loading...
عکس,دانلود,فیلم | خبرنیوز
admin بازدید : 330 نظرات (0)

آیا امام زمان (عج) ازدواج کرده و دارای همسر و فرزند می باشند؟

آيا امام زمان داراي زن و فرزند هستند ؟

ازدواج امام زمان(عليه السلام) - مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر

پرسمان عقیق/آیا امام زمان (عج) همسر و فرزند دارند؟

آيا امام زمان داراي زن و فرزند هستند ؟

ماجرای ازدواج امام زمان (عج)

 

ازدواج امام زمان(ع) ازدواج حضرت مهدی(ع) امام زمان (ع),نظر علما درباره ازدواج حضرت مهدی(ع) ... این پرسش که آیا امام زمان علیه السلام همسر و فرزند دارد یا خیر، از جمله پرسش هایی ... و قواعد عمومی اسلام معتقدند که امام مهدی علیه السلام ازدواج کرده است و همسر و فرزند دارد. ... همانا صاحب این امر دارای دو غیبت است: یکی از آن دو چندان به درازا می کشد که برخی ...

ازدواج امام زمان ، ازدواج امام زمان عج

اختلاف نظرهای بسیار در باره ازدواج امام زمان (عج) وجود دارد که برخی حضرت مهدی موعود را دارای همسر و فرزند می دانند و عده ای دیگر آن را تکذیب می کنند.

بازدید : 277 نفر

 

 

ازدواج امام زمان (عج) در زمان غیبت

یکی از بحث هایی که پیرامون مهدویت در میان شیعیان به و جود می آید مسئله خانواده و ازدواج امام زمان (عج) است که احیاناً در اذهان برخی از آنها ابهاماتی وجود دارد که با جواب های ضد و نقیضی در مورد کیفیت زندگی و اولادهای آن حضرت روبه رو می شوند.

اساساً غیبت طولانی آن حضرت از نگاه زندگانی شخصی و خصوصی وی این سؤال را بوجود میآورد که آیا در این مدّت، حضرت مهدی(علیه السلام)ازدواج کرده است یا خیر؟

برخی این سؤال را به صورت اشکال مطرح کرده و میگویند: اگر ازدواج کرده و همسر دارد، لازمهاش داشتن فرزند است، و لازمه این نیز فاش شدن اسرار و شناسایی آن حضرت است، که با حکمت و فلسفه غیبت منافات دارد.

و اگر ازدواج نکرده است، پس به سنّت رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) و به امر شرعی مستحب عمل نکرده است، که اینهم با مقام و شأن آن حضرت نمیسازد، زیرا وی رهبر دینی مردم است و در عمل به مستحبات همچون واجبات، باید پیشقدم باشد، و فرضِ وجود امامی که مستحب مؤکّد شرعی را ترک کند، و در واقع عمل مکروهی را انجام دهد بسیار مشکل، و جای استبعاد دارد.

ازدواج امام زمان (عج) ، ازدواج امام زمان عج ، همسر امام زمان

پاسخ آیت الله العظمی صافی گلپایگانی به شبهاتی درباره ازدواج حضرت حجّت(عج) معرّفی عمیق مهدویّت، ضامن سلامت و سعادت جامعه و فرد فرد انسان هاست. اعتقاد به بشارت های پیامبران گذشته و ائمّه دین(ع)، افراد باانگیزه و پرتوانی را می تواند در جامعه پرورش دهد.

باور به حضور امامی ناظر بر اعمال، از جنبه فردی، موجب پاک نگاه داشتن روح و پیراستن اعمال از زشتی ها و از جنبه اجتماعی، باعث هم دلی مؤمنان و ایستادگی در برابر ظالمان می شود. کارکرد وسیع و عمیق آموزه های مهدوی، جذّابیت خاصّ موضوع را نشان می دهد. به همین دلیل، قشرهای مختلف جامعه، پرسش های بسیاری در این موضوع دارند که لزوم پاسخ گویی صحیح به آنها از راهی مطمئن، بر کسی پوشیده نیست.

 

«پژوهشکده مهدویّت» در کتاب «مهدویّت، پرسش ها و پاسخ ها»، به برخی از این شبهات، این گونه پاسخ می دهد:

خانواده امام زمان(عج)

• آیا حضرت مهدی(عج) ازدواج کرده اند و همسر و فرزند دارند؟

درباره ازدواج حضرت مهدی موعود(عج) اختلاف است. بعضی از علما مانند محدّث نوری، نویسنده کتاب «نجم الثّاقب»، بر این عقیده است که آن حضرت ازدواج کرده و فرزندانی نیز دارند. عمده دلیل این گروه آن است که ازدواج، سنّت مؤکّد اسلامی است که مورد سفارش پیامبر اکرم(ص) بوده و حضرت مهدی(عج) از هر شخصی، شایسته ترند که به سنّت پیامبر(ص) عمل کنند.

