاه فردوسی بین سالهای ۱۳۰۷ تا ۱۳۱۳ به دستور رضا شاه بازسازی شد.

 

مذهب فردوسی
بر اساس ابیاتی در خود شاهنامه و همچنین با مطالعه زندگی نامه فردوسی و منابع اولیه‌ای چون آثار نظامی عروضی و نصیرالدین قزوینی، فردوسی یک مسلمان شیعه بود؛ ولی برخی از پژوهشگران اخیراً در مورد مذهب وی و شاخهٔ شیعی آن اظهار تردید کرده‌اند.

 

بزرگداشت و گرامیداشت فردوسی
در ایران روز ۲۵ اردیبهشت به نام روز بزرگداشت فردوسی نامگذاری شده‌ است هر سال در این روز آیین‌های بزرگداشت فردوسی و شاهنامه در دانشگاهها و نهادهای پژوهشی برگزار میگردد.

 

فردوسی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/wiki/فردوسی
نظامی عروضی، نخستین پژوهنده‌ای که دربارهٔ زندگی فردوسی جستاری نوشته‌است، زایش ..... سعدی شیرازی (ابومحمد مُصلِح بن عَبدُالله)، نیز به نیکی و بزرگی از فردوسی، یاد ... و نظامی عروضی در میانه‌های سدهٔ ششم هجری نخستین زندگی‌نامه ازفردوسی را در چهار ... از ویرایشگران دیگر شاهنامه می‌توان از ژول مول فرانسوی، وولرس و لاندوئر هلندی، ی.

سعدی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/wiki/سعدی
۱ زندگی‌نامه ... ۳ سعدی و فردوسی; ۴ نیایشِ پادشاهان; ۵ شعر بنی‌آدم; ۶ آنچه سعدی دربارهٔ خویش می‌سراید ..... چه خوش گفت فردوسیِ پاک زاد, که رحمت بر آن تُربتِ پاک باد.

زندگینامه حکیم ابوالقاسم فردوسی - نمناک

namnak.com/572-زندگینامه-حکیم-ابوالقاسم-فردوسی.html
ابوالقاسم فردوسی و بیوگرافی فردوسی و زندگینامه فردوسی و آثار فردوسی را در نمناک ببینید.

زندگی نامه فردوسی شاعر نامدار ایران - بیتوته

www.beytoote.com/scientific/scientist/ferdowsi-biography.html
زندگی نامه فردوسی،بیوگرافی فردوسی،شاهنامه،آرامگاه فردوسی،زندگینامه حکیم ... چنان كه مي دانيم "دهقانان" يك طبقه از مالكان بودند كه در دوره ي ساسانيان (و چهار پنج قرن ...

زندگی و آثار فردوسی توسی - گلچین صفاسا

safanews2.mihanblog.com/post/1728
۲۲ دی ۱۳۹۴ ه‍.ش. - فردوسی+شاهنامه+زندگی+بیوگرافی+عکس+ادبیات+فارسی+شعر+سروده+نظم+ ... بیوگرافی و آثارسعدی شیرازی · جشن تـولـد+ترانه میلاد قمیشی.

زندگی نامه سعدی شاعر بزرگ ایرانی

00060.ir/+زندگی+نامه+سعدی+شاعر+بزرگ+ایرانی
زندگینامه ی سعدی و معرفی او - tebyan.net زندگی‌نامه پروین اعتصامی؛ بزرگ‌ترین شاعر زن ایرانی بیوگرافی و زندگی نامه سعدی شیرازی فردوسی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ ...

زندگی نامه فردوسی برای کودکان

page-authority.ir/+زندگی+نامه+فردوسی+برای+کودکان
کودک و نوجوان - زندگی نامه حکیم ابوالقاسم فردوسی کودکان خوب من - زندگی نامه ... آزاد زندگینامه سعدی شیرازی - beytoote.com زندگی نامه فردوسی - سرزمین من آریا شرح ... ی فردوسی زندگی نامه فردوسی شاعر نامدار ایران (زندگی نامه فردوسی برای کودکان) ...

زندگی نامه ی سعدی شیرازی - در اندیشه ی فردا

d-a-f.blogsky.com/zssh
زندگی نامه ی سعدی شیرازی - در اندیشه ی فردا - . ... شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی یکی از بزرگترین شعرای ایران است که بعد از فردوسی آسمان زیبای ادبیات فارسی ...

خلاصه ی زندگی نامه ی فردوسی - - وبلاگ دوستان دور از هم

sinaandmilad.persianblog.ir/post/8/
ابوالقاسم فردوسی در روستای باژ در اطراف توس به دنیا آمد.سال تولد او 329 هجری یا. 330هجری است. نام پدرش مولانا فخرالدین احمد بود. فردوسی از آغاز جوانی شروع به سرودن ...

زندگی نامه ی فردوسی شاعر بزرگ ایران - twr.ir

twr.ir/+زندگی+نامه+ی+فردوسی+شاعر+بزرگ+ایران
زندگینامه شاعر بزرگ ایران زمین سعدی شیرازی - ایران … تحقیق درباره فردوسی - مطالب آزاد زندگـــــــــــی نامه - زندگی نامه یحکیم ابوالقاسم فردوسی زندگی نامه ی ...

زندگی نامه حكيم ابوالقاسم منصور ابن حسن - تخلص فردوسی ...

www.persian-man.ir/senior/poets/ferdosi/
۱۵ اسفند ۱۳۸۸ ه‍.ش. - فردوسى شهرت و تخلص ابوالقاسم منصور ابن حسن [حكيم ابوالقاسم...]، حدود 329 - 411 تا 416- هجرى قمرى، شاعر بزرگ و حماسه سراى چيره دست ايرانى، ...

شرح زندگی نامه حکیم ابوالقاسم فردوسی

vista.ir/article/209513/شرح-زندگی-نامه-حکیم-ابوالقاسم-فردوسی
چنان كه می دانیم "دهقانان" یك طبقه از مالكان بودند كه در دوره ی ساسانیان (و چهار پنج قرن اول از عهد اسلامی) در ایرانزندگی می كردند و یكی از طبقات اجتماعی فاصل میان طبقه ...