در پاسخ می گوییم:

امام مهدی(عج) در حال حاضر در غیبت به سر می برند و این، یک حالت استثنایی است که ارتباط ایشان را با مردم محدود می کند. بنابراین همین عذر می تواند مانع اجرای این سنّت نبوی شود؛ زیرا به یقین، گاه به دلیل شرایطی خاص، ممکن است حکم واجبی از عهده انسان برداشته شود؛ چه رسد به مستحبّات و سنّت ها. افزون بر این، ازدواج، سنّتی نبوی است که باید در طول زندگی انجام گیرد و هیچ اشکالی ندارد که حضرت مهدی(عج) پس از ظهور، اقدام به این عمل نمایند و در این صورت، ترک کننده سنّت نبوی نیز نخواهند بود. از همین جا می توان استفاده کرد که در دعاهایی که در آنها، به حضرت و خانواده ایشان اشاره کرده، می تواند به دوران ظهور آن بزرگوار مربوط باشد؛ نه زمان غیبت!

در مقابل این نظریّه، دیدگاه دیگری مطرح است که قاطعانه ازدواج حضرت را نفی می کند. عمده دلیل ایشان هم این است که لازمه ازدواج حضرت، یا طولانی بودن عمر همسر ایشان است که دلیلی برای آن نداریم یا آنکه حضرت، پس از رحلت همسر، مجبور هستند با دیگری ازدواج کنند یا به دلیل ازدواج، باید فرزندانی داشته باشند که سرپرستی آنها موجب شناخته شدن حضرت می شود و …

البتّه این مطالب هم، سست و بی اساس است. ممکن است حضرت در برهه ای از حیاتشان ـ حتّی در غیبت ـ همسری اختیار کنند و آن زن از دنیا برود. در این صورت، ایشان هم به سنّت نبوی عمل کرده و هم مشکلات و پیامدهایی برای آن حضرت پیش نمی آید.

آیت الله صافی گلپایگانی در این باره می گوید:

باید متذکّر بود که جواب این پرسش، در هاله قدس غیبت امام(عج) قرار دارد و خفا بودن ایشان که یکی از نشانه ها و خصایص آن حضرت است، در این نواحی نیز اثر گذاشته است. بنابراین به طور تحقیق و یقین نمی توان به آن پاسخ داد؛ چون احادیث و روایات اطمینان بخشی در دست نداریم یا اینکه به نظر حقیر نرسیده است و اگر در عصر ائمّه(ع) و در وقت صدور سایر روایات، این گونه پرسش ها مطرح شده باشد، شاید بعضی روّات احادیث، به حفظ و ضبط احادیث آن همّت نگماشته اند.

بعضی روایات هم که در دسترس است، با چشم پوشی از وضع سند و متون آنها، از جهت اختلاف نسخه ضعیف هستند؛ مانند روایت شیخ الطّائفه، شیخ طوسی که از مفضل بن عمر روایت می کند که امام صادق(ع) فرمودند:

«هیچ یک از فرزندان او و دیگران، از محلّ وی اطّلاع ندارند.»

امّا «الغیبه» نعمانی این حدیث را این چنین روایت کرده است:

«… و از جایگاهش هیچ کس از دوست و بیگانه آگاهی نمی یابد.»

با وجود این اختلاف، یعنی روایت نعمانی به جای وُلده، وَلیِ است و استناد به «الغیبه» شیخ طوسی، اطمینان بخش نیست؛ بلکه نقل الغیبه نعمانی از بعضی جهات، مانند سند و لفظ حدیث، معتبرتر است.

بعضی روایات دیگر مانند خبر کمال الدّین انباری و خبر زین الدّین مازندرانی نیز قابل استناد نیست و بعضی دیگر مثل فقرات بعضی ادعیّه و زیارات نیز صراحت ندارد و قابل حمل بر عصر ظهور است و علاوه بر فرض قبول دلالت، متعرّض خصوصیات و تفضیلات نیست. فقط به طور اجمال، متزوّج بودن و فرزند داشتن آن حضرت را بیان می کنند.

خلاصه سخن آنکه، اگرچه همسر و فرزند داشتن آن حضرت محتمل است، امّا در بررسی اخبار، به حدیث معتبری که موجب اطمینان باشد، نرسیدیم و دنبال کردن و تعقیب این موضوع هم لزومی ندارد.

بنابراین ما نه دلیلی بر ازدواج حضرت داریم و نه سندی بر ازدواج نکردن ایشان. ضمن اینکه مبهم بودن این مسئله می تواند دارای حکمتی باشد؛ چون در هر صورت، مشکلاتی پیش می آید. 

آیا امام زمان (عج) ازدواج کرده و دارای همسر و فرزند می باشند؟

 

 

 

اگر امکان دارد آن را به فارسی ایمیل کنید

آيا امام زمان داراي زن و فرزند هستند ؟

www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=5063

آيا حضرت مهدي(عليه السلام) ازدواج كرده و داراي فرزند ميباشد؟ ..... بودهاند و هستند، و از سوي ديگر در روايات وارده در شأن و خصوصيات اصحاب و ياران خاصّ امام زمان(عليه السلام) آمده است كه پنجاه نفر آنان زن ميباشند. .... مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر (عج) ...