زندگی نامه ی شاعران و دانشمندان ایران

shdiran.blogfa.com/
زندگی نامه ی شاعران و دانشمندان ایران - - زندگی نامه ی شاعران و دانشمندان ایران. ... او شاعر حماسه‌سرای ایرانی و گویندهٔ شاهنامهٔ فردوسی است که مشهورترین اثر حماسی فارسی است و طولانی‌ترین منظومه ... شيرازي‌ موسوم‌ به‌ شيخ‌ سعدي‌ از بزرگ‌ترين‌ شنموده‌ است‌.

زندگینامه شاعران و نویسندگان

aliakbar1372.blogfa.com/
زندگینامه شاعران و نویسندگان - خوش آمدید. ... شاهكار سعدي در نثر، گلستان اوست كه در حقيقت نوعي مقامه نويسي است.ولي در اين .... "مسافر" تأمل و سیر و سفر شاعر است در فلسفه ی زندگی. ..... حکیم فردوسی در "طبران طوس" در سال 329 هجری به دنیا آمد.

زندگینامه فردوسی شاعر بزرگ ایرانی - خانه

sc0rpionir.ir/+زندگینامه+فردوسی+شاعر+بزرگ+ایرانی
زندگینامه شاعر بزرگ ایران زمین سعدی شیرازی - ایران … زندگینامه شاعر بزرگ . ... world-download - زندگی نامه ی فردوسیشاعر بزرگ ایرانی زندگی نامه ی فردوسی ...

زندگی نامه فردوسی برای کودکان - twr.ir

twr.ir/+زندگی+نامه+فردوسی+برای+کودکان
کودک و نوجوان - زندگی نامه حکیم ابوالقاسم فردوسی کودکان خوب من - زندگی نامه فردوسی ... نامه سعدی - tebyan.netزندگی نامه دانشمندان - زندگی نامه ی فردوسی (زندگی نامه ...

زندگینامه حکیم ابوالقاسم فردوسی به زبان انگلیسی - ترجمه ...

magiclearn.blogfa.com/post-751.aspx
انگلیسی: آموزش، زبانشناسی، ترجمه، ادبیات - زندگینامه حکیم ابوالقاسم فردوسی به زبان انگلیسی - برای زبان آموزان و دانشجویان رشته های دبیری، زبان شناسی، ...

تحقيق درمورد سعدي

heaven777.blogfa.com/
زندگی نامه سعدی ... یکی از مشخصات نبوغ سعدی در این است که از کوچکترین حادثه زندگی خود درسی اخلاقی میدهد در ....سعدی،استاد سخن و يكه تاز عرصه ی نثرمسجع وشعر عاشقانه است. ..... او شاعر حماسه‌سرای ایرانی و گویندهٔ شاهنامهٔفردوسی است که مشهورترین اثر حماسی فارسی است و طولانی‌ترین منظومه به زبان پارسی تا زمان خود بوده‌ است.

زندگی نامه ی فردوسی

posthaa.ir/detail/زندگی-نامه-ی-فردوسی/article/98/
حکیم فردوسی در طبران طوس در سال 329 هجری به دنیا آمد پدرش از دهقانان طوس بود و از نظر. ... لینک زیر استفاده نمایید و یا کد کیو-آر زیر را اسکن کنید: زندگی نامه ی فردوسی ... سعدی ویکی‌پدیا دانشنامهٔ آزاد،سعدی شیرازی آرامگاه سعدی در شیراز نام اصلی ...

زندگینامه شعرا و بزرگان ایران - Kazeroon

www.kazeroon.net/goonagoon/biographi.htm
زندگینامه. رخشنده اعتصامی مشهور به پروین اعتصامی از شاعران بسیار نامی ... او در قدرت کلام و چیره دستی بر صنایع و آداب سخنوری همپایه ی گویندگان نامدار قرار داشته .... به پاي شهرت فردوسي و سعدي و عمرخيام و حافظ مي‌رسد و از اقران ايشان بشمار مي‌رود.

مجسمه ی میدان فردوسی - دکتر منصور رستگار فسائی

dr-rastegar.persianblog.ir/tag/مجسمه_ی_میدان_فردوسی
من : به نام خداوند جان و خرد زندگی‌نامه و فعالیت‌های پژوهشی دکتر منصور رستگار فسایی ..... پدر من در طول زندگی عاشق سه شخصیت فرهنگی بود؛ خیام، فردوسی و سعدی.

زندگی نامه - زندگی نامه ی حضرت خامنه ای

sakhand.blogfa.com/tag/زندگی-نامه-ی-حضرت-خامنه-ای
زندگی نامه ی خوجه نظام الملک. زندگی نامه ی خوجه نظام الملک. برچسب‌ها: زندگی نامه ی فردوسیزندگی نامه ی سعدی,زندگی نامه ی حافظ, زندگی نامه ی حضرت خامنه ای · ادامه مطلب.

زندگی، احوال و اشعار حکیم ابوالقاسم فردوسی - مستانه

mastaneh.ir › چند رسانه‌ای › سخنرانی
۲۷ آبان ۱۳۹۱ ه‍.ش. - ایران‌صدا: در برنامه این نوبت بر آستان خرد به مرور زندگی، احوال و اشعار حکیم ابوالقاسم فردوسیمی‌پردازیم. کارشناس/مهمان: ,. حکیم ابوالقاسم فردوسی ...

عنقا - زندگی نامه ی شاعران

angha10.blogfa.com/category/1
... نامه ی سعدی (1). زندگی نامه ی فردوسی (1) ... "مسافر" تأمل و سیر و سفر شاعر است در فلسفه ی زندگی. .... برچسب‌ها: سعدیزندگی نامه ی سعدی, اثار سعدی, اشعار سعدی.

خلاصه زندگینامه سعدی - برترین های جهان

www.otop.ir/tag/خلاصه+زندگینامه+سعدی
خلاصه زندگینامه سعدی,ابومحمد مُصلِح‌الدین بن عَبدُالله نامور به سعدی شیرازی و مشرف الدین ... با: ۵۶۸ یا ۵۸۸ - ۶۷۱ هجری شمسی) شاعر و نویسنده ی پارسی گوی ایرانی است.