ازدواج امام زمان(عليه السلام) - مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر

www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=maghalat&id=51

آيا فرض وجود فرزند و همسر براى آن حضرت با حكمت و فلسفه غيبت سازگارى دارد؟ ... آيا حضرت مهدى(عليه السلام) ازدواج كرده و داراى فرزند ميباشد؟ ..... داراي رشدو نمو و داراي جواني و پيري مي باشند کہ در اينصورت لازم مي آيد کہ امام زمان عج از آغاز غيبت صغري ...

همسر و فرزندان امام زمان علیه السلام - بیتوته

www.beytoote.com/religious/bozorgan-din/wife2-children-imam.html

ازدواج امام زمان(ع) ازدواج حضرت مهدی(ع) امام زمان (ع),نظر علما درباره ازدواج حضرت مهدی(ع) ... این پرسش که آیا امام زمان علیه السلام همسر و فرزند دارد یا خیر، از جمله پرسش هایی ... و قواعد عمومی اسلام معتقدند که امام مهدی علیه السلام ازدواج کرده است و همسر و فرزند دارد. ... همانا صاحب این امر دارای دو غیبت است: یکی از آن دو چندان به درازا می کشد که برخی ...

همسر و فرزندان امام زمان (عج) چه کسانی هستند؟ - تبیان

www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=216200

۹ مهر ۱۳۹۱ ه‍.ش. - موضوع ازدواج امام زمان (عج) و داشتن فرزند و نحوه زندگی آنان و محل ... این امر سفارش اکید نموده و آن را برابر با تکمیل نیمی از دین معرفی کرده است. ... و آیا آنان نیز همچون امام ناشناس و پنهان از مردم زندگی می کنند؟ ... مشاهده كذاب و مفترى خوانده شده است، كسانى باشند كه ادعاى نیابت كنند و ... امام زمان دارای همسر و فرزندان میباشد.

تاهل یا تجرد امام زمان (عج) و همسر و فرزندان ایشان

www.hawzah.net/fa/.../تاهل-یا-تجرد-امام-زمان-(عج)-و-همسر-و-فرزندان-ایشا...

آیا امام زمان متاهل می باشد اگر جواب مثبت است همسر ایشان چه ویژگیهایی دارند،یعنی ... استفاده می شود که حضرت مهدی- عجل الله فرجه الشریف- دارای اهل و فرزند می باشند. ... خلاصه آنکه به طور یقین نمی توان ازدواج امام زمان (عج) را ثابت کرد و تنها باید به این ...

آیا امام زمان (عج) ازدواج کرده و دارای همسر و فرزند می باشند؟ - نمناک

namnak.com/25874-آیا-امام-زمان-(عج)-ازدواج-کرده.html

اختلاف نظرهای بسیار در باره ازدواج امام زمان (عج) وجود دارد که برخی حضرت مهدی موعود را دارای همسر و فرزند می دانند و عده ای دیگر آن را تکذیب می کنند.

پرسمان عقیق/آیا امام زمان (عج) همسر و فرزند دارند؟

aghigh.ir/fa/news/.../پرسمان-عقیقآیا-امام-زمان-عج-همسر-و-فرزند-دارند

۲۰ دی ۱۳۹۲ ه‍.ش. - در این موضوع که آیا امام زمان (عج) زن و فرزند دارد، سه احتمال وجود دارد: ... [5] مسعودى در اثبات الوصیة، ص201، از امام رضا (ع) روایتى نقل کرده است که اگر در .... ونسب شایسته ازدواج می نمایند پس این ازدواج ها و زندگی های مشترک دارای اصولی هستند. ... پس اگر امام زمان هم ازدواج نکرده باشند هیچ اشکالی ندارد در ضمن حضرت بعداز ...

آیا امام زمان(عج) زن و فرزند دارد؟ - گنجینه پاسخ‌ها - اسلام ...

www.islamquest.net › ... › شیعه چه می گوید › 14 معصوم › امام مهدی عج

خانه · گنجینه پاسخ‌ها · شیعه چه می گوید · 14 معصوم · امام مهدی عج کیفیت زندگی امام غایب ... کد سایت fa1404 کد بایگانی 208 نمایه امام زمان(عج)، ازدواج و فرزند ... پاسخ مى ماند که آیا همسر آن حضرت هم عمر طولانى دارد، یا آن جناب در هر زمان همسرهاى متعددى ... شیخ طوسى از امام صادق (ع) روایت کرده است که: "لایطَّلعُ على موضِعه احدٌ من وُلْدِه و لا غیره".

آيا امام زمان داراي زن و فرزند هستند ؟ | پرسمان دانشجويي - وهابيت

www.vahabiat.porsemani.ir/content/آيا-امام-زمان-داراي-زن-و-فرزند-هستند-؟

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ابنا بقایای حسینیه بقیة الله(عج) شهر "زاریا" .... آيا حضرت مهدى(عليه السلام) ازدواج كرده و داراى فرزند ميباشد؟ ... همسر ميباشند نيست، بلكه شامل غير مشتاقان و كسانى كه در خود احساس نياز به همسر نميكنند نيز ميباشد.

ماجرای ازدواج امام زمان (عج) قسمت اول - تنها منجی

tanhamonji.persianblog.ir/post/180/

۹ آبان ۱۳۹۰ ه‍.ش. - 4ـ در صورتی که امام زمان (عج) ازدواج کنند، آیا همسر آن حضرت نیز عمری طولانی ... 1- اگر ازدواج کرده و همسر دارد، به دنبالش داشتن فرزند است چگونه است که خانواده ... متعدّد از آیات و روایات، دارای مقام عصمت و مصونیّت از خطا و اشتباه می‌باشند.

آیا امام زمان(عج) ازدواج نموده و زن و فرزند دارد؟ | مركز ملي ...

www.pasokhgoo.ir/node/715

مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی آماده پاسخگویی می باشد ... اوّل: چون امام زمان(عج) از دیده ها پنهان است و در پشت پرده غیبت قرار دارد، نمى توان از راه حس و ... پیشوایان معصوم(ع) است که چون آنان از علم برترى بهره مند مى باشند، مى توانند از آینده خبر ... در این صورت حضرت به سنت ازدواج عمل کرده و بعد بدون زن و فرزند زندگیش را ادامه مى دهد.

منجی عالم بشریت - آیا امام زمان(عج) ازدواج کرده و دارای فرزند ...

yamonjialam.blogfa.com/post-4.aspx

منجی عالم بشریت - آیا امام زمان(عج) ازدواج کرده و دارای فرزند هستند؟ ... ثانیاً: استحباب ازدواج مخصوص مشتاقان و کسانی که نیازمند به همسر می‌باشند نیست، بلکه شامل ...

آیا امام زمان (عج) همسر و فرزند دارند؟ - سایت خبری تحلیلی ...

www.tabnak.ir › صفحه نخست › فرهنگي

۱۱ آبان ۱۳۹۲ ه‍.ش. - ... کسی نتوانسته ثابت کند که امام ازدواج کرده اند و همچنین الان فرزند دارند یا نه. وی با اشاره به اثبات ذریه امام زمان (عج) تصریح کرد: "در خصوص ذریه، من دست ... همه انسانهاي ديگر مي باشند با اين تفاوت كه روزي به اذن خدا ظهور خواهند كرد و منطقا ... لازم نیست مابدونیم امام زمان(عج) دارای همسر وفرزند است یا نه، ما دل امام رو با کارها ...

آیا امام زمان(عج) دارای زن و فرزند هستند ؟ : موعود

www.mouoode.ir/?p=502

آیا حضرت مهدى(علیه السلام) ازدواج کرده و داراى فرزند میباشد؟ ..... وارده در شأن و خصوصیات اصحاب و یاران خاصّ امام زمان(علیه السلام) آمده است که پنجاه نفر آنان زن میباشند.

آیا امام زمان (عج) ازدواج کرده و دارای همسر و فرزند می باشند؟ - خانه

javuni.ir/news/21895

۱ ساعت پیش - اختلاف نظرهای بسیار در باره ازدواج امام زمان (عج) وجود دارد که برخی حضرت مهدی موعود را دارای همسر و فرزند می دانند و عده ای دیگر آن را تکذیب می کنند.

آیا امام زمان (عج) ازدواج کرده و دارای همسر و فرزند می باشند؟ | ...

feedgah.com/lastnews/160123/.../آیا-امام-زمان-عج-ازدواج-کرده-و-دارای-همس/

۲ ساعت پیش - آیا امام زمان (عج) ازدواج کرده و دارای همسر و فرزند می باشند؟ اختلاف نظرهای بسیار در باره ازدواج امام زمان (عج) وجود دارد که برخی حضرت مهدی موعود را دارای ...

عترت امام مهدی (ع) - گنجينه سوالات در باره حضرت مهدي(عج)

iec-md.org/ahlulbayt/imam_mahdi_ganjineh_soaalaat.html

بيشتر ياران مهدي(عج) از چه گروهي مي باشند؟ ... آيا امام زمان ازدواج كرده و همسر و فرزند دارند؟ .... امام باقر(ع)مي فرمايد: مراد اين آيه اصحاب مهدي(عج) در آخر الزمان ميباشند. .... الله در باره آن مي فرمايد: امام عليه السلام كه كون جامع و داراي همه نشات وجودي است، در مرتبه ...

آیا امام زمان (عج) ازدواج کرده و دارای همسر و فرزند می باشند؟

axahang.rozblog.com/.../آیا-امام-زمان-عج-ازدواج-کرده-و-دارای-همسر-و-فرزن...

۵ روز پیش - آیا امام زمان (عج) ازدواج کرده و دارای همسر و فرزند می باشند؟ اختلاف نظرهای بسیار در باره ازدواج امام زمان (عج) وجود دارد که برخی حضرت مهدی موعود…,آیا امام ...