همه چیز درباره سعدی | - نرم افزار

3manage.com/همه-چیز-درباره-سعدی.html
در این مطلب مجموعه کاملی از زندگی نامه , آثار و … این شاعر ... اما آثار سعدی از جنبه ی دیگری، «ممتنع ...... این بزرگ مرد که به حق او را فردوسی ثانی باید خواند، سعدی است.

زندگی نامه ی کوتاهی از اشخاص ادبی ایرانی - شهر سخت افزار

www.shahrsakhtafzar.com › ... › گفتگوی آزاد › فرهــنـگ و ادبیــات
۳۰ بهمن ۱۳۸۶ ه‍.ش. - 6پست - ‏1 نویسنده
سلام اینجا میخوام هر کسی زندگی نامه ی شاعران ببزرگ تاریخ رو داره بذاره تا بقیه هم ا. ... قبل از فردوسی شاعر دیگری به نام دقیقی شروع به سرودن افسانه ها و حماسه ..... پس از درگذشت پدر، سعدی که هنوز نوجوان بود، به توصیه اتابک برای ...

زندگی نامه ی بزرگان

amirsorush.blogfa.com/
زندگی نامه ی سعدی ... سعدی نیز زندگی را در سایه نام دوست محو كرده است. ... شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی یكی از بزرگترین شعرای ایران است كه بعد از فردوسی آسمان ...

علمی - زندگینامه حافظ, مولانا وسعدی

www.kimiagreen.blogfa.com/post/1
زندگی نامه. شاعران شیرین سخن وبلبل غزل سرای بوستان ادب فارسی خواجه شمس الدین لسان الغیب کاشف الحقایق زبده ال متکلمین – ترجمان الا سرار و. ... درباره ی اصل ونسب این بزرگوار طبق اسناد وشواهدی که به جای مانده واز لابلای ....فردوسی می سراید:.

زندگینامه شاعران ایران - آفتاب

www.aftabir.com/articles/view/art_culture/.../زندگینامه-شاعران-ایران
۳۱ شهریور ۱۳۸۸ ه‍.ش. - ابوالقاسم فردوسی از لحاظ زنده کردن تاریخ و داستان ملی و از جهت نفس تازه دمیدن به ... نکته مهم در زندگی سعدی این است که در زمان زندگیش از شهرت و اعتبار خاصی بهره مند .... پنج گام کلیدی برای اصلاح رابطه ی آسیب دیده از خیانت همسر.

زندگی نامه فردوسی به زبان انگلیسی

varzeshonline.hostik.ir/زندگی-نامه-فردوسی-به-زبان-انگلیسی.html
کتابخانه الکترونیکی زیبا وجدید+از دست,زندگی نامه ی فردوسی به زبان انگلیسی,الکترونیکی . ... ترجمه زندگی نامه سعدی به زبان انگلیسی,الکترونیکی ... زندگی ...

: فردوسی - دانشنامه رشد

danesh.roshd.ir › فرهنگ › ادبیات
زندگی نامه; ویژگیهای هنری شاهنامه; منبع داستانهای شاهنامه; بخش های اصلی شاهنامه ... دستمایه ی اصلیی داستانهای شاهنامه، نزدیک به سی سال از بهترین ایام زندگی خود را ...

عمومی فرهنگی - زندگينامه سعدي شيرازي

bayaty34.blogfa.com/post-256.aspx
عمومی فرهنگی - زندگينامه سعدي شيرازي - اطلاعات عمومی. ... ی‌ملتهایی‌ هستیم‌ که‌ چنین‌ چهره‌ هایی‌ پرورده‌ایم‌ و می‌توانیم‌فردوسی‌، مولوی‌، سعدی‌، و ... ‌خاندانش‌ همگی‌ از زمره‌ ی‌ عالمان‌ دین‌ بوده‌ اند، پدرش‌ به‌ دربا سعدبن‌ زنگی‌ وابستگی‌ و شاید شغل‌ دیوانی‌ داشته‌است‌.

زندگی نامه آدم های معروف

mashaher.blogfa.com/
زندگی نامه آدم های معروف - شاعران و مخترعان - زندگی نامه آدم های معروف. ... زندگی نامه ی ابو علی سینا · ادامه مطلب ...زندگی نامه ی فردوسیزندگی نامه ی ... زندگی نامه ی سعدی

بارسلونا - زندگی نامه ومطالبی جالب درباره ی فردوسی

sad77.blogfa.com/post/12
بارسلونا - زندگی نامه ومطالبی جالب درباره ی فردوسی - مطالبی جالب وخنده دار - بارسلونا. ... سعدی در حدود ۶۲۰ یا ۶۲۳ قمری از شیراز به مدرسهٔ نظامیهٔ بغداد رفت و در آنجا از ...

خلاصه ي زندگي نامه ي فردوسي - مطلب ها

matlabhaa.ir/detail/خلاصه-ي-زندگي-نامه-ي-فردوسي/article/98/
ضرورت نگارش خلاصه ‌ي ، به نوشتن خلاصه‌ ي فيلم نامه‌ ي خود مي مهم زندگي شخصيت است فردوسي بزرگ . فیزیک عمومی و مکانیک زندگي ،زندگي نامه ي سعدي شاهنامه ...

زندگی نامه ی شاعر بزرگ فردوسی

biography.wikipici.ir/زندگی-نامه-ی-شاعر-بزرگ-فردوسی
می خوام بگم، اینکه فردوسی یا سعدی و…. شیعه یا سنی چه فرقی داره مهم این مساله هست که دین اسلام و مذهب تشیع حق است، و برای اثباتش به چند بیت شعر نیازی نیست .

زندگینامه: ابوالقاسم فردوسی (۳۱۹-۳۹۷) - همشهری آنلاین

www.hamshahrionline.ir/details/93759
۵ آبان ۱۳۸۸ ه‍.ش. - همشهری آنلاین: ابوالقاسم حسن پور علی طوسی معروف به فردوسی در سال ۳۱۹ در ... زندگینامه:سعدی شیرازی (-) · زندگینامه: شمس‌الدین محمد حافظ (۷۰۴- ۷۶۷) ...