آیا امام زمان (عج) ازدواج کرده و دارای همسر و فرزند می باشند؟

nchse.ir/آیا-امام-زمان-عج-ازدواج-کرده-و-دارای-هم/

اختلاف نظرهای بسیار در باره ازدواج امام زمان (عج) وجود دارد که برخی حضرت مهدی موعود را دارای همسر و فرزند می دانند و عده ای دیگر آن را تکذیب می کنند. فروش ویژه پکیج ...

جوان و مهدویت - آیا امام زمان همسر و فرزند دارند ؟

montazareagha.blogfa.com/post-7.aspx

۲۲ مرداد ۱۳۸۹ ه‍.ش. - امام ازدواج کرده اند و دارای فرزند می باشند این در حالی است که آنان سید هستند ... رضا (ع) روایت شده است : که حضرت مردم را آموزش می دادند که در زمان غیبت ...

آیا امام زمان (عج) ازدواج کرده و دارای همسر و فرزند می باشند؟

khabarontime.ir/.../آیا-امام-زمان-عج-ازدواج-کرده-و-دارای-همسر-و-فرزند-می-...

خبر-آنتایم-img-align=-left-hspace=-5-width=-120-src=-http-files.namnak.com-users-sf-aup-9410-542.jpg- ...

آیا امام زمان (عج) - سلامت جنسی - ویستا بلاگ

jensi.vistablog.ir/tag/عاجل

خلاصه آنکه به طور یقین نمی توان ازدواج امام زمان (عج) را ثابت کرد و تنها باید به این ..., namnak.com آیا امام زمان (عج) ازدواج کرده و دارای همسر و فرزند می باشند؟ - نمناک آیا ...

آیا امام زمان دارای زن و فرزند می باشند؟ ایشان چگونه وفات می ...

mohavel.ir/?part=news&inc=news&id=8067

۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - آيا امام زمان داراي زن و فرزند مي باشند؟ ايشان چگونه وفات مي يابند؟ ... در اين صورت حضرت به سنت حسنه ازدواج عمل كرده و پس از آن بدون زن و فرزند ... دعايى كه امام رضا(ع) امر فرموده در عصر غيبت براى حضرت ولى عصر(عج) خوانده شود، چنين ...

در انتظـــ‌‌ ـار ظهـ ــور - آیا امام زمان(عج) ازدواج کرده اند یا خیر؟

www.derakhsheshesetareh.blogfa.com/post/124

۱-اساساً حضرت مهدی(عج) ازدواج نکرده است. ۲- ازدواج انجام گرفته، ولی اولاد ندارند. ۳- ازدواج کرده اند و دارای فرزندانی نیز می باشند. اگر احتمال اول را بپذیریم، لازمه اش ...

آیا امام زمان(عج) ازدواج کرده اند یا خیر؟ - پایگاه خبری،مهدوی ...

p313.ir/post-7256.html

۳- ازدواج کرده اند و دارای فرزندانی نیز می باشند. ... اما باز این اشکال باقی است که اگر قرار باشد، آن حضرت شخصی را به عنوان همسر برگزیند، یا باید بگوییم ... ب : در روایت نیامده که الآن امام زمان(عج) دارای زن و فرزند است و از این جهت اجمالی دارد، شاید به ...

آدینه لار - آیا امام زمان همسر وفرزند دارد ؟

www.adine-lar.blogfa.com/post/6

۲۳ دی ۱۳۸۹ ه‍.ش. - امام زمان از يک چنين مسأله اي هيچ وقت نمي گذرد بعلاوه ما فکر نکنيم ... همان طوري که ما مي گوئيم : چشم پيامبر صلي الله عليه و اله خيلي پرنور بودو احتياج به عينک نداشت . ... بنابراين حضرت ولي عصر(صلوات الله عليه) حتماً ازدواج کرده اند اگر ... درکره به اين وسعت حضرت ولي عصر عليه السلام داراي زن و فرزند باشند و ...

آیا امام زمان (عج)همسر و فرزند دارند؟ - لسان

lesannews.com/آیا-امام-زمان-عجهمسر-و-فرزند-دارند؟/

۱۳ دی ۱۳۹۴ ه‍.ش. - آیا امام زمان (عج)همسر و فرزند دارند؟, ازدواج امام زمان(ع) ازدواج حضرت مهدی(ع) امام زمان (ع) ... امام مهدی علیه السلام ازدواج کرده است، به دو دسته دلیل استناد می کنند: .... آنها چون خود امام زمان دارای عمر طولانی باشند؛ چون داشتن عمر طولانی تنها برای آن ...

گل نرگس - آیا امام زمان ازدواج کرده و زن و فرزند دارد ؟

atrezohoor87.blogfa.com/post-77.aspx

در این موضوع که آیا امام زمان (عج) زن و فرزند دارد، سه احتمال وجود دارد: الف: امام (عج) اساساً ... باشد که همچون او دارای عمر طولانی باشد؛ زیرا از بعضی از روایات به دست می آید که ... صرف نظر کنیم، صراحتی در آنها مشاهده نمی شود و قابل حمل بر عصر ظهور می باشند.

همسر و فرزندان امام زمان(عج) | كربلاي اردهال-Karbala Ardehal

ghatlgah-ardehal.com/?p=1484&lang=fa_IR

۶ آذر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - این پرسش که آیا امام زمان(عج) همسر و فرزند دارد یا خیر، از جمله پرسش هایی است که ... معتقدند امام مهدی (عج) ازدواج کرده است، به دو دسته دلیل استناد می کنند: ... که آنها چون خود امام زمان دارای عمر طولانی باشند؛ چون داشتن عمر طولانی تنها برای ...

خبرکشون-گنجينه سوالات در باره حضرت مهدي(عج)-نسخه چاپی

khabarkeshon.ir/print/3869

بيشتر ياران مهدي(عج) از چه گروهي مي باشند؟ پيران، جوانان يا. ... اوّلين كسي كه با امام زمان(عج) بيعت كرده و دست حضرت را مي بوسد كيست؟ ... آيا امام زمان ازدواج كرده و همسر و فرزند دارند؟ ... تاريخچه و هدف بناي مسجد جمكران چيست و به چه علتي داراي حرمت است؟

آيا آقا امام زمان(عج) ازدواج كرده است يا نه - مشاهده پاسخ سوالات

porseman.org/pasokh/showq.aspx?id=277228&data...

آيا آقا امام زمان(عج) ازدواج كرده است يا نه؟ ... البته بحث مادر وجود همسر و فرزندان بر امام زمان، عليه السلام، قبل از ظهور است و گر نه ما بر وجود همسر و ... باشد ايشان قطعا به اين سنت عمل كرده و مي كنند اما در صورت وجود مصالح مهمتر، ايشان اهم را فداي مهم نخواهند كرد. ... ثانيا: اين روايات ثابت نمي كنند كه آن حضرت در حال حاضر داراي همسر و فرزند باشند.

شهریور ۱۳۸۹ - چشم انتظار جمعه ظهور - blogfa.com

12imamzaman.blogfa.com/8906.aspx

آیا امام زمان ازدواج كرده و همسر و فرزند دارند؟ ... یا خیر، ‌باید گفت: اگر چه از ظاهر بعضی از روایات و ادعیه معصومین(ع) ‌چنین استفاده می شود كه آن حضرت دارای همسر می باشند، ...

همسر و فرزندان امام زمان علیه السلام

www.bimahdi.ir/همسر-و-فرزندان-امام-زمان-علیه-السلام/

امام زمان (ع),ازدواج امام زمان(ع),نظر علما درباره. همسر و فرزندان امام زمان علیه السلام این پرسش که آیا امام زمان علیه السلام همسر و فرزند دارد یا خیر، از جمله پرسش هایی ... کسانی که معتقدند امام مهدی علیه السلام ازدواج کرده است، به دو دسته دلیل استناد می کنند: .... همسر و فرزند دارد، هیچ لزومی ندارد که آنها چون خود امام زمان دارای عمر طولانی باشند؛ چون ...

پرسش درباره مهدویت

shia-asnaashari.blogfa.com/

پرسش درباره مهدویت - این وبلاگ در مورد مهدویت می باشد. ... آيا ياران امام زمان (عج) فقط هنگام ظهور امام به ياري او مي شتابند يا اينكه قبل از ظهور زمينه را براي ظهور آقا ... چوبی و خاتم کاری قرار داده شده است که دارای طول 3 متر، عرض 2.20 و ارتفاع 2 متر می باشد. ... آيا امام زمان (عج) ازدواج کرده اند،آيا امام فرزندي دارند؟ .... آیا ایشان همسر و فرزند دارند؟

امام زمان (ع) | پرسمان قرآن

www.porsemanequran.com/node/24855

ایا میتوان بعد ظهور ایشان باز هم در دنیا زندگی کرد ؟ ... (2) آيت‌الله مكارم شيرازي درباره مدت حكومت امام زمان(ع)مي نويسد:«اگرچه درباره مدت ... در مجموع، مي توان گفت: بيش تر مخالفان امام كفار، مستكبران و منافقان مي باشند. .... (5) سوم: با توجه به روايات مذكور مى گوييم: در مورد زن و فرزند امام مهدى سه احتمال وجود دارد: 1- حضرت ازدواج نكرده است.

مقرموعود - آیا امام زمان ازدواج كرده و همسر و فرزند دارند؟

magar-mouod.mihanblog.com/extrapage/22

در مورد این كه امام زمان(عج ) ازدواج نموده و یا اولادی دارند یا خیر، ‌باید گفت: اگر چه از ظاهر ... روایات و ادعیه معصومین(ع) ‌چنین استفاده می شود كه آن حضرت دارای همسر می باشند، ...

همسر امام زمان (عج) کیست؟ » جنبش سایبری 313 l ظهور ...

www.jc313.ir/1356-همسر%20امام%20زمان%20(عج)%20کیست؟%20.html

۱۵ شهریور ۱۳۹۱ ه‍.ش. - ... و پاسخ‌ها» به شبهه ای درباره این که آیا امام زمان(عج)، ازدواج کرده اند یا خیر؟ ... خلاصه سخن آن که اگر چه همسر و فرزند داشتن آن حضرت متحمل است؛ اما در بررسی اخبار، ... شنيده ام كه زماني كه حضرت مهدي (عج) ظهور مي كند كسي بچه دار نمي شود و ازدوا . ... اگر آقا امام زمان (عج) دارای همسر وفرزند باشند نیازی نیست مردم عادی از وجود آنها ...