شیراز - زندگی نامه حافظ و سعدی

shiraz2010.blogfa.com/category/39
شيخ‌ مشرف‌الدين‌ ابن‌ مصلح‌ بن‌ عبدا... شيرازي‌ موسوم‌ به‌ شيخ‌ سعدي‌ از بزرگ‌ترين‌ ستارگان‌ و برجستگان‌ درجه‌ اول‌ آسمان‌ ادب‌ ايران‌ زمين‌ است‌ كه‌ با تسلط وصف‌ ناپذير خود ...

زندگینامه شاعران ایرانی - حكيم ابوالقاسم فردوسي - تالار ...

www.iran-forum.ir › ... › زندگی نامه مشاهیر و نامداران ایرانی › شاعران
زندگینامه سعدی شیرازی ... زندگي نامه حكيم فردوسي<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /> ... و پس از یافتن دستمایه ی اصلیی داستانهای شاهنامه، نزدیک به سی سال از بهترین ایام زندگی خود را وقف این کار کرد.

دانش نامه ی ادبیات - زندگی نامه ی شعرا و نویسندگان

parsizaban.blogfa.com/cat-1.aspx
دانش نامه ی ادبیات - در قسمت سمت چپ وبلاگ را به هر زبانی می خواهید ترجمه کنید. ... زندگینامه سعدی شيرازی. شيخ‌ مشرف‌الدين‌ ابن‌ مصلح‌ بن‌ عبدا .... زندگینامه ی فردوسی.

زندگینامه شاعر بزرگ ایران زمین سعدی شیرازی - که

www.irannaz.com/news_detail_5945.html
شیخ‌ مشرف‌الدین‌ ابن‌ مصلح‌ بن‌ عبدا شیرازی‌ موسوم‌ به‌ شیخ‌ سعدی‌ از بزرگ‌ترینzw.

زندگینامه ی محمدبن زکریای رازی - گل های بهشت

rojmanm.persianblog.ir/tag/زندگینامه_ی_محمدبن_زکریای_رازی
رازی یکی از دانشمندان بزرگ ایرانی سده سوم هجری است. نیمه دوم سده سوم (ه- ق) را جورج سارتون در تاریخ علم ، هم بدین عنوان "عصر" محمدبن زکریای رازی (251- 313 ه ق) ...

زندگی نامه شاعران و نویسندگان - سراب

sarab87.persianblog.ir/tag/زندگی_نامه_شاعران_و_نویسندگان
نمونه ی آشکار این تعصّب های مذهبی و سیاسی را در سیاست نامه ی خواجه نظام الملک می توان دید. ... برخی از سخن سنجان گذشته انوری را هم پایه ی فردوسی و سعدی و هر سه را از ...

كودكانه ها - زندگي نامه ي شاعران(سعدي)

koodakaneha1378.blogfa.com/post-33.aspx
كودكانه ها - زندگي نامه ي شاعران(سعدي) - براي كودكان و نوجوانان ( وبلاگ شخصي فاطمه كوچكي )

زندگی نامه ی فردوسی - باران شادی

baranshadi.persianblog.ir/tag/زندگی_نامه_ی_فردوسی
قالب وبلاگ · باران شادی · زندگی نامه ی فردوسی. نویسنده: ساقی اکبری - ۱۳٩٢/۱٢/٢. فردوسی شاعر معاصر ایرانی (329 –411 هجری). ادامه مطلب .

مقاله زندگینامه حكيم ابوالقاسم فردوسي [آرشیو] - سایت علمی ...

www.daneshju.ir/forum/sitemap/t-70714.html
۱۳ تیر ۱۳۸۸ ه‍.ش. - 4پست - ‏2 نویسنده
حكيم ابوالقاسم فردوسي تاریخ تولد 329 هجری قمری تاریخ درگذشت 409 هجری قمری.

زندگي نامه ي سعدي

www.zendegysaadi.blogfa.com/
نکاتی درمورد بوستان و گلستان سعدی نويسنده: محمدکاظم بدرالدین بوستانسعدی بوستان را در سال 655هـ‌‌ق در ده باب به نظم درآورد:«ز ششصد فزون بود پنجاه‌وپنجکه پُر دُر ...

مشاهیر و چهره های ماندگار ایران - زندگی نامه حکیم ابولقاسم ...

iran-iran-iran-iran.blogfa.com/post/11
مشاهیر و چهره های ماندگار ایران - زندگی نامه حکیم ابولقاسم فردوسی - بنی آدم اعضای یکدیگرند که در ... زندگی نامه سعدیشیرازی .... است و پس از یافتن دستمایه ی اصلیی داستانهای شاهنامه، نزدیک به سی سال از بهترین ایام زندگی خود را وقف این کار کرد.

آموزشگاه زبان آتیه سازان دهاقان - زندگی نامه فردوسی به زبان ...

www.atiye-efl.blogfa.com/post-46.aspx
۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ ه‍.ش. - The Life of Ferdowsi. This is the story of the life and the works of the great Persian poetFerdowsiFerdowsi (also called Firdausi or Firdusi) is a ...

خلاصه ای از زندگی نامه شیخ سعدی شیخ مصلح الدین سعدی - ...

www.cloob.com/.../saadiclub/.../خلاصه_ای_از_زندگی_نامه_شیخ_سعدی_...
۱۱ خرداد ۱۳۸۵ ه‍.ش. - خلاصه ای از زندگی نامه شیخ سعدی شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی یكی از بزرگترین شعرای ایران است كه بعد از فردوسی آسمان زیبای ادبیات فارسی ...

[PDF]زندگینامه حکیم ابوالقاسم فردوسی فردوسی استاد بی همتای ...

8pic.ir/images/cjpkqhlixda3yzbe64j2.pdf
زندگی نامه. حکیم فردوسی در. " طبران طوس. " در سال. 923. هجری به دنیا آمد. پدرش از دهقانان طوس ... دستمایه ی اصلیی داستانهای شاهنامه، نزدیک به سی سال از. بهترین ایام ...

گلچین صفاسا www.safasa.com - زندگینامه+سعدی+شیرازی ...

www.safasa.com/post/1972
۳۱ فروردین ۱۳۹۴ ه‍.ش. - زندگینامه+سعدی+شیرازی+بیوگرافی+آثار+گلستان+بوستان+سبک+عکس+تصویر. ... شرح حال وزندگی فردوسی توسی(+). +. زندگی و آثار خیام ... تاریخ ولادت سعدی به قرینه ی سخن او در گلستان در حدود سال 606 هجری است. سعدی در ...

پاورپوینت زندگی نامه فردوسی - depp

depp.ir/پاورپوینت-زندگی-نامه-فردوسی.html
کودک و نوجوان زندگی نامه حکیم ابوالقاسم فردوسی حکیم فردوسی در طبران طوس در ... زندگی نامه سعدی عالی بود ممنون هفته ی دیگه قرار بود پاورپوینت سعدی درست کنم ...

زندگینامه ی دانشمندان و فیلسوفان - رسانه مجازی کودک و نوجوان ...

10006016.ir/baham/showthread.php?671-زندگینامه-ی-دانشمندان-و...
۴ مرداد ۱۳۹۲ ه‍.ش. - 20پست
یکی از مشخصات نبوغ سعدی در این است که از کوچکترین حادثه زندگی خود .... تاريخ شروع نظم شاهنامه درست معلوم نيست ولي از چند اشاره ي فردوسي مي ...

گنجور

ganjoor.net/
سعدی · سلمان ساوجی. سلمان · سنایی · سیف فرغانی · شاه نعمت الله ولی ... فرخی سیستانی · فرخی · فردوسی · فروغی بسطامی · فروغی · فیض کاشانی · قاآنی · کسایی.

زندگینامه مختصر فردوسی به نقل از فرهنگ دهخدا - آکاایران

www.akairan.com/biography/shoara/20129620412.html
زندگینامه مختصر فردوسی به نقل از فرهنگ دهخدا ..... به گزارش آکاایران ساسان حیدری ملقب به ساسی مانکن دانشجوی رشته ی کامپیوتر دانشگاه آزاد نواب قزوین هست.

زندگی نامه شیخ اجل ( سعدی شیرازی ) - روستای دژن - blogfa.com

www.dajhn.blogfa.com/post/18/زندگی-نامه-شیخ-اجل-(-سعدی-شیرازی-)
ابومحمد مُصلِح بن عَبدُالله مشهور به سعدی شیرازی و مشرف الدین (۵۸۵ یا ۶۰۶ – ۶۹۱ هجری ... زندگی‌نامهسعدی در شیراز زاده شد. پدرش در دستگاه دیوانی اتابک سعد بن زنگی، فرمانروای فارس شاغل بود. .... حماسی سروده شده و احتمالاً سعدیآن‌را به تقلید از فردوسی و بر وزن شاهنامه سروده‌است، حال ... 120جمله ی مسجّع نغز و پر معنی از گلستان سعدی

زندگی نامه ی شاعران ایران - از ابتدای قرن چهارم تا ابتدای دوره ی ...

www.iranshaer.blogfa.com/.../از-ابتدای-قرن-چهارم-تا-ابتدای-دوره-ی-بیدا...
افتتاحیه - فردوسی ... برای شروع هم زندگی نامه ی شاعر پرآوازه ایران زمین، حکیم فردوسی را برای شما عزیزان .... شيرازي‌ موسوم‌ به‌ شيخ‌ سعدي‌ از بزرگ‌ترين‌ شنموده‌ است‌.

زندگی نامه مرضیه ی حدید چی - plusiha.ir

plusiha.ir/result/زندگی+نامه+مرضیه+ی+حدید+چی
زندگی نامه سعدی زندگی نامه حافظ زندگی نامه فردوسی,زندگی نامه انیشتین,دانشگاه کمال الملک,زندگینامه دانشمندان ایرانی,زندگی نامه دانشمندان ایرانی,آثار کمال الملک ...

پژوهش دبستان شهیده شهین مردوخی - زندگی نامه ی سعدی و آثار ...

ddshahed86.blogfa.com/post-3.aspx
پژوهش دبستان شهیده شهین مردوخی - زندگی نامه ی سعدی و آثار وی از شاداب لطف الهی ... می نویسد « زبان فارسی پس از فردوسی به هیچ شاعری به اندازه سعدی مدیون نیست» .

تحقیق مختصر درباره فردوسی - مقاله و تحقیق

theorize.persianblog.ir/tag/تحقیق_مختصر_درباره_فردوسی
حکیم‌ ابوالقاسم‌ فردوسی‌ در جوانی‌ و در روزگار زندگی‌ آسوده‌ و فارغ‌ البال‌ خود در طابران‌ طوس‌ .... شاهنامه‌ها همان‌ داستان‌های اوستایی و کتاب‌های‌ پهلوی‌ همچون‌ خوتای‌نامک‌ (خدای‌ نامه‌) بوده‌ است‌. .... 2 براون‌، ادوارد: تاریخ‌ ادبیات‌ ایران (از فردوسی‌ تاسعدی‌، نیمه‌ دوم‌)، ترجمه‌ ...

فردوسی از نگاه ملک الشعرای بهار - مهرمیهن

www.mehremihan.ir/shahnameh/101.../2190-ferdowsi-bahar.html
وهم بدین خاطر در پرداخت سرنوشت نامه ی فردوسی به بهره گیری ازمتن شاهنامه پرداخت. ... نتیجه ی پژوهش های بهار در باره ی زندگی فردوسی جدا از مقالاتش، بستری رنگین ...... یا خیام، مولانا، سعدی و یا حافظ و نزدیکتر به زمانه ی ما قاآنی، صحبت لاری، اشراق ...

بزرگ ترین گنجینه اطلاعات در ایران - زندگی نامه سعدی شاعر ...

www.baboltools.blogfa.com/post-159.aspx
بزرگ ترین گنجینه اطلاعات در ایران - زندگی نامه سعدی شاعر بزرگ ایران و جهان - بابل تولز. ... همه قبیله ی من، عالمان دین بودند ------- مرا معلم عشق تو، شاعری آموخت سعدی پس از تحصیل مقدمات علوم از ... در باره شاعر بزرگ ایران فردوسی ·زندگی نامه رهبر ...