آقا امام زمان(عج) در طول این همه سال مجرد هستند؟ و اگر همسر و ...

www.porseshkadeh.com/.../آقا-امام-زمان(عج)-در-طول-این-همه-سال-مجرد-هست...

آیا همان طوری که ایشان در بین ما هستند و ما آنها را نمی شناسیم، زن و فرزند ایشان هم در مورد امامت ایشان مطلع نیستند؟ ... که چون ایشان دارای علم خدایی می باشند ، می توانند از آینده خبر دهند و مساله امام زمان (ع ) نیز از جمله حوادث ... 2) حضرت ازدواج نموده ولی فرزندی ندارد . ... بنابراین از این راه نمى توان زن و اولادى براى حضرت مهدى(عج) ثابت کرد.

دایره المعارف اسلام پدیا » امام زمان (عج)

islampedia.ir/fa/1389/12/امام-زمان-عج/

۹ اسفند ۱۳۸۹ ه‍.ش. - حضرت مهدی (عج) امام دوازهمین و آخرین امام شیعیان، یگانه فرزند امام عسکری .... فرستادگان اشراف بنى عباس و قلیلى از جوانان عرب می باشند. ..... در این موضوع که آیا امام زمان (عج) زن و فرزند دارد، سه احتمال وجود دارد: ... ج- آن جناب ازدواج کرده و فرزند هم دارد. ... غیبت امام (عج) اقتضا ندارد که آن حضرت یک همسر داشته باشد، تا همچون ...

تاهل یا تجرد امام زمان (عج) و همسر و فرزندان ایشان | داورنیوز

sahabemahdaviat.web.lasernews.in/page-913050.html

آیا امام زمان متاهل می باشد اگر جواب مثبت است همسر ایشان چه ویژگیهایی دارند،یعنی ... استفاده می شود که حضرت مهدی- عجل الله فرجه الشریف- دارای اهل و فرزند می باشند. ... خلاصه آنکه به طور یقین نمی توان ازدواج امام زمان (عج) را ثابت کرد و تنها باید به این ...

اگر امکان دارد آن را به فارسی ایمیل کنید

آیا حضرت علی اکبر(ع) ازدواج کرده بود؟ | برخی گفته اند - قطره

www.ghatreh.com/news/.../آیا-حضرت-علی-اکبر-ازدواج-کرده-بود

۲۰ آبان ۱۳۹۲ ه‍.ش. - برخی گفته اند که حضرت علی اکبر (ع) فرزند بزرگ امام حسین(ع) دارای فرزند نبود و گروهی دیگر وجود زن و فرزند. ... خدا را داشت بر چهره پسر لیلا می نگریست، تا آنجا که پدر بزرگوارش می ... آیا حضرت علی اکبر ازدواج کرده بوده یا نه و اگر ازدواج کرده نام همسر و فرزند ایشان چه بوده است؟ ... نگاهی بر علائم ظهور امام زمان (عج) ...

آیا امام زمان هم بیمار می شود - گفتگوی دینی

www.askdin.com/thread15533.html

۲۲ آذر ۱۳۹۰ ه‍.ش. - 7پست - ‏3 نویسنده

4. آیا حضرت دارای زن و بچه هستند ... س 7- آيا امام زمان داراى زن و فرزند مى باشند؟ ... س 9- امام زمان ( عج ) از كجا ظهور خواهند كرد و در كجا كلمه «الله اكبر را ادا خواهند نمود كه تمام جهانيان بشنوند؟ ..... س 200- آيا حضرت مهدي(عج) ازدواج کرده است؟ ..... اخلاق و وظایف همسران · مهارت های همسرداری · مهارت های فرزند پروری · آسیب شناسی و آسیب ...

بعضي ها مي گويند قرآن مجيد بعضي ازآياتش هنوز جابه جا است ...

porseman.montazeran.ir/Page2/showquestion.php@code=1105.htm

آيا اين حرف صحت دارد يانه؟ ... ودرزمان امام زمانعج هم قرآن هيچ تغييري نخواهد كرد. ... باعث مي شود كه امام زمانعج يكي ازسنت هاي مهم اسلامي كه ازدواج مي باشد را ترك كرده باشد ... اينكه امامازدواج كرده ولي داراي فرزند نيست، ولي مي توان سؤال كرد كه آيا همسر امام زمانعج ... كه امام زمانعج داراي خانه ومنزل باشد وبچه ها دوست دارند با پدر ومادرشان باشند واين با ...