پایان نامه سعدی و فردوسی

bankmaghale.ir/پایان-نامه-سعدی-و-فردوسی/
سعدی و درونگرایی ۲۰ توریسم از نگاه سعدی ۲۱ سعدی و شاه‌کریم ۲۳ سعدی و زهد ریایی ۳۱ گلی از گلستان سعدی ۳۲فردوسی بزرگ ۳۴ ○ زندگی نامه ۳۷ ○ ویژگیهای هنری ...

زنگی نامه فردوسی

www.bargozideha.com/tag/زنگی-نامه-فردوسی
زندگی نامه بزرگان خلاصه ایی از زنگی نامه برخی نامداران زندگی نامه فردوسی خردمند ... "urn:schemas-microsoft-com:office:word" /> موضوع تحقیق : زندگی نامه ی سعدی و ...

همانندهای سیاسی شاهنامه ی فردوسی و بوستان سعدی (1) - راسخون

rasekhoon.net › مقالات › فرهنگ و انديشه › شعر و ادب › سایر مقالات
۲۸ بهمن ۱۳۹۱ ه‍.ش. - «نامور نامه ی شهریار» در نگاه نخست، آیین شهریاری و جهان داری شاهان ... دیدگاههای سیاسی و نوع اندیشه های جهان داری فردوسی و سعدی را در پیکره .... «رستم در دوره ی زندگی خود، دو نوع مبارزه را مشخص می کند: یکی با آز و دیگری با تعصّب.

چکامه های دوست داشتنی - خلاصه ی زندگی نامه ی حافظ

masnaviname.blogfa.com/tag/خلاصه-ی-زندگی-نامه-ی-حافظ
خلاصه ی زندگی نامه ی حافظ شیرازی. تاريخ : پنجشنبه دهم بهمن ۱۳۹۲ | ۱۸:۴۱ بعد از ظهر | نویسنده : علی قنبری مزیدی. خواجه شمس‌الدین محمد، حافظ شیرازی، یکی از ...

زندگینامه ی سعدی - گلستان...

golestan-iran.persianblog.ir/post/33/
زندگینامه ی سعدی. تاريخ : ۱۳۸٩/۸/۱۸. سعدی... سعدیه. سعدی در شیراز زاده شد. .... و احتمالا سعدی آن‌را به تقلید ازفردوسی و بر وزن شاهنامه سروده‌است، حال آنکه طبع لطیف او ...

تحقیق درباره فردوسی - مطالب آزاد

majids2008.persianblog.ir/post/2/
۳۱ مرداد ۱۳۸۷ ه‍.ش. - زندگینامه حکیم ابوالقاسم فردوسی. استاد ابوالقاسم فردوسی شاعر بزرگ حماسه سرای ایران و یکی از گویندگان مشهور عالم و از ستارگان درخشنده ی ...

پایین ِ فردوسی / رعیت نامه - اخلاق در آثار سعدی

www.khanjoojeh.blogfa.com/post-27.aspx
پایین ِ فردوسی / رعیت نامه - اخلاق در آثار سعدی - ... درباره سعدی و زندگی‌نامه ... خوب است به گذشته ی سعدی بیندیشیم زمانی که پس از مطالعه ی آثار و کتب مدون، قصد ...

زندگی نامه - زندگی نامه

topbiography.persianblog.ir/tag/زندگی_نامه
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ ه‍.ش. - زندگی نامه ی سعدی را هم برایتان گذاشتم تا لذت ببرید. فرشته. ادامه مطلب . ... اینم بیوگرافیعادل فردوسی پور عینک. ادامه مطلب ... موضوع مطلب ...

شرح زندگی نامه حكیم ابوالقاسم فردوسی - کلاس دومی های ...

amozgarp2.blogfa.com/post-100.aspx
شرح زندگی نامه حكیم ابوالقاسم فردوسی. استاد بزرگ بی بدیل ، حكیم ابوالقاسم منصور بن حسن فردوسی طوسی، حماسه سرای بزرگ ایران از شاعران مشهور عالم ، ستاره در ...

زندگی نامه سعدی شیرازی... - رسانه ی خبری وبلاگی

rahnik-bsky.rasanetv.ir/page-565701.html
سعدی آفتاب12 سپتامبر 2005 زندگی نامه شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی یكی از بزرگترین شعرای ایران است كه بعد ازفردوسی آسمان زیبای ادبیات فارسی را با نور ...

دانلود زندگینامه حکیم ابوالقاسم فردوسی | چهارگوش

4goush.net/دانلود-زندگینامه-حکیم-ابوالقاسم-فردو-2/
زندگی نامه فردوسی حکیم‌ ابوالقاسم‌ فردوسی‌ (329 411 ه. ... ۲ براون‌، ادوارد: تاریخ‌ ادبیات‌ ایران (از فردوسی‌ تا سعدی‌، نیمه‌ دوم‌)، ترجمه‌ غلامحسین‌ صدری‌ افشار، تهران‌، ...

زندگي نامه شاعر - ناز بلاگ

nazblog.cofeblog.ir/post/3415
۴ شهریور ۱۳۹۴ ه‍.ش. - زندگی نامه فردوسی شاعر نامدار ایران - بیتوته ... زندگینامه شاعر بزرگ ایران زمین سعدی شیرازی - که .... ادبیات فارسی(زندگی نامه ی شاعران ... 47 .

زندگینامه ی دکتر حسابی - دانستنیها

lazatedanaee.persianblog.ir/post/9/
دانستنیها. زندگینامه ی دکتر حسابی. زندگِی. پدرش (سِید عباس معزالسلطنه) و مادرش ... او همچنِین بر کتب بوستان، گلستانسعدِی، شاهنامه فردوسِی، مثنوِی مولوِی و منشات ...

زندگینامه ی نظامی گنجوی شاعر ایرانی - مرجع دانلود

ohdownload.ir/زندگینامه-ی-نظامی-گنجوی-شاعر-ایرانی/
۲۹ تیر ۱۳۹۱ ه‍.ش. - وی از آن سخنگویانی است که مانند فردوسی و سعدی توانست به ایجاد و تکمیل سبک و روشی خاص دست یابد. اگر چه داستان‌سرایی در زبان فارسی به ...

پرتال جامع علوم انسانی-جلال خالقی مطلق

www.ensani.ir/fa/15039/profile.aspx
عنوان مقاله: نگاهی تازه به زندگی نامه ی فردوسی .... عنوان: ادای دین به فردوسی و شاهنامه (متن سخنرانی دکتر جلال خالقی مطلق در جشن رو .... حوزه (های) تخصصی: سعدی پژوهی.

زندگینامه شعرای ایران زمین

hessam101.persianblog.ir/
۲۷ فروردین ۱۳۸۹ ه‍.ش. - زندگینامه شعرای ایران زمین. ... 1-زرتشت 2-مانی(سعی میکنماطلاعاتی بدست بیارم درباره ی این شاعر) ... 1 -فردوسی 2 -ابوالسعید ... 13-نظیم الملک (نویسنده سیاستنامه) ... 6 -سعدی 7 -شیخ روزبهان 8 -عبد القادر گیلانی 9 -خاقانی شروانی

کتاب - زندگی نامه دکتر حسابی

www.ketabehafteh.ir/post-212.aspx
کتاب - زندگی نامه دکتر حسابی - ... دیوان حافظ را از بر بوده و به بوستان و گلستان سعدی ، شاهنامه ی فردوسی ، مثنوی مولوی و منشات قائم مقام اشراف کامل داشتند.

زندگینامه سعدی شیرازی - Asemooni.com

www.asemooni.com › بیوگرافی › زندگینامه مشاهیر
۱۵ بهمن ۱۳۹۲ ه‍.ش. - زندگینامه سعدی شیرازی,بیوگرافی سعدی شیرازی,زندگینامه سعدی ... سعدی آن‌را به تقلید از فردوسیو بر وزن شاهنامه سروده‌است، حال آنکه طبع لطیف او ...

زندگی نامه حافظ شیرازی | جانان

janan.eu/?p=552
۸ دی ۱۳۸۸ ه‍.ش. - زندگی نامه حافظ شیرازی .... پاسخ‌‌ها و استقبال‌های حافظ از سعدی و مولوی و دیگر شاعران استاد پیش‌از خود، كم نیست، اما دیوان او به‌قدری از ... مردی درشت‌خوی و ریاكار و محتسب‌ پیشه بود وشاعرآزاده ی ماچند جای از شعرهای خود، رفتار او را به ...

نامهای ايرانی، 1319 ش (1940 م) - بنیاد پروفسور حسابی

www.hessaby.com/namhaye_irani.htm
اگر دست روی دست بگذاریم ، سیل کلمه ‌های بیگانه (که بعضی به استفاده از آن ‌ها افتخار می ‌کنند) خدای ‌ناکرده ، روزی در زادگاه فردوسی ، سعدی ، حافظ ، نظامی و ... دوم آن ‌که ، نام ‌های ایرانی تألیف استاد ، نخستین نام ‌نامه فارسی است که ..... دوُرُسْرُوْ ← دور َ ی + َسرَوَْ نهْ : کسی که شهرت او به جاهای دور رفته است . .... َ گیْ ← َ گیا : جان ، زندگی.

آیا شعرای ایرانی مثل سعدی، حافظ، عطار، فردوسی و ... سنّی ...

www.islamquest.net › خانه › گنجینه پاسخ‌ها › تاریخ
این شاعران در زمانی به فعالیت فرهنگی می پرداختند که مجال چندانی برای ظهور و بروز اعتقادات قلبی آنان وجود نداشت و آنان ناچار بودند که برای اشاعه تفکرات خویش، تا ...

فروشگاه پایان نامه فوریو دانلود تحقیق سعدی و فردوسی

www.payanname4u.ir/prod-266839-دانلود%20تحقیق%20سعدی%20و%...
تحقیق سعدی و فردوسی با فرمت ورد و قابل ویرایش اماده دانلود میباشد. ... مطالب: زندگی نامه نیمامجموعه آثار نیماعبارتند از:1) محیط زندگی نیما:2) روحیه نیما:تولد ی برای ...

زندگی نامه فردوسی - زندگی نامه شخصت های مهم ایران

zendeginamea.lxb.ir/post/6
زندگی نامه فردوسی - تاریخ،سیر خود را بر زندگی مردان بزرگ بنا نموده است. ... سعدی افشار ... ق) حکیم‌ ابوالقاسم‌ منصور بن‌ حسن‌ موسوم‌ به‌ ابوالقاسم‌ فردوسی‌ طوسی‌ بزرگ‌ترین‌ شاعر حماسه‌سرای‌ ایران‌ است‌ که‌ بقولی‌ همانند او را تاکنون‌ مادر ... ادامهی مطلب.

کتابشناسی فردوسی (کتب منتشرشده از اغاز سال۱۳۹۳ تا کنون)

www.ido.ir/pages/?id=239977
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ه‍.ش. - نامه ی خسروان، گزارش و ویرایش: شاهنامه فردوسی بر اساس دستنویس سن ... مخاطب شناسی در متن چند دیباچه گلستان سعدی، کشف المحجوب، جامع ... در بخش «آغاز شاعری» از زندگی حافظ می‌خوانیم: «در همان زمانی که در نانوایی کار می‌کردم.

زندگينامه فردوسي | دانلود سراي كتب و مقالات الكترونيكي

www.irandll.net/1391/02/زندگينامه-فردوسي/
توضیحات کوتاه: «حکیم ابوالقاسم فردوسی» در سال 329 هجری در «طبران» طوس به دنیا آمد. ... دریافت زندگینامه شفیعی کدکنی · دانلود مقاله زندگی نامه ی ارنست رادرفورد ... زندگینامه دکتر مصطفی چمران · دانلود زندگینامه سعدی · زندگینامهابوعبدا…

[PPT]Slide 1

hellidl.persiangig.com/Presentation1.ppt
فردوسی: شاعر بزرگ حماسه سرای ایران در قرن چهارم و اوایل قرن پنجم هجری است. اثر عظیم او ... کتاب «روزها»ی وی یکی از نمونه های برجسته ی زندگی نامه نویسی در زبان فارسی امروز است. سعدیسعدی: یکی از بزر گ ترین سخن سرایان جهان است. «سعدی» ...