پاسخ به شبهات مذهبی و سیاسی - شبهات امام زمان(ع)

shenakhtehagh.blogfa.com/post-88.aspx

اين نوشتار درصدد بررسي اين موضوع است كه آيا انقلابهاي نجاتبخش مي توانند ... و از آرمانهاي خود دور نشوند، همچنين داراي مباني اعتقادي و فكري متقن و قابل دفاع بوده و .... ضعيف مي باشند و اطمينان و پيام قطعي بر وجود يا عدم همسر و فرزند امام عليه‎ ... از اينرو امام زمان (عج) مي تواند زن و بچه داشته باشد حتي امكان دارد به طور ناشناس ازدواج كرده ...

آیا امام زمان(عج) دارای زن و فرزند بودند؟ - PersianSeven Forums

forum.persianseven.ir/t279929.html

۱۶ مرداد ۱۳۹۲ ه‍.ش. - 1 پست - ‏1 نویسنده

۱-اساساً حضرت مهدی(عج) ازدواج نکرده است. ۲- ازدواج انجام گرفته، ولی اولاد ندارند. ۳- ازدواج کرده اند و دارای فرزندانی نیز می باشند. اگر احتمال اول را ...

لینک ثابت - کانون فرهنگی هنری امام هادی (ع)خوی - blogfa.com

kanoonimamhadi.blogfa.com/post-21.aspx

امام مهدع (عج) به چه صورت غیبت کرده است ؟ ... غيبت امام زمان از چه زماني آغاز شده و تاکنون چند سال از آن مي گذرد؟ ... پرسش: آیا امام زمان (عج) ازدواج کرده و فرزند دارد ؟ ... در مقابل برخي ديگر، ازدواج و همسر و فرزند داشتن را هم منافي با امر غيبت دانسته‌اند و هم از لحاظ اجتماعي، ... وضعيت مردم جهان نيز به گونه‌اي باشد که منتظر ظهور مرد آسماني باشند.

فرازهای برجسته از سیره امامان شیعه (ع) جلد دوم - شبکه جامع ...

www.ghadeer.org/Book/1469

آیا امامان (ع) دارای حرمسرا و چندین ندیمه بودند، و در زندگی (العیاد بالله ) کامجویی فراوان داشتند؟ ... 1 - در بررسی زندگی امامان (ع) چنین مشخص می شود که آنها دارای دو جنبه بودند: 1 .... امام سجاد (ع) با کنیز عمویش امام حسن (ع)، ازدواج کرد، و غلام آزاد شده اش را همسر مادر ... وجود داشته است، و چنین نبود که در یک زمان بیش از چهار زن دائم داشته باشند.

از غیبت تا ظهور - ..:: امام حسن :امام حسن مجتبی،حق الحقیق

hagh-olhaghigh.com/fa-IR/article/Detail/74.aspx

آیا امام زمان (عج) دارای همسر و فرزندانی می باشند؟ ... های مهم پیامبراکرم صلی الله علیه وآله ازدواج است که امام زمان (عج) به رعایت سنت های پیامبر از همه مردم اولی است. ... بن ابی حمزه عرض کرد از پدرانت روایت کرده اند که امام از دنیا نمی رود تا فرزندش را ببیند!

چرا یک مرد مسلمان می تواند چهار زن به همسری بگیرد؟ چرا این حق ...

www.soalcity.ir/node/2072

۶ خرداد ۱۳۹۲ ه‍.ش. - مرد می تواند با داشتن چند همسر، دارای فرزندان بیشتری شود در حالی که این مساله برای زن بی معنا است. .... ببین، حضرت سلمان هم که میگن ۳۰۰ سال عمر کرد، اصلا ازدواج نکرد، و بدون .... چه اشکالی داشت اگر مردانی که توان داشتند دارای ۴ همسر باشند . ..... نیازی ب تفسیر امام زمان ع نمیبینند و خود پاسخگو هستند/ الف / ایا این ...

شوق پرواز - آیا امام زمان(عج) ازدواج کرده و دارای فرزند هستند؟

persia24.blogfa.com/.../آیا-امام-زمان(عج)-ازدواج-کرده-و-دارای-فرزند-هستند...

شوق پرواز - آیا امام زمان(عج) ازدواج کرده و دارای فرزند هستند؟ ... ثانیاً: استحباب ازدواج مخصوص مشتاقان و کسانی که نیازمند به همسر می‌باشند نیست، بلکه شامل غیر ...

 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سال 99,سال 99,سال 1399,سایت خبرنیوز,دانلود عکس,,دانلود عکس 99,,عکس هنرمندان,عکس هنرمندان 99,عکس هنرمندان جدید,جدیدترین اخبار روز,سایت جدیدترین اخبار روز,جدیدترین اخبار روز در سال 99,نوروز 99,دانلود رایگان,خبر جدید,دانلود فیلم,خبر 99,خبر های داغ 99,بهترین سایت خبری,بهترین سایت خبری در سال 95,دانلود عکس full hd,دانلود عکس full hd جدید,مدل رنگ سال99,رنگ مو,رنگ مو 95,رنگ مو 1395,رنگ مو 96,رنگ مو 2020,رنگ مو 1399,سایت خبر نیوز
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 5243
  • کل نظرات : 16
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 384
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 1,186
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,509
  • بازدید ماه : 2,509
  • بازدید سال : 132,624
  • بازدید کلی : 8,100,059