زندگی نامه ی فردوسی به زبان کودکانه - بیشتر...

clip.antikmusic.com/زندگی-نامه-ی-فردوسی-به-زبان-کودکانه.html
۱۸ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - زندگی نامه سعدی ... و نوشته هایش به زبان های گوناگون ... شناخته شده به جنیدی. زندگی نامه ...فردوسی. ملک ... بیشتر.

بیوگرافی و زندگی نامه سعدی شیرازی - Bitrin.com

www.bitrin.com › علمی › بیوگرافی بزرگان
شیخ مُصلِح الدین مُشرف بن عَبدُالله مشهور به سعدی شیرازی زندگینامهسعدی در شیراز دیده به جهان گشود. خانواده&zw...

زندگینامه حبیب یغمایی - خانه

scipost.wikipg.com/wiki/.../%20زندگینامه%20حبیب%20یغمایی/19743
این منظومه با نام فتح ‌نامه ی نایبی که در چند هزار بیت در مدتی کوتاه و به اجبار سروده شده ، هر چند از حیث ادبی و هنری واجد ارزش ... آخرین اثر حبیب یغمایی تصحیح غزلیات سعدی در سال ۱۳۶۱ انتشار یافت . ... مقالات فروغی درباره شاهنامه فردوسی ، ۱۳۵۱.

بیوگرافی و اشعار سعدی شیرازی | 2روز

www.2rooz.com/بیوگرافی-و-اشعار-سعدی-شیرازی
بیوگرافی و زندگینامه سعدی شیرازی و قطره ای از شعر های ناب وی استاد سخن : سعدی .... سعدی مانند فردوسی و مولوی و حافظ نمونه ی کامل انسان متمدن حقیقی است که هرکس ...

زندگی نامه سعدی - مردان پارس

iranwiki.net/detail/785929/article/7
سعدی در شیراز مرکز فارس در حوالی سال 563 دیده به جهان گشود و نام او رامصلح الدین یا ... دانلود زندگي نامه ي شهيد چمران (پاورپوينت) | كبوتران زمينی به مناسبت سالگرد ... نظامی عروضی، نخستین پژوهنده‌ای که دربارهٔ زندگی فردوسی جستاری نوشته‌است، .

دانلود زندگي نامه ي شهيد چمران (پاورپوينت) | كبوتران زمينی

iranmagfa.com/7859296
دانلود زندگي نامه ي شهيد چمران (پاورپوينت) | كبوتران زمينی. ... زندگی نامه سعدی - خانه مقالات - ادبیات و شعرا. سه شنبه 31 ... فردوسی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد نظامی عروضی، نخستین پژوهنده‌ای که دربارهٔ زندگی فردوسی جستاری نوشته‌است، ..... آورد و ...

زندگی نامه

www.fereydoonmoshiri.org/fmpage01.htm
او نيز از علاقه‌مندان به شعر بود و در خانوده او هميشه زمزمه اشعار حافظ و سعدي و فردوسي به گوش مي‌رسيد. مشيري سالهاي اول و دوم تحصيلات ابتدايي را در تهران بود و سپس ...

زندگی نامه شاعران و نویسندگان ایران - ادبستان شعر و هنر

vidah.rozblog.com/cat/60
پس از کسب لیسانس نقاشی،دومین مجموعه ی شعری خود را با نام " زندگی خواب ها " منتشر کرد. .... واژگان کلیدی: زندگینامهسهراب سپهری،زندگی نامه سهراب سپهری،سهراب سپهری ... او را در غزل،واسطه ای بین "انوری ابیوردی"و"سعدی شیرازی "دانسته اند. ...... پایان سرودن شاهنامه ی فردوسی،مقارن با بر تخت نشستن سلطان محمود غزنوی بر تخت بود.

مذهب حافظ شیرازی-شیعه یا سنی؟ - عرفان و تصوف

www.ebnearabi.com/.../مذهب-خواجه-حافظ-شیرازی-شیعه-یا-سنی؟-آی.html
۵ مرداد ۱۳۹۱ ه‍.ش. - مولف حافظ نامه در کتاب دیگرش به نام حافظ پس از نقل و بررسی نظرات استاد ... دارد و در جنب معانی متواتر، وجود چند اشاره ی حاکی از ارادت به امیرالمومنین علی .... امام صادق(ع) از قول رسولخدا(ص) می فرماید: کسیکه خواهدزندگی و مرگش زندگی و مرگ من باشد ...... در مورد مذهب حقیقی فردوسی خداوند عالم است و ما حدس و گمان داریم، از ...

دانلود زندگی نامه ی صوتی مولانا - کتاب های صوتی

audiolib.ir/7325-دانلود-زندگی-نامه-ی-صوتی-مولانا
دانلود زندگی نامه ی صوتی مولانا. ... جعفر محجوب سیمین دانشور سهراب سپهری جی کی رولینگ پائولو کوئلیو سعدی شیرازی ... دانلود کتاب صوتی شاهنامه – فردوسی - 316,980 نمایش; دانلود سخنرانی هایی از دکتر ... زندگی نامه ی مولانا در واقع برنامه ای رادیویی است که در یکی از شبکه های ... این مجموعه ی صوتی را می توانید در ادامه دانلود کنید.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سال 99,سال 99,سال 1399,سایت خبرنیوز,دانلود عکس,,دانلود عکس 99,,عکس هنرمندان,عکس هنرمندان 99,عکس هنرمندان جدید,جدیدترین اخبار روز,سایت جدیدترین اخبار روز,جدیدترین اخبار روز در سال 99,نوروز 99,دانلود رایگان,خبر جدید,دانلود فیلم,خبر 99,خبر های داغ 99,بهترین سایت خبری,بهترین سایت خبری در سال 95,دانلود عکس full hd,دانلود عکس full hd جدید,مدل رنگ سال99,رنگ مو,رنگ مو 95,رنگ مو 1395,رنگ مو 96,رنگ مو 2020,رنگ مو 1399,سایت خبر نیوز
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 5243
  • کل نظرات : 16
  • افراد آنلاین : 270
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 501
  • آی پی دیروز : 414
  • بازدید امروز : 3,422
  • باردید دیروز : 796
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6,714
  • بازدید ماه : 6,714
  • بازدید سال : 136,829
  • بازدید کلی : 8,104,264